Dopa sig till en bättre mc-förare?

• Thread starter Thread starter MrC
  • Start date Start date
Jag har aldrig testat speedway men det är säkert skitjobbigt så det är väl inte så svårt att tänka sig. Hade det varit VM i bromsbänk så hade det varit svårare att se nyttan

Henrik

På åttiotalet gick det mycket rykten om att sydeuropeiska förare i RR-VM tog kokain för att våga lite mer.
Rent subjektivt tror jag "crash raten" steg mer än prestationsnivån :)

Även speedway handlar ju om att våga så det kanske är något liknande preparat som den omnämnde "under oklara omständigheter råkat få i sig" :hihi

Pelle

Uthållighetshöjande preparat lär ju hjälpa till i racing på två hjul, det är ju förvånansvärt jobbigt att nöta runt runt runt.

Steroider = mera aggressivitet, tuffare körning

Speedway är fysiskt mycket mer krävande än man tror. Därför kan hela floran av otillåtna medel vara aktuell.
Åkarna kör ofta med vad dom kallar småskador (sånt som vi vanliga människor ligger på sjukhus för).
Dessutom är det ganska jobbigt att flaxa mellan olika ligor i europa vecka ut och vecka in.
Sen är det inte helt säkert att förarna är särskilt insatta i dopingreglementet.
Att ens försörjning är beroende på att man presterar på hög nivå gör det lätt att förstå varför man använder dopingmedel.

Min erfarenhet är att speedwayåkare absolut inte behöver tillsatser för att köra aggresivt.

- - - Updated - - -

Speedway är fysiskt mycket mer krävande än man tror. Därför kan hela floran av otillåtna medel vara aktuell.
Åkarna kör ofta med vad dom kallar småskador (sånt som vi vanliga människor ligger på sjukhus för).
Dessutom är det ganska jobbigt att flaxa mellan olika ligor i europa vecka ut och vecka in.
Sen är det inte helt säkert att förarna är särskilt insatta i dopingreglementet.
Att ens försörjning är beroende på att man presterar på hög nivå gör det lätt att förstå varför man använder dopingmedel.

Min erfarenhet är att speedwayåkare absolut inte behöver tillsatser för att köra aggresivt.

- - - Updated - - -

Det är en djungel.
Kan mycket väl vara medicin eller kosttillskott som ger utslag.
Fortfarande doping, men världen är inte svart/vit.

Nu har jag ingen erfarenhet när det gäller speedway, men motocross är en konditions och uthållighetssport. Och droger som hjälper en med det finns det gott om.

Adderall för koncentration? tror det mesta kan vara aktuellt för att prestera, allt utom t.ex EPO.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!