diskmaskin från ikea

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
hello.

Är i slutfasen av mitt nya ikea kök. Lite småprylar återstår.
T.ex. att fästa täckluckan på diskmaskinen. :huvet
(Diskmaskinen från ikea/whirlpool är av typen att man kan sätta på en skiva som ser ut likadan som på skåpen)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20109768

Jag har banne mig ingen aning om hur jag ska få fast skivan på diskmaskinen.
Sedan verkar det inte som jag har rätt prylar kvar heller för att göra detta.

Någon som gjort detta? Har funderat några dagar nu och kom såklart på att sporthoj.com är lösningen. Här får man alltid bra tips och hjälp.

Någon?:va

Jag har precis för nån månad sen gjort en smärre :näsblod renovering med just IKEA kök. Grymt nöjd för de ynka 65 000 det kostade :)

Snyggt blev det iaf! :tummenupp

Nåväl, jag vet att även i mitt kök så var det krångel med att fästa skivan i diskmaskinen, eftersom jag var fullt upptagen med att jobba och träna mina räser-hästar så ska jag fråga han som gjorde det i morgon.

Meddelar här eller via pm när jag fick veta hur han gjort..

Vilken storlek har du på maskinen?

Jag har en som är 60 bred och ändå likt förbannat så kan man bara ha i max två stycken av IKEAs egna tallrikar längst bak eller möjligtvis på sidorna eller lagda i den övre korgen för det styper annars i den där jävla snurran som står å slår i tallrikarna och inte kan komma runt...

SUCK, hur smarta är dom egentligen när dom säljer tallrikar som inte ryms i deras egna maskiner.. :gnissla
(de där som säljs i pack om 6 st för 199:- minns inte vad de heter nu..)

Det är väl två klammer som monteras på luckan nertill som man sedan hakar i diskmaskinen och i överkant så finns det två hål i kanterna på diskmaskinsluckan där man skruvar fast luckan.... inifrån så att säga....

Hello.

Om du kollar på länken så ser du att det är 45cm :)

Men du kanon. Ja, hojta gärna till via PM. Det vore nice.

Jag har precis för nån månad sen gjort en smärre :näsblod renovering med just IKEA kök. Grymt nöjd för de ynka 65 000 det kostade :)

Snyggt blev det iaf! :tummenupp

Nåväl, jag vet att även i mitt kök så var det krångel med att fästa skivan i diskmaskinen, eftersom jag var fullt upptagen med att jobba och träna mina räser-hästar så ska jag fråga han som gjorde det i morgon.

Meddelar här eller via pm när jag fick veta hur han gjort..

Vilken storlek har du på maskinen?

Jag har en som är 60 bred och ändå likt förbannat så kan man bara ha i max två stycken av IKEAs egna tallrikar längst bak eller möjligtvis på sidorna eller lagda i den övre korgen för det styper annars i den där jävla snurran som står å slår i tallrikarna och inte kan komma runt...

SUCK, hur smarta är dom egentligen när dom säljer tallrikar som inte ryms i deras egna maskiner.. :gnissla
(de där som säljs i pack om 6 st för 199:- minns inte vad de heter nu..)

Jag tar detta och kollar lite när jag kommer hem.

Tackar för detta! :tummenupp

Det är väl två klammer som monteras på luckan nertill som man sedan hakar i diskmaskinen och i överkant så finns det två hål i kanterna på diskmaskinsluckan där man skruvar fast luckan.... inifrån så att säga....

Last edited:
Jag hade gärna hjälpt dig om jag visste hur man gjorde. Men min tjej satte dit fronten på våran diskmaskin nu när vi renoverade, efter att hon hade satt ihop alla skåp...... kämpa på.

//spenk

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...