Detta har införskaffats på Biltema !

ZZR Årsta

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2002, Kawasaki ZZR 600
Hej alla glada !
Följande har införskaffats på Biltema ihelgen:
- Olja, 10/40 helsyntet a 75 spänn per liter
- Oljefilter
- Bromsbelägg fram
- Glykol

Vad kan jag kasta i papperskorgen respektive använda?

Tack på förhand !

Kvittot kan du spara. Enda kvitton jag sparar eftersom jag måste byta ca: 46% av alla biltemagrejer jag införskaffar. För att de går sönder.

Last edited:
Jag har också köpt bromsbelägg på Biltema. De rullade ca 10 mil innan de hamnade på en hylla i garaget. Väsnas och glappar. Finns de som kört en säsong med resultatet av nedsvarvade skivor.

Mina väsnas också, skönt att höra att det inte är mina det är fel på. Jag tycker de har bättre grepp och känsla än SBS som jag hade innan. Att de väsnas kan jag leva med, om de svarvar skivor är ju dock värre.

Mina väsnas också, skönt att höra att det inte är mina det är fel på. Jag tycker de har bättre grepp och känsla än SBS som jag hade innan. Att de väsnas kan jag leva med, om de svarvar skivor är ju dock värre.

Det finns en bild i en annan tråd på en skiva som ägaren säger att Biltemas belägg svarvat ner ganska snabbt. Gitter inte leta efter tråden dock, det får du göra själv :)

filtret kan du nog oxå kasta..
en kompis bytte olja och stoppa på ett biltemafilter och två sekunder efter han vridit på nyckeln låg all olja under bilen,,

Det verkar nog som om jag endast kommer att använda oljan o glykolen. Resten får man väl lämna tillbaka.

Tack för tipsen :tuttar

en kompis bytte olja och stoppa på ett biltemafilter och två sekunder efter han vridit på nyckeln låg all olja under bilen,,

Din kompis ska nog lämna in sin bil på oljebyte såfall. På vilket sätt skulle biltemas filter göra att detta inträffar?

Jag kör bara biltemagrejer i mina bilar. Till hojen får det räcka med vätskor därifrån dock.

Det verkar nog som om jag endast kommer att använda oljan o glykolen. Resten får man väl lämna tillbaka.

Tack för tipsen :tuttar

Precis vad jag tänkte föreslå.
Många av deras oljefilter till bil är bra skit, men till hoj vet jag inte vem det är som tillverkar så där skulle jag köpa original.

har sett på tv när dom delar ett oljefilter från biltem för att se hur det såg ut....hahaha kommer inte på min bil kan jag säga:gnissla

Det finns en bild i en annan tråd på en skiva som ägaren säger att Biltemas belägg svarvat ner ganska snabbt. Gitter inte leta efter tråden dock, det får du göra själv :)

Han kanske skulle serva sina bromsok så att dom inte ligger på och tjuvbromsar?

Han kanske skulle serva sina bromsok så att dom inte ligger på och tjuvbromsar?

Jag kommer inte ihåg vem det var som lade ut infon men jag kommer ihåg att det är en person som jag bedömmer har god kännedom om hur en hoj fungerar. Det var just det som fick mig att lyssa och ta infon på allvar. Men jag förstår varför du skrev som du gjorde. Många här på forumet gissar vilt.

biltema e som ikea... mycket bra saker men mycket skit med.
ganska bra sammanfattat om jag får säga det själv.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!