Detta var lite lagom sjukt

Sen kan man ju fråga sig hur fan dem ska hitta ngn att gifta sig med om dem inte får har någon kontakt före bröllopet:gnissla

Fan vad jag hatar allt sånt här :huvet USA med deras gudasyn osv är skrämmande. Det är 2009 nu och inte 1809. Man får väl tro på vad man vill, men tvinga på andra sin tro är så fel. Dem flesta famlijer som skriver på detta kontrakt är troligtvis djupt kristna.

att man ber små barn skriva på kontrakt för saker de inte förstår sig på.

Vad är straffet när dom bryter kontraktet? Dödsstraff, fängelse eller inte ett skit? Jag skrev en gång på ett kontrakt om att jag inte skulle röka, snusa eller dricka innan jag blev arton men nu har äntligen preskriptionstiden gått ut så nu kan jag erkänna att jag gjorde det ändå.

Only in Sweden.

spelar väll mindre roll om de bryter det eller ej. Det är hela saken som är fel

Vad är straffet när dom bryter kontraktet? Dödsstraff, fängelse eller inte ett skit?

Förmodligen skuldkänslor, ångest och skam.

Dom kommer ju aldrig i helvetet att kunna föra normala samtal med sina (troligtvis högreligiösa) föräldrar under sin uppväxt, om sådant som tonåringar normalt kan ha funderingar om.

Den där balcermonin kändes lite creepy...
Varför var det just pappan som skulle följa med, varför inte mamman?

"enligt denna läran är det just allra viktigaste relationen till pappan"

"-jag älskar vara din dotter, när vi är tillsammans känner jag mig som en princessa, när du spenderar tid med mej får du mej att känna som en vacker princessa"

Känns som om fäderna vill hävda sin makt och verkligen vara numero uno för sina döttrar, och att ingen annan ska få slås om döttrarnas gunst.
De tvingar in sina små döttrar i ouppnåliga krav och inpräntar för dem att sex är något farligt och syndfullt. Att dessutom tvinga dem att skriva under kontrakt på att de ska hålla sig "rena" är bara löjleväckande. Nä, usch!

Förmodligen skuldkänslor, ångest och skam.

Dom kommer ju aldrig i helvetet att kunna föra normala samtal med sina (troligtvis högreligiösa) föräldrar under sin uppväxt, om sådant som tonåringar normalt kan ha funderingar om.
Som resten av alla ungar med katolska föräldrar i Amerikatt. Jag tror inte det här kontraktet förändrar någonting över huvud taget. Då är det värre med alla länder där kvinnor stenas när dom drar skam över familjen och tvingas gifta sig med människor dom inte känner.

Då är det värre med alla länder där kvinnor stenas när dom drar skam över familjen och tvingas gifta sig med människor dom inte känner.

Jo, visst är det värre, men då är ju Fritzel värre än det, och gräver man nog djupt finns det nog någon värre än honom också, så då betyder det att vi inte ska tycka att Josef Fritzel var vidrig eller?

Det finns ALLTID något som är värre att dra upp, men jag väljer att tycka att dom här amerikanerna är vidriga, du väljer vart du drar din gräns.

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h