Det går bra för mc handeln.

I uppförsbacke gasar man. :tummenupp

Eller som min franske chef sa för ca 10 år sedan i IT kraschen när vi investerade och utökade istället för att dra ner som våra konkurrenter, "man kan inte bromsa sig upp för en backe". :)

Man kan tycka en mängd olika saker om den firman. En sak är dock klar och det är att de, till skillnad från en del andra i regionen, har landat i 2000-talet. De har ringat in och vårdat köpstarka grupper, på bekostnad av den lilla kunden. Det kan ni ta för en hyggligt välgrundad personlig uppfattning. Som expansions och överlevnadsstrategi fullständigt klockrent vilket syns på att konkurrensen i närområdet också minskar samtidigt som folk allt längre ifrån gör sig omaket att handla i nordöstra Skåne. Borde även öppna för mindre firmor som servar och reparerar, kort sagt såna jobb som det inte är lönt att fråga om där, kanske enbart säsongsöppna för den som kan kombinera med annat. Hoppas kan man ju iaf...

Eller är det idogt arbete sen sena 70-talet eller kanske tidigt 80? Firman är ingen dagsslända precis och de har varit stora lääänge.
Ja, jag vet att dom knappast är en dagslända, det var mer ett litet skämt om att det har gått rätt hyggligt för Jim på banorna, och ingen firma lider ju av att synas i dom rätta sammanhangen :)

Ja, jag vet att dom knappast är en dagslända, det var mer ett litet skämt om att det har gått rätt hyggligt för Jim på banorna, och ingen firma lider ju av att synas i dom rätta sammanhangen :)

Nu har väl både Victory och BMW utgjort inte obetydliga delar av framgångarna på sistone. Racingnamn har inte heller saknats historiskt, Petjo o Folkesson t ex. MX-sidan däremot är jag helt ovetande om...

80-talet med alla Nico Bakker-byggen etc var fränt.

Min senaste hojaffär där var -89 och det känns inte som att klimatet ändrats till att det skulle bli aktuellt igen. Gjorde ett försök att handla där för ett par år sen. Blev i det närmaste förnedrad och gjorde affär på annat håll istället.

Tack för stavningskorrigeringen!

Last edited:
Ja du

Håller på att lära mig tapatalk från telefonen och det blev inlägg i helt fel forum...

Last edited:
Nu är gissingsvis marken billig i Bromölla jämfört med Malmö. Tanken med fokus på servicetjänster under vintern är helt rätt eftersom man slipper konkurera med den utländska internet handeln. Att ha hojen i förvaring ger företaget stora möjligheter att erbjuda stora rabatter på service eftersom den utförs under lågsäsong och tidsbokningen kan planeras av personalen själva ( bara att hämta hojen från lagret)

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...