Ditt värsta/bästa(!) sjukhusminne..?

Pinuppa

Hopplös
Gick med
15 May 2008
Hoj
-
Satt och funderade på alla de gånger man hamnat i "minnesvärda" situationer, under åren man vårdat ett minst sagt varierande klientel patienter.:näsblod
Och nu slog mig tanken att det måste ju finnas ett par historier här, värda att berätta om..
Har du någon gång varit utelämnad till sjukvårdens hierarki med ryggknuten patientskjorta och droppslang..?:gnissla

Minns ju ett tillfälle extra väl, trots att det är snart tio år sedan, jag var ny och av kollegornas slående humor skickades man givetvis in till en ung - och snygg:tuttar - karl för en katetersättning..
Fifan.
Han var ju fan lika blek som jag och självklart resulterade den nervositeten i en erekterad penis..:gnissla
Har snart kommit över det.

Hur blev du bemött/behandlad..?
Ris eller ros åt oss systrar?:rolleyes:

Kan bjuda på en story.
Arbetade som möbelutkörare för många år sedan. Vi skulle leverera en soffa till ett sjukhus och en syster följde med och visade var vi skulle gå. När vi var nästan framme så gick vi i en korridor med små rum intill och så kom vi fram till en stängd dörr så vi fick stanna till en stund.
Jag vrider på huvudet åt ena hållet och får se en ung patient-tjej på några meters håll som är helt naken på underkroppen med rumpan i vädret. Hon såg liiiite besvärad ut... :D

Ärligt talat kändes det lite pinsamt att stå där bärandes en soffa och inte kunna diskret gå vidare, gentleman som jag är.

Ros till alla syrror!!! Hur kan man inte gilla dom? lr jo när du vägrar att ge en morfin:D

Läkarstuderande är ju ett grupp man jävlas lite med så när en ny hade kommit så lades undervisningsskelettet kallad för Benjamin i en säng med några filtar över.

Du....kan du se till han/hon som ligger i korridoren, ser lite blek ut.

Jävlar va skraj personen ifråga blev när täcket lyftes bort.

Ros till alla syrror!!! Hur kan man inte gilla dom? lr jo när du vägrar att ge en morfin:D

Det kan du inte skylla :nurse för utan läkaren :D .

Last edited:
Kommer ihåg ett tillfälle när jag skulle in på rektoskopi efter att ha blivit långvarigt dålig i magen efter en resa till Tunisien (Finns någon som återvänt från Tunisien med hel mage?)

Hur som helst, in till doktorn. Ingen vacker doktor/sköterska som tur var, det hade bara förvärrat den redan förnedrande sitsen jag försatt mej själv i. Först ska man pina i sej tvål-för-tarmen, populärt kallat laxermedel.

Väl hos doktorn ska jag näcka och lägga mej på en brits där någon hurtig jävla syster tycker jag ska slappna av. Hur lätt är det att slappna av när man vet att man ska få en kamera med gripklo upptryckt i röven? :gnissla

-Vill du vara med och titta på skärmen? Det kan vara spännade! Utbrister åter igen samma hurtiga syster. Helst vill jag be vederbörande att dra åt helvete, men nöjer mej med svaret ni återfinner i den gamla MER-reklamen: Nej!

Efter att ha genomlidit denna undersökning med den hurtiga sköterskan och den stressade doktorn märker jag givetvis att den gripkloförsedda kameran inte längre penetrerar mitt arsle.

När jag sneglar över axeln och tittar snett bakom mej ser jag att doktorn redan hunnit avvika från rummet, jäktad som han var. Inte nog med det, dörren ut till korridoren är vidöppen med folk springandes kors och tvärs utanför. Den hurtiga sjuksköterskan går ej heller att finna.

Kan lova att det kändes rätt förnedrande att ligga där och blotta mitt sargade arsel åt hugade spekulanter som passerade i korridoren utanför. Det tog en ganska bra stund innan sköterskan kom åter och förkunnade att undersökningen var avklarad.

Nej, det var inte på något vis särskilt trevligt. Var sej undersökningen eller den taffliga behandlingen på britsen.

Last edited:
SSK till läkaren på akuten
- Han skall inte ha mer opiater då blir han bara odräglig
SSK till mig
- Hejsan Andreas, jag kan tyvärr inte säga att jag är förvånad över att se dig

:gnissla :gnissla :gnissla

I övrigt har jag bara trevliga erfarenheter av systrar. USK som tycker att jag kan vänta till lunch med att äta efter OP uppvak trots att klockan är 09:30 har jag dock inte mycket till övers för....

