Din motard 2005 (favorit i repris)

Vad kör du med för motard?

• Antal röstningar
    0

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Nu kommer en till poll för att kolla nuvarande beståndet av supermotarder på SH...

Eftersom jag gjort minst en sån poll om året sedan 2003 så kommer här lite fakta! (naturligtvis inte BESTÅNDET utan enbart dom som bemödat sig med att svara och håller till på Sporthoj!)

2003: Husaberg: 19st KTM: 34st Yamaha: 4st Honda: 16st Kawasaki: 1st GasGas: 2st CCM: 1st Husqvarna: 3st Vertemati: 0st
Annat: 6st

2004: Husaberg: 29st KTM: 73st Yamaha: 21st Honda: 31st
Kawasaki: 7st CCM: 1st Husqvarna: 4st Aprilia: 3st
Annat:12st

2005: Husaberg: 39st KTM: 111st (!!) Yamaha: 19st Honda: 33st
Kawasaki: 3st CCM: 1st Husqvarna: 9st Aprilia: 2st Vor: 1stAnnat: 7st

Last edited:
Jag kommer rösta på Honda CRF (vore kul med XR/CRF-indelningar också :P) när pollen kommer upp ;P

Om läget på åland reflekterar sverige sig så lär ju 50% i år vara husaberg :P

Kuschall K4 Air-Lite

Går schysst på slangen, slidar vettigt in men är ett helvete att powerslida.
Vändradie som inget annat dock.

Bergaren är under ombyggnad. Bakbromsen på styret och växlingen på höger sida... Får inte börja köra den igen förrän efter jag är utskriven från sjukhuset dock. Skulle iofs inte kunna iaf än...

Daniel

Bifogat

• k4airlite.jpg
    k4airlite.jpg
    24 KB · Visningar: 73
Wheeliegirl skrev:
Nu kommer en till poll för att kolla nuvarande beståndet av supermotarder på SH...

Eftersom jag gjort minst en sån poll om året sedan 2003 så kommer här lite fakta! (naturligtvis inte BESTÅNDET utan enbart dom som bemödat sig med att svara och håller till på Sporthoj!)

Du måste ha mycket fritid... :tungan

Tja! Magnus Bjurman har gjort en smaskig Kawa hybrid med revlock och en hydralkopplingspump till fotbromsen. Ser lite skumt ut utan fotbromspedal
ypvs skrev:
Kuschall K4 Air-Lite

Går schysst på slangen, slidar vettigt in men är ett helvete att powerslida.
Vändradie som inget annat dock.

Bergaren är under ombyggnad. Bakbromsen på styret och växlingen på höger sida... Får inte börja köra den igen förrän efter jag är utskriven från sjukhuset dock. Skulle iofs inte kunna iaf än...

Daniel

Mkt intressanta siffror, kommer har i % istallet. Liksom folkolen o det goda Leffe Blonde ar i %.
Okning i antal svarande (forare) genom aren: 2003/2004 +210%, 200/2005 +24%.

2003: Husaberg: 22% KTM: 40% Yamaha: 5% Honda: 19% Kawasaki: 1% GasGas: 2% CCM: 1% Husqvarna: 3%
Annat: 7%

2004: Husaberg: 16% KTM: 40% Yamaha: 12 Honda: 17%
Kawasaki:
4% GasGas: 0% CCM: 1% Husqvarna: 2% Aprilia: 2%
Annat:7%

2005: Husaberg: 17% KTM: 49% Yamaha: 8% Honda: 15%
Kawasaki: 1% GasGas: 0% CCM: 0.4% Husqvarna: 4% Aprilia: 1% Vor: 0.4% Annat: 3%

Jag är en av två som kör CCM (vilket jag för övrigt gjort sen 2003). Finns minst en gas gas-förare (0 enligt pollen) på sh också så poll-statistiken är väl egentligen lite missvisande.

Last edited:
Coola Ola skrev:
Jag är en av två som kör CCM (vilket jag för övrigt gjort sen 2003). Finns minst en gas gas-förare (0 enligt pollen) på sh också så poll-statistiken är väl egentligen lite missvisande.

Ja, som sagt är det ingen tillförlitlig statistik, då den endast grundar sig på vilka som bemödar sig med att svara... :rolleyes:
Men lite skoj är det ju, att ungefär se vilket märke som regerar på sporthoj iaf.... :)

Varför fick inte Suzuki vara med? Det lär ju vara fler som kör Suzukis nya DRZ 400 SM jämfört med t.ex. Aprilia och Vertemarti.

TT600R utan dekompwire :mad: måste ta mig för o köpa en snart...

Mr Mac skrev:
Varför fick inte Suzuki vara med? Det lär ju vara fler som kör Suzukis nya DRZ 400 SM jämfört med t.ex. Aprilia och Vertemarti.

Har jag undrat i varje poll..
Suzuki är väl lika stort som dom andra japsarna, hur kan man missa det? :mad:

Back