dot märkta däck för bevikcupen

speedysthlm

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
husaberg 650
e det någon som har egen erfarenhet eller vet vilka dot märkta däck som är bäst lämpade(snabbast) för tävlingsbruk som man kan ha i bevikscupen?

förslag och synpunkter tack?

torrt/regn?

metzeler rennsport, pirelli supercorsa, dunlop 207 och 208...
det är nog de bästa gatdäck jag vet iaf.

Jag har iofs bara kört dunlop 207 bak (å inte fram) men jag tycker det var helschysst. På min nivå å me min körstil i sommras märkte jag inte så jättestor skillnad motför slicksen. Så länge man har rätt lufttryck dvs. Visst nog greppar slicksen bättre, men jag tycker inte dom var så jättelångt ifrån som jag trodde från början. Pressar man mer kanske det blir mer skillnad, men riktigt där är jag inte än :)

Se till å få tag på ett riktigt kladdigt framdäck bara.

OlleR skrev:
Jag har iofs bara kört dunlop 207 bak (å inte fram) men jag tycker det var helschysst.

jo jag körde på ett 207 de första racen och gillade det skarp.
150 bredden ger rätt profil på en 4.25 fälg oxå.

207:orna som nu är ersatta (rätta mig om jag har fel) med 208:or är mkt bra. Kanske dom bästa.

speedysthlm skrev:
e det någon som har egen erfarenhet eller vet vilka dot märkta däck som är bäst lämpade(snabbast) för tävlingsbruk som man kan ha i bevikscupen?

förslag och synpunkter tack?

torrt/regn?

Maxxis intermi är dot märkta. Om jag kan byta till Amatör blir det ett par sådana. Skiter i om det är tort eller regn. Tror det kommer funka ok. :4skrika

liljekvist skrev:
Maxxis intermi är dot märkta. Om jag kan byta till Amatör blir det ett par sådana. Skiter i om det är tort eller regn. Tror det kommer funka ok. :4skrika

Ska jag flytta dig till amatör?

liljekvist skrev:
Ja tack om det finns plats, tycker dev var lite dyrt med 2000kr i startavgift. :7peta
Men det gör att det blir feta prispengar om du har tänkt vinna alltihop.. :D
25% av hälften av startavgiftspengarna ska delas ut till segraren enligt reglementet. Och sammanlagt är det nästan 110.000.

RookieSM skrev:
25% av hälften av startavgiftspengarna ska delas ut till segraren enligt reglementet. Och sammanlagt är det nästan 110.000.

Klart man har tänkt vinna, annars ställar man ju inte upp :rolleyes:

Blir så mycket pengar till andra tävlingar så det vore bra att hålla ner kostnaderna lite. Har ju en reggad hoj så varför inte.

RookieSM skrev:
`

Enl. vilket reglemente är det så? Prissumman i den här privat anordnade cupen bestäms bla. beroende på reklamintäkter och biljettförsäljning.

/HW

HW skrev:
Men du ÄR ju anmäld som amatör, amatör!
jag skrev ett mail för ett tag sen till någon på bevikscupens hemsidan.... då hade väl ha fixat det nu då.

Men dom har fortfarande skrivit fel start nr.... har fått 54 men ville ha 36 :7peta

Last edited:
HW skrev:
Enl. vilket reglemente är det så? Prissumman i den här privat anordnade cupen bestäms bla. beroende på reklamintäkter och biljettförsäljning.

/HW
Äh, jag trodde bara att alla tävlingar var tvungna att följa Svemos reglemente, my bad.

liljekvist skrev:
jag skrev ett mail för ett tag sen till någon på bevikscupens hemsidan.... då hade väl ha fixat det nu då.

Men dom har fortfarande skrivit fel start nr.... har fått 54 men ville ha 36 :7peta

Du kan ju inte läsa... :fatta!

/HW
(jag svär att jag inte ändrade det nu.... :hihi )

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025