Så som det är nu så har jag en XT660X som jag hittills har varit mycket nöjd med (med tanke på priset, förs osv). Har satt på ett Sebring avgas och köpt en pakethållare med tillhörande toppbox (ökar pendlings värdigheten). Har nästan blivit 1000mil iår med den. Tycker att den har uppfyllt sitt syfte mer än väl! Pendling, söndags åkning, bus, tom lite banåkning har inte varit helt kasst. Men från allra första början var det inte en XT jag ville ha utan en Kawa Z750. Var och provade en sådan och hade i stort sett bestämmt mig tills jag fick reda på premien. Billigaste var strax över 14000:- om året
Kändes inte så aktuellt att betala så mycket för en sådan hoj, en R-hoj kanske men inte en sådan!! Så då fick det bli XT:n istället. Billigare i inköp/förs (strax under 5000
. Enligt mig även en ganska så hög skoj faktor
Så långt allt frid och fröjd
Men så var jag utav en händelse inne hos en Kawa handlare och tittade. Där hade dom två beg och en ny Z750 -04:a. Tittade lite, men tänkte att det blir ju inget pga den sviniga premien. Snackade lite med säljaren och pratade lite löst om hur det skulle gå med ett byte mot någon utav hojarna mot min XT. Diskuterade lite fram och tillbaka och det verkade som om det faktisk kunde bli en riktigt bra deal. Men så sa jag till säljaren att det var ju fortfarande dilemmat med premien. Han sa då att han tyckte att jag skulle kolla premierna igen. Man vet inte, det kanske har ändrats? Tänkte att det var väl inte stor chans men varför inte. Så jag ringde runt och vipps. Fick en premie på Tennant, strax under 9000:- ville dom ha. Fattar inte att jag fick en så olik premie där sist
(runt 18000:- har jag för mig det var).
Så hur skall jag göra?? Är ju nöjd med min XT och har dessutom köpt lite prylar till den. Har på något vis lärt mig gilla hojen mer och mer
Men samtidigt så kommer jag ihåg hur fruktansvärt övertygad jag var när jag körde Z750:n sist. Den känns ju som en moppe med 110 kusar
Men det är ju klart att ägande kostnaderna kommer ju bli mycket högre på en sådan än på min XT
Så vad säger ni andra? Hjälp mig!! För nu har jag riktigt svår besluts ångest
Rösta, och skriv gärna vad ni tycker 

Men så var jag utav en händelse inne hos en Kawa handlare och tittade. Där hade dom två beg och en ny Z750 -04:a. Tittade lite, men tänkte att det blir ju inget pga den sviniga premien. Snackade lite med säljaren och pratade lite löst om hur det skulle gå med ett byte mot någon utav hojarna mot min XT. Diskuterade lite fram och tillbaka och det verkade som om det faktisk kunde bli en riktigt bra deal. Men så sa jag till säljaren att det var ju fortfarande dilemmat med premien. Han sa då att han tyckte att jag skulle kolla premierna igen. Man vet inte, det kanske har ändrats? Tänkte att det var väl inte stor chans men varför inte. Så jag ringde runt och vipps. Fick en premie på Tennant, strax under 9000:- ville dom ha. Fattar inte att jag fick en så olik premie där sist

Så hur skall jag göra?? Är ju nöjd med min XT och har dessutom köpt lite prylar till den. Har på något vis lärt mig gilla hojen mer och mer

Men samtidigt så kommer jag ihåg hur fruktansvärt övertygad jag var när jag körde Z750:n sist. Den känns ju som en moppe med 110 kusar