Diskussionstråd relaterat till stunt!

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Hallå, känner att vi skulle haft en tråd där vi kan diskutera allt om stunt.

Kanske ni tycker det är en onödig tråd men jag tycker det skulle vara ett kul tidsfördriv att diskutera om allt möjligt som är relaterat till stunt, och lägg görna upp videon eller/och bilder :rolleyes:

Så jag kan ju börja.
Slangade ni första dagen ni hade eran hoj? Jag hann bara köra min lite försiktigt när jag köpte den (original utförande) p.g.a sent höst köp. Och nu är den klar och har provkört lite, men förstår inte riktigt än hur ni vågar slänga upp sporthojarna på slangen, blir nervös bara jag tänker tanken när jag åker. :4skrika

Men kan bjuda på en liten klen burn iaf :yoparty

[video=facebook;457635324306508]http://www.facebook.com/photo.php?v=457635324306508&set=vb.100001801325729&type=2&theater[/video]
 
Köpte min fs570 vintern -12. Körde några timmar och började så smått ge mig på wheelie försök (total newbie) efter 400 mil på´n börjar det väll sitta någorlunda :banana men jävlar vad ringrostig jag känner mig när man försöker nu på våren :D Har väll inga stuntambitioner precis, men att kunna skrapa bakskärmen och göra riktigt långsamma wheelies ska jag öva rejält på i sommar!
 
Köpte min fs570 vintern -12. Körde några timmar och började så smått ge mig på wheelie försök (total newbie) efter 400 mil på´n börjar det väll sitta någorlunda :banana men jävlar vad ringrostig jag känner mig när man försöker nu på våren :D Har väll inga stuntambitioner precis, men att kunna skrapa bakskärmen och göra riktigt långsamma wheelies ska jag öva rejält på i sommar!

Härligt att ni visar intresse till tråden! :tummenupp

Och ja, ringrostig blir man ju på allt när man inte gjort det på några månader :brynad

Ska köra några mil till och försöka vänja mig lite innan vi provar på wheelies. Men provade att lyfta framhjulet lite idag, och kan ju tala om att eftersom jag bara kört baka med moped tidigare så var rosa ett dåligt färgval på kallingarna :näsblod
 
Någon som känner för att ge någora konkreta tips till oss som helt enkelt givit oss F*N på att kunna åka på slangen?

Hade en 600hornet förra året jag övade lite på, klassade upp till en liter gixxer iår och det blev ju 150 gånger lättare helt plötsligt. (Har väll lyckats med 150meter på slangen i hög fast so far, sjukt nöjd över det.. haha)

Men det där med balanspunkten tex, Är det bara att fortsätta även fast man tror att "Nu jävlar slår jag över" eller vad bör man träna på?

Är det lätt hänt att slå över?

Bomba med tips nu!
 
Någon som känner för att ge någora konkreta tips till oss som helt enkelt givit oss F*N på att kunna åka på slangen?

Hade en 600hornet förra året jag övade lite på, klassade upp till en liter gixxer iår och det blev ju 150 gånger lättare helt plötsligt. (Har väll lyckats med 150meter på slangen i hög fast so far, sjukt nöjd över det.. haha)

Men det där med balanspunkten tex, Är det bara att fortsätta även fast man tror att "Nu jävlar slår jag över" eller vad bör man träna på?

Är det lätt hänt att slå över?

Bomba med tips nu!

Jag har precis börjat jag med. Körde stunt på moppe lite innan :rolleyes: Men ha foten på bromsen och bromsa inte fören du verkligen känner att du kommer slå runt. Jag lärde mig vart balanspunkten var genom att nöta ut byxorna bak på röven och någon bakskärm gick väl åt. :gnissla Men det är bara att nöta så hittar du den snart :tummenupp
 
Jag har precis börjat jag med. Körde stunt på moppe lite innan :rolleyes: Men ha foten på bromsen och bromsa inte fören du verkligen känner att du kommer slå runt. Jag lärde mig vart balanspunkten var genom att nöta ut byxorna bak på röven och någon bakskärm gick väl åt. :gnissla Men det är bara att nöta så hittar du den snart :tummenupp

Jo jag var oxå halv hyfsad på bakhjul med moppe, dock är det lite skillnad med en närvös 4a på 170hk och lika mycket cykel...
Men antar att grund principen är den samma.. Handlar väll helt enkelt om att våga..
 
Jo jag var oxå halv hyfsad på bakhjul med moppe, dock är det lite skillnad med en närvös 4a på 170hk och lika mycket cykel...
Men antar att grund principen är den samma.. Handlar väll helt enkelt om att våga..

