Ditt liv NU:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
En blog. För alla. Nu.

För mig ............känns allt bara så förbannat bra.

Fan, ibland slås man av hur bra livet är. Det är inte ofta, men det här är ett sånt tillfälle. Det inträffar inte ofta, så jag ska lägga känslan på minnet, för imorrn är det annorlunda när jag vaknar.

Har träffat bra folk idag, bla Campar här på forumet som fixade däck riktigt billigt till mig med betalning i efterskott (!). Bara en sån sak som att det finns folk som litar på andra i dagens samhälle känns hoppfullt.

Well. Vi drog ut direkt efter jobbet för att träffa 15 pers till.

Dessutom var det min+2 kollegors sista dag på gamla sugiga jobbet. På måndag börjar nya livet för oss som egna företagare. Går allt enligt plan (eller bara hälften så bra som våra prognoser förutspår) så kommer vi kunna leva helt ok på detta. Frihet, men med enormt mycket knegande. (respekt till alla er som startat eget, jag börjar fatta vad det innebär). Vi sågar av grenen vi sitter på och kapar handen som föder oss också för säkerhets skull. Enorm känsla att en gång för alla (?) göra upp med ekorrhjulet.

Jag har testat det mesta i adrenalinväg, men det här tar priset. Fritt fall ^3. Vi går samtliga in med en massa pengar i en verksamhet vi tror benhårt på, men....... man vet ju aldrig. Känns som att satsa en årslön på rött på en snurra i Vegas. (Men what the xxxx. Ikväll kändes det som om skumpan var gratis:D )

Om jag inte är ENORMT bakis så blir det fullt ös med moppen på favvo-grusvägen imorrn när jag vaknat till. Tanken på en lång kurva på grusväg mitt i ingenstans med råmande boxermotor får håren att resa sig på ryggen. Den känslan är en mänsklig rättighet!

Som om inte det här var nog har jag lyckats hitta en låt som både i melodi och text beskriver hur mitt liv känns just nu. Den har gått hela dagen på jobbet till mina kollegors stora förtret.

Well. Jag ÄR pack, men det här är min verklighet. Just nu. Najs:yoparty

Hur är ditt liv just nu?

Last edited:
En blog. För alla. Nu.

Det ÄR tufft och dyrt att starta eget. Men visst är frihetskänslan speciell!

All lycka om framgång till dig...

Vågar man verkligen lätta på sitt hjärta här på SH? :va

Lätta sitt hjärta och lätta sitt hjärta..

Jag skulle aldrig göra det men så länge du inte gör det Kia-style så är det nog "ingen fara".

Last edited:
Grattis! Själv sitter jag i den motsatta situationen. Den prestationsångeststress jag haft de senaste tre veckorna har varit de jävligasste jag varit med om. Jag fattar egentligen inte varför. Klart som fan att jag kommer att håva in 5000 timmarsprojektet på måndag...

Har dock blivit erbjuden att kliva in i ett företag för att vara med och driva det och jag har nästan bestämt mig för det. Det kan bli hur najs som helst!

Grattis! Själv sitter jag i den motsatta situationen. Den prestationsångeststress jag haft de senaste tre veckorna har varit de jävligasste jag varit med om. Jag fattar egentligen inte varför. Klart som fan att jag kommer att håva in 5000 timmarsprojektet på måndag...

Klart som fan att du håvar in projektet.
Sen är det bara leveransen kvar :D

Well. Jag har iaf vaknat nu och är inte speciellt bakis, så SÅ full var jag nog inte igår när jag startade tråden. Haha.

Känner mig dessutom fortfarande rätt nöjd med tillvaron:tummenupp
Idag blir det åka av!

Kul med människor som vågar satsa och leva lite annorlunda liv än det allt för vanliga ekorrhjulet.

Håller tummarna att det går bra och hoppas att du hinner med dina hojresor också.

Livet leker och man är nöjd med tillvaron.
Kan det bli bättre :)

Ända som är sunkigt just nu är vädret,vill ut o köra mera hoj.

Last edited:
Frugan har dragit till stallet med dottern och jag och 92" duken blir själva:D . 14.00 börjar kvalet på eurosport:tummenupp. Hojjen lämnade jag på 100 mila service igår och den blir klar till fredag. Hoppas sommaren kommer då.
Nä dags att hämta några pilsner i garaget och slå på projjen. Vi hörs

nyss hemkommen från garaget krängt på sommarhjulen på crossen:yoparty nu är det nån h kvar att fördriva tills polaren slutar jobbet, sen blir det en roadtripp till leksand å hämta ett drevhus till polarens båt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti