Det finns allt trevliga poliser

Brunell

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Hoj
CBR lättviktare
Jag har sen jag förra året fick ge mig ut i trafiken med motordrivet fordon tappat en del respekt för poliserna i detta län. Den första som jag träffade på var en herr Lagerström, som var den mest snoffsigaste polisen jag vet om. Typig som satan, bara för jag var en "moppe ligist".

Blev vid ett annat tillfälle stoppad av två yngre poliser, runt 25 år båda två, dom var riktigt härliga ! Dom kom med en härlig attityd, skämtade och hade sig. Dom tom tyckte jag skulle ställa min moppe, pgr av att jag blivit påkörd och även klantat till mig och då hade bla ena blinkersen gått sönder och backspegel krossad.

Förra veckan, rätt tidigt/sent (hur man nu ser på det) en vanlig vardag, klockan var halv 4 på morgonen och det hade varit inbrott vid kiosken i Rödeby och polisen tar upp anmälan på plats, antar jag, och sedan kör ner mot oss. Stannar till och vevar ner rutan och den manliga polisen som körde började med denna fras:

"Har ni inga hem att gå hem till?"

När han sa det så tänkte jag vad fan är detta för jekla stolpskott? Jag tappade all respekt för denna polisman... Han fortsatte sedan med att vara lite halvtypig.

I alla fall idag, så var vi ute i grannbyn och körde lite och när vi sedan stannat till vid en ICA butik så kommer polisen, två manliga konstaplar staplar ut och den ena börjar skit trevligt med att fråga hur läget är osv. Vilket gjorde att jag, och alla andra för den delen, direkt fick respekt för polisen. Båda två var väldigt trevliga, och den ena av dom såg min och min polares MC och frågade

"Hur fort går dessa mopeder då?"
"Det är inga mopeder, det är motorcyklar."
"Aha, men vilka smala däck det är!"
"Ja, CBRerna är rätt kända för att ha smala däck."

I alla fall, vi pratade en stund och polisen påtalade även att en av oss tre hade ett dåligt bakljus, mer preciserat så var det DT:n dom menade. Polaren som hade den visste inte om detta, och han frågade då polisen om han skulle ringa hem så hans föräldrar hämtar moppen på släp eller om han kan köra hem med det dåliga ljuset? Polisen resonerade som så att det var upp till han själv, men han tänkte mer på hans säkerhet.

Sen kom dom i slutet av samtalet med denna kommentar:

"Men då är hans moped trimmad då för att hänga med er?"

När dom sa det tänkte jag att nu ska dom göra en flygande besiktning, men det gjorde dom inte. Dom tackade för sig efter en stund och begav sig.

Något jag önskade var att alla poliser var som dessa två, väldigt trevliga och inte något typigt beetende bara för vi är ungdomar.

Nu ska det sovas.

Kul med trevliga poliser, men... i grund och botten är ditt tänk rätt skadat. Allt ditt tänk som t.ex "nu blir det flygande besiktning", är sådant som vore förväntat och borde hänt... som du vet och borde acceptera, eller din polare iaf. Du slapp dock av ren tur för att poliserna var mer trevliga än de borde. Det verkar som att du utgår från att du ska få göra vad du vill och att ingen, speciellt inte en polis med auktoritet till det, ska få fråga er eller uppmana er till ändring i beteende.

Typiskt ungdomligt och inte göra så mycket åt tyvärr. Självmognat kommer först efter 20-årsåldern.

Kul med trevliga poliser, men... i grund och botten är ditt tänk rätt skadat. Allt ditt tänk som t.ex "nu blir det flygande besiktning", är sådant som vore förväntat och borde hänt... som du vet och borde acceptera, eller din polare iaf. Du slapp dock av ren tur för att poliserna var mer trevliga än de borde. Det verkar som att du utgår från att du ska få göra vad du vill och att ingen, speciellt inte en polis med auktoritet till det, ska få fråga er eller uppmana er till ändring i beteende.

Typiskt ungdomligt och inte göra så mycket åt tyvärr. Självmognat kommer först efter 50-årsåldern.

Rättade till ditt inlägg. :tummenupp Den korrekta åldersgränsen sattes utifrån en ovetenskaplig undersökning av den genomsnittliga nivån på inlägg (mig själv inräknat) som görs på SH och åldern på de som gör dem. :glömdet

;)

• Gilla
Reaktioner: VBK
Det är inte meningen att du ska bli Paris Hilton BFF med snuten. :rolleyes:

Typiskt ungdomligt och inte göra så mycket åt tyvärr. Självmognat kommer först efter 20-årsåldern.

Jag tror du tror för mycket.

Jag vet att jag inte ska få springa runt och göra vad jag vill, och jag hade inte skapat hat mot dessa poliser om dom hade gjort flygande besiktning eller vad dom hade tänkas sig göra. Det jag ville få fram var att dom poliser jag har träffat på innan har ALLTID haft en kass attityd mot en. Och om vi nu hade gjort något fel, förutom polaren nu då, och dom hade bett oss att sluta med att göra, vad det nu var, så hade det inte vart några problem. Och visst, dom kanske var för trevliga enligt dig, men jag tycker också att ibland så borde man få folk en chans, även ungdomar som kör med mopeder. Och med det menat så menar jag inte att dom ska släppa varaenda trimmad moppe, men som då med min polare att kan ta sig hem utan något mer om bakljuset än just att "kör hem och fixa det."

Men tycker dina tankar ang hur jag tänker är bullshit.

Jag tror du tror för mycket.

*TEXT*

Men tycker dina tankar ang hur jag tänker är bullshit.

Det finns mycket konstigt i Rödeby visst.

Denna gången har jag läst allt och du skriver asjobbigt, därför blir DU en jobbig person. Du har konstiga vaneföreställningar.
Man blir trevligt bemött om man bemöter folk trevligt ;)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back