DR350 -99 vill inte varva.

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
Tjena experter...

Nu har jag råkat på problem. Har införskaffat en (egentligen två) DR350 enduromodellen. Den jag håller på och skruvar med just nu går som en påse nötter på höga varv. Dock lättstartad och går fint på tomgång.
Innan ni kommer med de vanliga tipsen att rengöra förgasarn, bestycka opp osv så kan jag skriva vad jag har gjort hittills i felsökningen.

Justerat ventilerna. Ingen förbättring...

Kopplat bort dekompressionsventilen så inte den ska kunna ligga på...

Rengjort originalförgasaren och motionerat upp accpumpen. Utan förbättring...

Bytt till förgasaren från den andra som är exakt likadan. Ingen förbättring...

Rengjort originalförgasaren grundligt en gång till samt bestyckat upp den... Bara försämring (så den svarar på ombestyckning iallafall)

Provat olika munstycken/luftburkskombinationer. Kom tillbaka till original då den gick minst dåligt med det.
Kan även tillägga att den svarar fint på lågfartsjusteringar...

Jag har även rengjort tanken, soppakranen och bytt till ny, fräsch bensin... Ingen förbättring...

Jag testade köra utan ljuddämpare för att utesluta för högt mottryck. Ingen förbättring. Bara ett jävla oljud.

Jag har även haft lös och kollat så att kammen är rätt kuggad och det var den...

Har även provat byta stift, tändspole, tändkabel, tändhatt och även CDI-box... Gissa vad? Ingen förbättring...

Vad göra härnäst? Brainstorma med mig pliiiiis! Jag har iofs lite ideer.
Borde göra ett komp-prov men jag har ingen mätare... Men med tanke på att den startar lätt och går bra på tomgång så känns det som att det finns komp-tryck så det räcker.

Tack på förhand
Mvh //Robert

Ingen som har nån ide?

Jag trodde det var här på sporthoj alla experter fanns, men det e klart... Det var ju ingen fråga om slipon eller clipon eller andra addons typ miniblinkare...

Kan iallafall meddlea att felet hittats och det var som jag trodde... En av tändningspickuperna vid statorn hade lämnat in... Bytte ut hela statorkåpan från reservdelshojen och hoppsan vad fint den går.. Nu varvar den obehindrat till varvstoppet :banana . Kul! Men mindre kul var att kedjan gick av på den... Sura kedjelås :huvet

//Robert

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...