drömmen om första turen

GuruPower

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
CBR 600
1 April, man stiger upp och konstaterar att idag kan man nog ta sig årets första tur på hojen. Drar ner till stan och köper ryggskena innan jag sätter mig vid burken och skall ställa på Mr Q (hojen).

Knappar in regnummer och koden på VV, men får tillbaks: Fel på sidan.
Nytt försök - samma sak. :confused:
Kan det vara routern som spökar ? :argpådato slänger ut routern, försöker igen - nähe samma sak igen : Fel på sidan. :huvet

Man kan ju beställa via telefon :banana , men då får man bekräftelsen på fax - jag har ingen fax.. :huvet

Okej mor och far har fax, skall ju ändå köra ner till dem och tvätta Mr Q!
Ringer VV, matar in regnummret och kod, telefonen svara : "Var vänlig mata in faxnummret och avsluta med #" :musik
Matar in faxnummret och trycker #, får till svar: Tekniskt fel, samtalet avslutas. :kulspruta

VAAAA FAAAN, jag vill jag vill jag vill :huvet

Okej, då tar vi andra vägen, ringer upp IF för att ordna försäkringen (halv - honda) och tjejen svara - tyvärr datorn köper inte halvförsäkring på märkesförsäkring. :argpådato
-VA svarar jag (redan måttligt road av VV strulet), jag fick en offert på detta i december.
-Tyvärr, du kan ta en helförsäkring (13000, istället för de utlovade 6500) :finger
Efter lite strul hittar hon min offert, och lyckas övertyga datorn om att det är ok med halv försäkring, dock med årets prishöjning 1000kr.

Tillbaka till VV hemsida och samma sak händer igen.
Provar att ringa VV, och ta det fax-vägen och då sväljer systemet min beställning. :banana

Ner till garaget och startar hojen, ut på en lång härlig första "vår-tur" (kallt)
Dagen bjöd på flera turer, likaså i dag.

Fy faan va helgen slutade lyckat tillslut! :Rockbanan

Grattis :)

Jag ska ställa på min nästa vecka hade jag tänkt :)
Är fortfarande blött på vägarna och snön ligger vid sidan av...

Här snöar det för fullt, och har gjort det hela dagen faktiskt. Men jag har gett mig fan på att inte ta hojen på släp till sbp på onsdag :banana

Gött.

Hoppas ni får det lika trevligt i veckan som jag hade i helgen då! :)

Och att det finns fler här i södra sverige som har njutit av det hyffsade vädret. :tummenupp

Solen sken väldigt fint i lördags och tänkte ge mig ut på en liten testtur iaf. Väl i garaget så startar inte hojen och det var bara att ge sig ut och köpa en laddare. Hela dagen gick och inget hojåkade. Har inte fått igång den idag heller.

Men nu får f-n vädret bli bättre.

Jag var ute idag å rasta Hyndan, inga som helst problem lite grus härodär men annars inget =)

GuruPower skrev:
2054415 Gött.

Hoppas ni får det lika trevligt i veckan som jag hade i helgen då! :)

Och att det finns fler här i södra sverige som har njutit av det hyffsade vädret. :tummenupp

det var inte dig jag mötte i lördags vid angeredsbron / tunneln efter?

peter R1 skrev:
2054976 jodå, en sväng till mc-kompaniet igår + lite åkning idag, c:a 40 mil totalt, underbart

Låter hur gött som helst det där Peter... Här uppe i Borlänge är det fortfarande massor med snö på gatorna så förstaturen får vänta till den 18e april då jag kör upp mopeden (cbr600) från Linköping:tungan

Och du är nöjd med din nya hoj misstänker jag!! :kär

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...