Läkare som ser ut och talar som Mr.Bean och skall sticka in nål för kontrast i axekleden (den är lååång ) är jag också lite tveksam till....:D

Låg inlagd ett par nätter på Falu lasarett för många herrans år sedan.

Framåt kvällskvisten hörde jag det dunka i väggen, varpå jag dunkade tillbaka.

Några minuter senare knackar det på dörren, (eget rum), och en riktig donna jag hade konverserat så smått med tidigare under dagen kliver in. (Hon hade rummet brevid).

-Du knackade... Säger hon och sätter sig på min säng.
-Vet du vad jag skulle behöva nu? Säger hon i nästa andetag.
-En riktigt stor kram! Utbrister hon och lutar sig över mig i sängen, och kysser mig helt oblygt på munnen.

Fatta hur jävla paff jag blev!

Det stannade enbart vid lite grövre hångel, eftersom jag inte lyckades koppla av tanken på att det när som helst kunde komma in en doktor eller sköterska mitt i det hela...

Jag fick hennes telefonnummer, och vi pratades vid några gånger, men vi sågs aldrig igen.

Ovanstående får nog räknas som mitt bästa sjukhusminne. :)

Läkarstuderande är ju ett grupp man jävlas lite med

Nähä det har jag aaaaldrig märkt.....:rolleyes:

Låg inlagd ett par nätter på Falu lasarett för många herrans år sedan.

-Vet du vad jag skulle behöva nu? Säger hon i nästa andetag.
-En riktigt stor kram! Utbrister hon och lutar sig över mig i sängen, och kysser mig helt oblygt på munnen.

Säker på att det inte var psykavdelning för personer med affektionsproblem du låg på?:D

Last edited:
Nähä det har jag aaaaldrig märkt.....:rolleyes:

Säker på att det inte var psykavdelning för personer med affektionsproblem du låg på?:D

Hahahaha! -Jo, jag är tämligen säker. :D
Dock kan människan i fråga misstänkas ha besuttit både en och två diagnoser då hon ju mer man pratade med henne, ju knepigare blev hon. (Men det var ju inte prata vi gjode den kvällen... :tuttar )

Bodde i Vietnam i två år och lyckades bryta ena fotleden.
Fanns ingen vettig sjukvård där så det blev flyg till Bangkok och operation.
Det första skrämmande som hände var när dom skulle ta bort gipset.
Doktorn (Dansk) plockade fram en borrmaskin med en fintandad sågklinga :skrämd
Som tur var så vibrerade bara klingan = ingen risk att kapa benet av misstag med den.

Sen, när väl var dags för operation så fick man lugnande innan man sövdes och det sista jag minns innan jag somnade in var att den danske doktorn stod med en fet cigarr i munnen i operationsrummet :gnissla

Men allt gick bra och dom hade fina värktabletter där nere :D

Han måste ha varit bra sugen om han fick stånd med kateter. Något mer avtändande får man leta länge efter.

Minns ju ett tillfälle extra väl, trots att det är snart tio år sedan, jag var ny och av kollegornas slående humor skickades man givetvis in till en ung - och snygg:tuttar - karl för en katetersättning..
Fifan.
Han var ju fan lika blek som jag och självklart resulterade den nervositeten i en erekterad penis..:gnissla
Har snart kommit över det.

Tjejer har tur på så sätt att man inte kan "se" om ni får problem att hålla tillbaka. :gnissla

Han måste ha varit bra sugen om han fick stånd med kateter. Något mer avtändande får man leta länge efter.

hon skall ju först greppa tag om den och då, utan sex på veckor, står den snabbt upp innan hon hunnit börja:tummenupp

efter detta börjar det hemska:näsblod

Ngr dagar efter min sterilisation svulnade påsen upp.
In till läkarstationen där en kvinnlig irakisk läkare tog emot(inte så).
Släckte ljuset o tände sin ficklampa(spännande).Lös igenom pungen o konstaterade att den var full m vätska.
Hur många har blivit röntgade så????
Eller n jag åkte sjuktransport fr Göteborg t Malmö.Blev pinknödig halvvägs,frågade chaffisen om han hade nåt kärl.
Tyvärr hade han bara en kräkpåse m hål i vilket jag inte märkte förrän j pinkat ner mig.
Kom ner till Malmö på kvällen.Blev mött av en snygg :nurse .Fick fråga efter torra kläder:rodnar

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back