Dilemma!! Skall jag byta???

Skall jag behålla eller byta hoj???

• Antal röstningar
    0

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Så som det är nu så har jag en XT660X som jag hittills har varit mycket nöjd med (med tanke på priset, förs osv). Har satt på ett Sebring avgas och köpt en pakethållare med tillhörande toppbox (ökar pendlings värdigheten). Har nästan blivit 1000mil iår med den. Tycker att den har uppfyllt sitt syfte mer än väl! Pendling, söndags åkning, bus, tom lite banåkning har inte varit helt kasst. Men från allra första början var det inte en XT jag ville ha utan en Kawa Z750. Var och provade en sådan och hade i stort sett bestämmt mig tills jag fick reda på premien. Billigaste var strax över 14000:- om året :gnissla Kändes inte så aktuellt att betala så mycket för en sådan hoj, en R-hoj kanske men inte en sådan!! Så då fick det bli XT:n istället. Billigare i inköp/förs (strax under 5000:-). Enligt mig även en ganska så hög skoj faktor :tummenupp Så långt allt frid och fröjd :)

Men så var jag utav en händelse inne hos en Kawa handlare och tittade. Där hade dom två beg och en ny Z750 -04:a. Tittade lite, men tänkte att det blir ju inget pga den sviniga premien. Snackade lite med säljaren och pratade lite löst om hur det skulle gå med ett byte mot någon utav hojarna mot min XT. Diskuterade lite fram och tillbaka och det verkade som om det faktisk kunde bli en riktigt bra deal. Men så sa jag till säljaren att det var ju fortfarande dilemmat med premien. Han sa då att han tyckte att jag skulle kolla premierna igen. Man vet inte, det kanske har ändrats? Tänkte att det var väl inte stor chans men varför inte. Så jag ringde runt och vipps. Fick en premie på Tennant, strax under 9000:- ville dom ha. Fattar inte att jag fick en så olik premie där sist :va (runt 18000:- har jag för mig det var).

Så hur skall jag göra?? Är ju nöjd med min XT och har dessutom köpt lite prylar till den. Har på något vis lärt mig gilla hojen mer och mer :gnissla
Men samtidigt så kommer jag ihåg hur fruktansvärt övertygad jag var när jag körde Z750:n sist. Den känns ju som en moppe med 110 kusar :D :banana Men det är ju klart att ägande kostnaderna kommer ju bli mycket högre på en sådan än på min XT :va Så vad säger ni andra? Hjälp mig!! För nu har jag riktigt svår besluts ångest :brinnerup Rösta, och skriv gärna vad ni tycker :)

bebbe skrev:
Han sa då att han tyckte att jag skulle kolla premierna igen. Man vet inte, det kanske har ändrats? Tänkte att det var väl inte stor chans men varför inte. Så jag ringde runt och vipps. Fick en premie på Tennant, strax under 9000:- ville dom ha. Fattar inte att jag fick en så olik premie där sist :va (runt 18000:- har jag för mig det var).

Hoppas jag inte gör dig besviken nu, men du vet att Tennant bara tecknar MC-försäkring om du har din hem- eller villaförsäkring hos dem? Men det kanske du har och i så fall är det ju bara att gratulera. :)

Tristan skrev:
Hoppas jag inte gör dig besviken nu, men du vet att Tennant bara tecknar MC-försäkring om du har din hem- eller villaförsäkring hos dem? Men det kanske du har och i så fall är det ju bara att gratulera. :)

Japp, det har jag :)

Det konstiga var att när jag skrev in på deras hemsida, där man kan fylla i pers nr hoj och liknande så blev premien 60000:- någonting :3freak Tänkte att det inte kunde stämma så jag ringde och fick premien strax under 9000:- :va

Det är väl klart att du ska behålla XT:n.

Möjligheten att "bygga om" till offroad är ju bara det anledning nog!

Z750 verkar ju vara en trevlig hoj också, men inte på grus.
Grusåka är så här roligt. *visar och pekar* *ler*

Om inte Yamaha har krånglat på för mycket moderniteter på den nya XT:n så lär den hålla till nästa årtusende, ungefär.

