Skulle ställa av hojen idag, ska nämligen till London och jobba i drygt en månad. Så jag så ingen ansledning till att ha den påställd, kommer ju inte kunna köra iallafall!
Nu till problemet.. Drog iväg på ettan som vanligt och tänkte blåsa ur maskinen lite inför vilan. Då händer det som aldrig har hänt förut, vid rödmarkeringen så smäller det i motorn.
Motorn lägger bara av och går inte att starta igen.
Blir jäkligt konfunderad. Vad kan det vara? Kan den blivit överansträngd?
Låg på fullvarv i kanske 800-1000 meter, kan detta ha varit orsaken? Meckgubben trodde inte det men vem vet vad han vet egentligen.
Hojmekanikern sa att han aldrig varit med om nåt liknande. Då hade jag inte kört särskilt hårt heller tyckte han.
Är det någon annan med en R6 som har haft en problem som det där?
Drar till Swingin´London om tre timmar, dock känns det inte så Swingin´längre...
Nu till problemet.. Drog iväg på ettan som vanligt och tänkte blåsa ur maskinen lite inför vilan. Då händer det som aldrig har hänt förut, vid rödmarkeringen så smäller det i motorn.
Motorn lägger bara av och går inte att starta igen.

Blir jäkligt konfunderad. Vad kan det vara? Kan den blivit överansträngd?
Låg på fullvarv i kanske 800-1000 meter, kan detta ha varit orsaken? Meckgubben trodde inte det men vem vet vad han vet egentligen.
Hojmekanikern sa att han aldrig varit med om nåt liknande. Då hade jag inte kört särskilt hårt heller tyckte han.
Är det någon annan med en R6 som har haft en problem som det där?
Drar till Swingin´London om tre timmar, dock känns det inte så Swingin´längre...
Last edited: