1 April, man stiger upp och konstaterar att idag kan man nog ta sig årets första tur på hojen. Drar ner till stan och köper ryggskena innan jag sätter mig vid burken och skall ställa på Mr Q (hojen).
Knappar in regnummer och koden på VV, men får tillbaks: Fel på sidan.
Nytt försök - samma sak.
Kan det vara routern som spökar ?
slänger ut routern, försöker igen - nähe samma sak igen : Fel på sidan.
Man kan ju beställa via telefon
, men då får man bekräftelsen på fax - jag har ingen fax..
Okej mor och far har fax, skall ju ändå köra ner till dem och tvätta Mr Q!
Ringer VV, matar in regnummret och kod, telefonen svara : "Var vänlig mata in faxnummret och avsluta med #"
Matar in faxnummret och trycker #, får till svar: Tekniskt fel, samtalet avslutas.
VAAAA FAAAN, jag vill jag vill jag vill
Okej, då tar vi andra vägen, ringer upp IF för att ordna försäkringen (halv - honda) och tjejen svara - tyvärr datorn köper inte halvförsäkring på märkesförsäkring.
-VA svarar jag (redan måttligt road av VV strulet), jag fick en offert på detta i december.
-Tyvärr, du kan ta en helförsäkring (13000, istället för de utlovade 6500)
Efter lite strul hittar hon min offert, och lyckas övertyga datorn om att det är ok med halv försäkring, dock med årets prishöjning 1000kr.
Tillbaka till VV hemsida och samma sak händer igen.
Provar att ringa VV, och ta det fax-vägen och då sväljer systemet min beställning.
Ner till garaget och startar hojen, ut på en lång härlig första "vår-tur" (kallt)
Dagen bjöd på flera turer, likaså i dag.
Fy faan va helgen slutade lyckat tillslut!
Knappar in regnummer och koden på VV, men får tillbaks: Fel på sidan.
Nytt försök - samma sak.

Kan det vara routern som spökar ?

Man kan ju beställa via telefon

Okej mor och far har fax, skall ju ändå köra ner till dem och tvätta Mr Q!
Ringer VV, matar in regnummret och kod, telefonen svara : "Var vänlig mata in faxnummret och avsluta med #"

Matar in faxnummret och trycker #, får till svar: Tekniskt fel, samtalet avslutas.

VAAAA FAAAN, jag vill jag vill jag vill

Okej, då tar vi andra vägen, ringer upp IF för att ordna försäkringen (halv - honda) och tjejen svara - tyvärr datorn köper inte halvförsäkring på märkesförsäkring.

-VA svarar jag (redan måttligt road av VV strulet), jag fick en offert på detta i december.
-Tyvärr, du kan ta en helförsäkring (13000, istället för de utlovade 6500)

Efter lite strul hittar hon min offert, och lyckas övertyga datorn om att det är ok med halv försäkring, dock med årets prishöjning 1000kr.
Tillbaka till VV hemsida och samma sak händer igen.
Provar att ringa VV, och ta det fax-vägen och då sväljer systemet min beställning.

Ner till garaget och startar hojen, ut på en lång härlig första "vår-tur" (kallt)
Dagen bjöd på flera turer, likaså i dag.
Fy faan va helgen slutade lyckat tillslut!