dr 800 .fel borrad bana? hur vad vadå??

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
måste få detta klart på en gång..
ska ju bygga om biggen lite o jag ska skaffa fälgbanor o ekra om o så..
har hört att tex behr inte passar liksom många andra märken.
dom ska tydligen va felborrad...men hur är en bana felborrad?
fick veta att behr inte skulle passa men en som byggt om säger att han tog nog en vanlig bana.
ingen verka veta riktigt :(

kollar man på orginalfälgen ser den helt normal ut???
har haft en snubbe som håller på med offroad o motard o allt o han tyckte inte heller den såg onormal ut..
hur ska en felborrad bana se ut?
vart köper man såna...

snälla hjälp :tungan

Det de menar är väl att vinklarna på ekerhålen är fel, kan nog gå att borra/fila så det blir ganska bra.
För antalet ekrar stämmer eller?

rejser skrev:
Det de menar är väl att vinklarna på ekerhålen är fel, kan nog gå att borra/fila så det blir ganska bra.
För antalet ekrar stämmer eller?

de e ju bara o köpa rätt antal hål :)
men vinklarna e ju typ samma på alla verka de som :va
skumt,,,mycket skumt :(

ozeo skrev:
de e ju bara o köpa rätt antal hål :)
men vinklarna e ju typ samma på alla verka de som :va
skumt,,,mycket skumt :(

aha...massuppfittade, trodde du hade en Behr fälg redan.
När jag byggde mina första motardhjul med originalnaven från crosshjulen så borrade de mina fälgar efter naven.
Kostade några hundra extra men jag slapp många timmars tänkade och borrande i garaget.

rejser skrev:
aha...massuppfittade, trodde du hade en Behr fälg redan.
När jag byggde mina första motardhjul med originalnaven från crosshjulen så borrade de mina fälgar efter naven.
Kostade några hundra extra men jag slapp många timmars tänkade och borrande i garaget.

mmm men de finns ingen som klarar av de här i stada för ett hyffsat pris..vad jag vet iaf :(

har fått reda på att excel o wrp eller vad dom nu hette verka ha andra vinklar som passar..nån som kan bekräfta eller vet att dom ser olika ut mot för vissa andra märken?

*/ ?>
Back