Kände lika jag med. Vart jävligt nervös (är jag fortfarande:rolleyes:) Men det är ju så att man måste våga, tvekar man går det oftast åt skogen :crash
 
Jag tänkte fixa till min er6n 2007 för lite stunt och bakhjul.
Är det en okej hoj att kitta upp eller?
 
Jag tänkte fixa till min er6n 2007 för lite stunt och bakhjul.
Är det en okej hoj att kitta upp eller?

Jag har sett stuntkittade ER6:or tidigare. De ser jäkligt balla ut (om du tar bort lampa fram).
Sen hurvida den håller för stunt beror nog mer på hur du kör, vad du redan kan sedan tidigare osv.
Ska du lära dig köra från början = extra mkt slitage.
Tror även det blir en del hemmafix och eget svetsande för att kunna stuntkitta en ER6:a då det är en mindre vanlig modell att kitta. Få tillbehör som finns.

Det mina 20 000 ören iaf.
 
Tackar för det, men ni tror inte att hojen är för klen för wheelies med mera?
Tror den funkar bra kraftmässigt, skulle den kännas för klen så äre bara att skaffa ännu större bakdrev... :yoparty

Finns även en kille som åker i gänget Faceplant[Nkpg] som kör er6a.

Är lite småsugen att testa en er6f som stunthoj.. :tummenupp
 
härligt ju.
Jag är helt färsk nu, tänkte börja lära mig wheelies.
Några konkreta tips på vad jag bör tänka på?

Kan ju lägga upp video här sen när man lärt sig lite.
 
härligt ju.
Jag är helt färsk nu, tänkte börja lära mig wheelies.
Några konkreta tips på vad jag bör tänka på?

Kan ju lägga upp video här sen när man lärt sig lite.

finns inte direkt några tips, använd fotbromsen när du kommer för högt. sen är det bara o nöta! wheela lär man sig på någon timme :) kör hårt!
 
Oj, skämdes lite efter jag gjorde denna tråden för trodde inte folk skulle fortsätta skriva i den :näsblod

Men! Jag byggde ju en ZX750 -89 till stunt för ett tag sedan, och sen märkte jag att sporthoj inte var min grej. Och i samma veva så började den gå dåligt, den misstände, blöddrade och orkade inte varva och sen dog den efter typ en kilometer :dummer

Och fick för mig att jag skulle försöka ett tag till, och då började jag byta till USD på kawan men vart aldrig klar för då kom det tillbaka igen att sporthoj inte var något för mig. Så nu står den i uthuset lite smått demonterad. Men egentligen är det inge stort arbete med den, svarva hylsor så min gamla framaxel passar i nya gaffeln, sen hitta felet varför den gick dåligt. Sen är den klar. Men då idag så skrev en gammal skolkompis till mig och frågade om jag hade den kvar, för då ville han byta mot en Yamaha YZ426f -02. Och jag tänker byta dels för att Yamahan nog är mer lättsåld än kawan.

Men! Vad tror ni om att stunta med en YZ426f? :gnissla

Vart lite långt och onödigt med fakta där, men då slipper folk skriva och fråga varför jag vill byta :tummenupp
 
de blir säkert as gött att stunta med din yz426f, blir ju precis som att åka cross. dom väger ju knappt något så dom går ju kanonlätt på bakhjulet. körde en aprilia sxv nyligen och det är ju fan monster maskiner att slanga med!
 
Har fått en så fet beslutsångest nu så jag är sugen på att skänka bort den! :huvet

Men vet inte om det kommer bli nå avancerade stunts om jag väl börjar. :gnissla

Det som gett mig beslutsångest!

Anledning #1 :
Jag vill inte åka ensam och jag är den ända i närheten som har det intresset för att åka typ som SR eller Motard90s. Man blir nervös om man är ensam och man blir lättare tagen.

Anledning #2 :
Fick följa med och prova köra på crossbana för någon dag sedan och jag tyckte det var kul. :gnissla

Anledning #3 :
Håller på med B-kortet nu och vill inte riskera att jag inte får ta klart det nu...

Och sen att man fick ett bra pris (tror ja) på ett par Motardfälgar med bra däck för 5000kr av en kompis gjorde inte beslutet lättare!

Det lutar mest åt motard åka, men vet fortfarande inte! Hur fan gör man i såna här situationer?! :huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet
 
Last edited:
de blir säkert as gött att stunta med din yz426f, blir ju precis som att åka cross. dom väger ju knappt något så dom går ju kanonlätt på bakhjulet. körde en aprilia sxv nyligen och det är ju fan monster maskiner att slanga med!

Har slangat lite med 426an och måste säga att jag älskar't! Den går så fint så man behöver inte anstränga sig för att åka på slangen, och balansen fanns redan så det var bara att köra! :D
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top