Vad ska man säga? Blir bara konfunderad varje gång man försöker göra någonting åt, eller ska man säga göra någonting med försäkringarna. Köpte en KTM 660 för ett tag sedan, inte för att jag har råd, utan för att jag "trodde" att det var billigt att äga. Hur lite är det lagligt att tänka?
Resultatet, jag får betala 1000 spänn mer i försäkring utslaget / år för en KTM 660 -04 än för en CBR 600 -01. Jag som trodde jag hade en sporthoj innan,
Ska det vara så? Jag har Bilsport, och det är väl kanske inte den bästa lösningen, men jag provar i år i alla fall, får se om det blir någon körning efter september, annars får man rota reda på någonting annat.
Finns det någon som kan svara på om man får byta försäkring när man vill? Typ på någon annan dag än huvudförfallodagen? Visst, man kan "sälja" till farsan eller nåt och sen "köpa" tillbaka, men det är ju lite extra meck.
// Wip

Ska det vara så? Jag har Bilsport, och det är väl kanske inte den bästa lösningen, men jag provar i år i alla fall, får se om det blir någon körning efter september, annars får man rota reda på någonting annat.
Finns det någon som kan svara på om man får byta försäkring när man vill? Typ på någon annan dag än huvudförfallodagen? Visst, man kan "sälja" till farsan eller nåt och sen "köpa" tillbaka, men det är ju lite extra meck.
// Wip