Det e nästan så man skäms

BlazingBlomman

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
vfr 750 -91, Gsxr 750 -96
Jag å fjällan va ute å övningskörde på åsen idag...
då helt plötsligt så slår ens värsta mardröm in:gråta

jag kör först för att hon ente viste vart vi skulle å ja tar majj runt en dåld kurva så ja håller mitt ytterspår och får möte av 2 räserhojar som kommer fort (vilket jag ente har nåt emot om man klarar av de) å när ja ser dom bromsa så e de nått som ente stämmer men ja kan ente säga vad utan de e bara en sån där känsla man kan få ibland.... i vilket fall som helst fortsätter ja en liten bit till mä koll i backspeglen men inget dycker upp... paniken börjar stiga å ja vänder å hittar fjällan liggandes ute i en kohage bara precis 3 meter från vägen.... Å DOM 2 VI MÖTTE HAR BARA STUCKIT :huvet

då sliter man av sajj allt va hjälm handskar å jacka heter ganska fort å flyger över kostänget för att pratar mä fjällan så hon lever... hon klagar på smärtor i armbåge handleder å händer.... så de blir ett närvöst samtal till 112 fruktansvärt långa 20 min innan ambulans å så har kommit...

nu ligger hon på vak inne i helsinborg å ska göra så jallafall en bit in på dan imorn mä om det inte händer nått annars blir de längre:confused:

Å ja vill rikta ett stort tack till alla som stannar å hjälpte till i sådana lägen... Keep upp the good work...även om ja ente tror att någon av dom som hjälpte till i just detta fallet är medlemmar här på SH

Olyckan i Stenestad misstänker jag.
Hoppas allt går bra och att skadorna är minimala.

Krya på henne.

Jag fick ont i huvudet av att läsa din text - men i vilket fall som helst så tror jag att jag har översatt din sanskrit: Vad hände då? Varför åkte hon av vägen? Borde de 2 mötande hojarna sett olyckan tror du, eller vet din tjej ifall de såg henne åka av?

Olyckan i Stenestad misstänker jag.
Hoppas allt går bra och att skadorna är minimala.

Krya på henne.

Japp utanför stenestad på väg mot billesholm....
än så länge e de väl efter omständigheterna bra hon har fortfarande ont som fan i armbågen men läkarna tror att hon ska bli helt återstäld...

Jag fick ont i huvudet av att läsa din text - men i vilket fall som helst så tror jag att jag har översatt din sanskrit: Vad hände då? Varför åkte hon av vägen? Borde de 2 mötande hojarna sett olyckan tror du, eller vet din tjej ifall de såg henne åka av?

när ja såg hojarna så såg den första ut att få en närvös inbromsning å den andra hojen såg ut att ha en vanlig...

sen säger fjällan att den första hojen kommer över på hennes sida så att det ente fans plats till henne kvar på vägen. så för att undvika en kolition så kom hon ut i gräset å där lägger sajj hojen å kasar kanske 3 meter...

jag tycker att hoj nr 2 borde ha sett va som hände å om ente annat hoj nr 1 borde ju märka om man tar upp hela vägen å att man då kanske slår en liten extra blick i backspegelen....

Last edited:
väldigt olyckligt för din tjej!! men man får hoppas att det även ger en tankeställare till den första mcföraren iallafall.
kan man inte hålla sig i sin egen körbana får man helt enkelt sänka sin hastighet ett par snäpp för nästa gång han är över på den andra körbanan i ett lika dumt läge så är det kanske något större som är hårdare än vad han själv är och som dessutom inte kan svänga ut i diket lika lätt.

Krya på henne!

Jävligt tråkigt om det nu är så att hon blivit "prejad" att den personen inte stannat. Känns som hojåkaren hade stannat om det inte vart dennas orsak till olyckan. JÄVLIGT tråkigt.
Fy fan, man ryser när man hör sådant här.

Så hon blev prejad av vägen mer eller mindre. Inte lätt att fatta rätt beslut när man övningskör heller såklart.
Borde vara mordförsök att preja motorcyklister.

Slänger lite blygsamt in denna, sen får vi se vad som händer: http://www.sprakbutiken.se/cgi-bin/...va&artgrp=81&gclid=CMX05Mqq35sCFQoTzAodxVTWAA

givet vis e de ente lätt att fatta alla besluten rätt när man övningskör.. de e ju ente alltid man gör de fast man har kört flera tusentals mil...

hehehehehe kul länk:D ente för att ja kommer läsa nåt därifrån :gnissla de finns säkert dom som tycker ja borde menmen man kan ente va bra på allt:tummenupp

Jävligt tråkigt om det nu är så att hon blivit "prejad" att den personen inte stannat. Känns som hojåkaren hade stannat om det inte vart dennas orsak till olyckan. JÄVLIGT tråkigt.
Fy fan, man ryser när man hör sådant här.

Ja man får bara hoppas att han har fått sajj en tankeställare å ente kör så på gränsen av sin kapacitet på allmänna vägar... det fin jättefina banor till att göra de på:)

Last edited:
hehehehehe kul länk:D ente för att ja kommer läsa nåt därifrån :gnissla de finns säkert dom som tycker ja borde menmen man kan ente va bra på allt:tummenupp

Damn right!

Och personligen föredrar jag helt klart att du är bra på att köra hoj ifall vi möts på vägarna...!
:tummenupp

(Och krya-på-sig hälsningar till fjällan, hoppas hon kommer upp i sadeln snabbt igen! :banana)

Damn right!

Och personligen föredrar jag helt klart att du är bra på att köra hoj ifall vi möts på vägarna...!
:tummenupp

(Och krya-på-sig hälsningar till fjällan, hoppas hon kommer upp i sadeln snabbt igen! :banana)

ja hoppas oxå att hon snart kommer upp i sadelen så hon ente börjar tänka för mycke på de som har hänt å blir helt rädd för att köra hoj...

hon har jallafall kommit hem från sjukan nu med en lång sjukskrivning och en remis till sjukgymnast... så de går jallafall framåt:rock

Last edited:
Har själv mött några hojar på fel sida vägen där, jag körde från Billesholm mot Stenestad....och hade jag inte varit på min vakt så hade jag oxå legat i hagen. Vissa borde inte ha körkort. Hoppas tjejen kryar på sej och snart är uppe på hojen igen.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back