Drömjobb!

Kan säga att det är inte direkt låga krav de ställer på den som söker... men det är ett otroligt roligt jobb och en fantastisk arbetsplats.

Skulle kunna passa mig - men jag är datavetare och inte civilingenjör, så där saknas den formella kompetensen på mekanik. Elekronik/reglerteknik har jag tappat för mycket på under senare år - utvecklingen går fort fram. Men annars så lär det vara ett stimulerande jobb och chansen att få jobba med kul projekt...

Sök för sjutton, ni som har färsk utbildning på området!! :7peta

"du måste ha gått minst utbildning till civilingenjör"
Jojo.. inget för vanligt dödligt folk då :5sure

n'Lasse skrev:
Hade jag varit ungkarl utan barn och haft mekanikkompetensen så hade jag sökt rakt av!!!
:)

Många annonser lyder som följande:

Vi söker en ung driven person med civilingengörsexamen med minst 10 års erfarenhet av verksamheten... sådana personer finns inte unga altså med motsvarande kompetens. Många annonser är rena önskeformuleringar och den de till slut anställer motsvarar inte alla de krav som framgick i annonsen. Personliga egenskaper är väldigt viktiga liksom fackkunskap men den biten är svårare att formulera i en annons.

Om jag vore dig skulle jag sökt bara för att se hur långt jag kunde komma och vem vet... :banana

Simba skrev:
Många annonser lyder som följande:

Vi söker en ung driven person med civilingengörsexamen med minst 10 års erfarenhet av verksamheten... sådana personer finns inte unga altså med motsvarande kompetens. Många annonser är rena önskeformuleringar och den de till slut anställer motsvarar inte alla de krav som framgick i annonsen. Personliga egenskaper är väldigt viktiga liksom fackkunskap men den biten är svårare att formulera i en annons.

Om jag vore dig skulle jag sökt bara för att se hur långt jag kunde komma och vem vet... :banana
Skall nog fan söka!
Elektriker utbildad styr o reglerare...
Gillar o uppfinna nya verktyg osv....
Kompetens=0
E lätt lärd o kan göra det mesta..... hehe skall bli kul o få svar!

Bäste martin vi ser att du inta har kompetense för fem öre vi ser över andra sökande...

Även om jag hade kompetensen skulle jag aldrig sjunka så lågt som att jobba på ett Yamaha-företag.
Lite skam har man ju i kroppen :D

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...