Det blev ingen 25Kw R1..men

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1:a -00
Jag skrev för några veckor sen å beklagade mig över min R1 som jag inte fick igenom besiktningen med mellanklass strypning.. Halva befolkningen på detta forum blev tokiga när dom förstod att en r1:a skulle strypas till 25Kw. Alla ni kan vara lungna, Den blev aldrig godkänd så den får stå tills nästa år. Då får jag köra ostrypt :D Men bara för att retas lite så ska jag berätta vad jag kör i stället. Farsan "råkade" ha en v-max (1200cc 145Hk) stående i garaget. Eftersom den är tillverkad innan 2000 så får man strypa den. så jag tog helt enkelt å ströp ner den :skrämd
hehe,, hjäratack!?? syns på gatan :rock

Last edited:
Vafför gick inte R1an igenom då? Om en V-Max får strypas ner så borde ju en R1 också få strypas?

:confused: :confused: :confused:

oneleg skrev:
Vafför gick inte R1an igenom då? Om en V-Max får strypas ner så borde ju en R1 också få strypas?

:confused: :confused: :confused:

efter år 2000 måste dom vara strypta från fabrik för att bli godkända!

V-Max = Respekt :rock :rock

He He V-Max är japans svar på alla tvivlare.
Skapad av konstruktionsavdelningen på Yamaha när chefen var på lunch

Vmax, full fart framåt, kungen vid rödlysena, men sen svänger det och då.... :rolleyes:

Jo den går som ett as! Hur länge har den funnits? När skedde den senaste stor uppdateringen( :rolleyes: )
Men i mellanklass är den kanske lite "mildare"

Fast ärligt talat, är det inte lite "gubbhoj"?
Eller är det bara min uppfattning?

soppatorsken skrev:
Jo den går som ett as! Hur länge har den funnits? När skedde den senaste stor uppdateringen( :rolleyes: )
Men i mellanklass är den kanske lite "mildare"

Fast ärligt talat, är det inte lite "gubbhoj"?
Eller är det bara min uppfattning?

Lite gubbhoj räcker inte... mycket gubbig är orden du letar efter...........................

Man kanske skulle kunna få BossHoss-fabriken att strypa ner en av sina 500hk 454 V8or till 34hk? :tummenupp

V-Max är ju den felande länken mellan glidare och sporthoj, varken det ena eller det andra. Sporthoj på rakorna och vid start, men när man skall svänga eller bromsa så är det en glidare....
Men dån är :rock håller jag med om.

Min förra hoj var en 00a, och den var det inga problem att strypa till 25kw... reggade tom om den för den effekten :fakta

V-max

V-max är ju som HD:s nya glidare (VRSC - den som trots allt utrustasts med något nyare än ångmaskin) fast c:a 15 år före i tiden. Blir så less när HD:n kallas muskelglidaren, enda i sin sort osv. V-max är fortfarande kung bland muskelglidare. Fast 25 kW är ju något klent...
V-max tillhör, den enligt mig lilla, kategorin MC som skall köras med minskat ljuddämp. :rock

Här är mer info om Yamaha V-Max. Min Ninja delar garage med just en sådan. Ganska ball cykel faktiskt...

http://www.yamaha-motor.se/page.cfm?pageID=80332

http://www.yamaha-motor.com/products/unitinfo.asp?lid=2&lc=mcy&cid=4&mid=23

03VMAX_1.jpg

Last edited:
Får man inte strypa hojar nyare än 2000? Det gick finfint med min 2001 R6 i alla fall...

Re: V-max

Mao skrev:
Blir så less när HD:n kallas muskelglidaren, enda i sin sort osv. V-max är fortfarande kung bland muskelglidare.

Hehe.. jag blev riktigt förbannad när Prestanda testade den!

Skickade ett mail och skällde ut dom :crash
Tyckte dom skulle testa just V-Max istället eller en modern sporthoj :fatta!

Ni som fick igenom era -00or med 25Kw måste haft väldens flax!
Hojar från detta år och framåt är helfordonsgodkända ( tror det heter så). I å med detta får man inte strypa dom. Men jag vet att när regeln var ny så slank några hojar igenom ändå för att besiktnings gubbarna inte hade så bra koll.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back