Detta är en djungel!

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Vad ska man säga? Blir bara konfunderad varje gång man försöker göra någonting åt, eller ska man säga göra någonting med försäkringarna. Köpte en KTM 660 för ett tag sedan, inte för att jag har råd, utan för att jag "trodde" att det var billigt att äga. Hur lite är det lagligt att tänka? :va Resultatet, jag får betala 1000 spänn mer i försäkring utslaget / år för en KTM 660 -04 än för en CBR 600 -01. Jag som trodde jag hade en sporthoj innan, :arsele

Ska det vara så? Jag har Bilsport, och det är väl kanske inte den bästa lösningen, men jag provar i år i alla fall, får se om det blir någon körning efter september, annars får man rota reda på någonting annat.
Finns det någon som kan svara på om man får byta försäkring när man vill? Typ på någon annan dag än huvudförfallodagen? Visst, man kan "sälja" till farsan eller nåt och sen "köpa" tillbaka, men det är ju lite extra meck.

// Wip

Försäkring tecknas normalt på ett år och kan bara sägas upp på huvudförfallodagen som står i försäkringsbrevet. Enda undantagen som jag vet om är försäljning, skrotning pga klotning och stöld.

Kolla vad det kostar hos konkurrenterna och fundera därefter på om din farsa ska äga den tillfälligt.

Stämmer inte, du kan säga upp försäkringen när du ställer av den också. Det var åtminstone inga problem för mig i höstas. Jag har Folksams basförsäkring. Kan iofs tänka mig att det är annorunda om man har en årsförsäkring...

Nej, det tjänar inget till att ställa av så länge jag har Bilsport, så mycket fick jag ur dem. Men det verkar ju även som att man inte kan byta bolag under pågående försäkringsår heller.

// Wip

Då byter man ägare lite snabbt så sägs försäkringen upp i samband med ägarbyte,sen skriver du den på dig igen och väljer ett billigt bolag för försäkring.
Så har jag gjort på bil jag haft...

Du kan även göra om den till halv eller trafik över vintern. Det ska funka vad jag vet, jag har gjort så iaf.

Mr.War skrev:
2296756 Du kan även göra om den till halv eller trafik över vintern. Det ska funka vad jag vet, jag har gjort så iaf.

Har halv, och jag pratade faktisk med dem om det, men svaret jag fick var att de inte byter under pågående år. De verkar vara himla kinkiga helt enkelt. :(

Ja, ja. Fassan får la ta och bli hojjägare för en vecka eller två då.

Tack för svar.

// Wip

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen