dilemma

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
snacka om att jag e kluven...
jag har precis fått ett supererbjudande om att köpa en Volvo s40 för en mycket, mycket billig peng,,,, ska jag slå till ? eller vänta & hålla hårt i stålarna... och köpa en mc i sommar ?

eller ska jag köpa bilen, snåla med pengarna dec-mars.. .o köpa en billigare mc... eller kanske sälja bilen då o köpa mc ? FAN.... vill ha, vill ha , vill ha...

En volvo är alltid en volvo! Står sig löjligt bra i värde...... köp bilen nu, och om den är så billig som du säger så kanske du till och med kan tjäna en hacka på den! vilket leder till en finare knallert till våren!

wonderwizard skrev:
snacka om att jag e kluven...
jag har precis fått ett supererbjudande om att köpa en Volvo s40 för en mycket, mycket billig peng,,,, ska jag slå till ? eller vänta & hålla hårt i stålarna... och köpa en mc i sommar ?

eller ska jag köpa bilen, snåla med pengarna dec-mars.. .o köpa en billigare mc... eller kanske sälja bilen då o köpa mc ? FAN.... vill ha, vill ha , vill ha...

Köp, kör till våren sedan sälj!

det lutar åt volvo'n.... sen får jag se hur det blir med hojen.... för ingen hoj nästa sommar = gråter blod

Köp o sälj o tjäna pengar, gammalt välbeprövat knep. Men då ska du vara säker på att det verkligen är billigt och att du tjänar pengar på den. Kanske inte så kul iofs om du köper den av kompis/släkting för att tjäna pengar, men men.....

Jag har samma typ av dilemma, ska jag köpa en Ford Probe från Tyskland eller en GSXR750 från samma land? Grejen är att jag inte har mckortet än utan får det till våren, jag kommer att få harva runt med 25 kW i två år, jag har inte råd att göra servicar utan får göra dom själv men har inget ställe att vara på, jag har ingen stans att vinterförvara på, säsongen är minst sagt kort osv. osv.

Hepp, Volvo har normalt ett löjligt bra andrahandsvärde men det gäller främst de större modellerna. De mindre rasar snabbare.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph