Dominator slip on, är det något att ha?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Jag har börjat spana lite efter nya burkar till hojen, och även om ett Akra i kolfiber vore väldigt trevligt så känns det som att jag mest eldar pengar i onödan då, så jag har googlat friskt och SP engineering är ett alternativ, men så snubblade jag på Dominator från Polen, tex http://www.ebay.co.uk/itm/Dominator...LH_DefaultDomain_212&var=&hash=item2c76ac4653

Är det någon som har testat dom? Hur verkar kvalitén, hur låter dom? Väger dom som en småbil? Jag såg en beskrivning på youtube, men min polska är inge vidare :gnissla

Billigast är väl att köpa en dämpare på biltema eller liknande. Principen är desamma, det är ett rör inuti ett annat rör.

Det satt en Viper-burk på min hoj när jag köpte den. Finns i alla möjliga material och med eller utan förinstallerad dB-killer. Den billigaste kostar väl en tusing ungefär så det är ju helt ok. Finns med länkrör till alla möjliga hojar. Precis som biltemas m.fl. så är det ju i princip ett perforerat rör i ett annat rör så ljud finns det gott om men gör även att vikten hålls nere.

Vad ni än gör, köp inga ljuddämpare från Dominator..

"Man får vad man betalar för"..

Jag chansade och köpte till min KLX 650..
Ytfinishen är kanon, blänker och är jättefint..

MEN...
Ljuddämparen hade en liten buckla vid klistermärket, från fabrik.. Inga skador på kartongen.
Länkröret var ett skämt, hade jag använt det hade både ljuddämparen och röret tagit i bakhjulet vid minsta gupp..
dB-killern som följer med, också ett skämt.. Lär göra varken till eller från..

Har inte kunnat testat hur det låter än, eftersom jag håller på att bygga ett nytt länkrör..

Har mailat säljaren men inte fått något svar än (mailade i torsdags eftermiddag), får väl se hur han löser det här..
"Partial refund" vore väl det smidigaste..

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...