Gustav1 skrev:
Det är väl klart att du ska behålla XT:n.

Möjligheten att "bygga om" till offroad är ju bara det anledning nog!

Z750 verkar ju vara en trevlig hoj också, men inte på grus.
Grusåka är så här roligt. *visar och pekar* *ler*

Om inte Yamaha har krånglat på för mycket moderniteter på den nya XT:n så lär den hålla till nästa årtusende, ungefär.

Det är helt sant. Men jag har en DR som funkar på grus (visserligen minst sagt risig men den funkar bra iaf :tungan )

Pust. :galen

Byt, antagligen bestämmde du dig redan när du såg hojen att du skulle byta så det är väl bara att göra slag i saken. :tummenupp

Du får en hoj du har dräglat över sedan den släpptes och en lite bättre långfärdsmaskin.

Det är väl inget att tveka över?. :D

om du byter nu kommer premien garanterat stiga inom nåra år på z750.

sen e din så pass ny så du tappar grymt i värde om du säljer nu....men visst känner du att du har råd varför inte...
2 snygga hojar

Det verkar som om det är lite lotto med dina olika premier.
Kolla upp det där mer noga innan du eventuellt köper hojen, inte kul att få nöjet med den nya hojen grusat med en premie på 60k igen.

bebbe skrev:
Japp, det har jag :)

Det konstiga var att när jag skrev in på deras hemsida, där man kan fylla i pers nr hoj och liknande så blev premien 60000:- någonting :3freak Tänkte att det inte kunde stämma så jag ringde och fick premien strax under 9000:- :va

Det är en jävligt bra premie.... :tummenupp Frågan är om väl om modellen ändå inte på sikt löper risken att dö sotdöden...en naken hoj med plastraketspremier, det är ju helt fel. Var på AVA i Sthlm för ett tag sedan och en säljare medgav att modellen är iskall trots sina kvaliteter, de hade sålt en eller två på hela säsongen. Nu finns det visst en variant med halvkåpa (S) så jag tror på att de rear ut de nakna de har kvar. Så frågan är väl mer om du vill åka en uddamodell med allt vad det innebär för andrahandsvärdet....alla kan ju inte vara kunder hos Susab....jag skulle behålla XTn och ta mig en allvarlig funderare.

fazerfun skrev:
Det är en jävligt bra premie.... :tummenupp Frågan är om väl om modellen ändå inte på sikt löper risken att dö sotdöden...en naken hoj med plastraketspremier, det är ju helt fel. Var på AVA i Sthlm för ett tag sedan och en säljare medgav att modellen är iskall trots sina kvaliteter, de hade sålt en eller två på hela säsongen. Nu finns det visst en variant med halvkåpa (S) så jag tror på att de rear ut de nakna de har kvar. Så frågan är väl mer om du vill åka en uddamodell med allt vad det innebär för andrahandsvärdet....alla kan ju inte vara kunder hos Susab....jag skulle behålla XTn och ta mig en allvarlig funderare.

Hmm..... precis det har jag funderat på! Så då har du bekräftat mina farhågor om att den kanske skulle vara lite svår såld. Jäkligt synd på en skit kul hoj! Kanske åtminstonde skulle avvkta ett tag. Om det du säger stämmer (och det jag har funderat på) så kommer nog hojarna stå tillsalu ett tag :rolleyes:

Sluta vela för fan.... :tungan Kan du inte behålla åtminstone *en* hoj tills du kör sönder den? :D Nån göteborgare som kör motard på samma sätt som jag måste det dessutom finnas, vem ska jag annars köra med till sommaren? :confused:

Coola Ola skrev:
Sluta vela för fan.... :tungan Kan du inte behålla åtminstone *en* hoj tills du kör sönder den? :D Nån göteborgare som kör motard på samma sätt som jag måste det dessutom finnas, vem ska jag annars köra med till sommaren? :confused:

Men du skulle ju köpa R6 :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...