Det bara klickar!?!

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
Kände att min dotter behövde en hoj så jag köpte en pocketbike till henne. Hon fyller ju ändå 4år i november. Men först måste ju pappa prova så allt fungerar....som alltid. Ja den fungerade första repan, men efter den så "klickar" det bara när man trycker på start knappen :confused: :va . Någon som har en idé om vad det kan vara innan jag börjar skruva isär den???

valium skrev:
Kände att min dotter behövde en hoj så jag köpte en pocketbike till henne. Hon fyller ju ändå 4år i november. Men först måste ju pappa prova så allt fungerar....som alltid. Ja den fungerade första repan, men efter den så "klickar" det bara när man trycker på start knappen :confused: :va . Någon som har en idé om vad det kan vara innan jag börjar skruva isär den???

Dödarknappen intryckt? Batteriet urladdat?

Om det är någon slags startmotor på den så låter det som batteritorsk!
Prova ladda batteriet :)

valium skrev:

Det kanske är som på Moppefuckonas åk (EU-Mopeder med variator) att man måste hålla in bromsen för att skrotet ska yla igång?? :tummenupp

Har laddat batteriet, tryckt in handtaget och dödar knapp finns ej. Kanske om jag skickar ut den från balkongen....e ju bara 5 meter :tomten

valium skrev:
Har laddat batteriet, tryckt in handtaget och dödar knapp finns ej. Kanske om jag skickar ut den från balkongen....e ju bara 5 meter :tomten

Låter vettigt...se bara till att nån står nedanför och kan yla iväg på hojen om den går igång...stäng sen för allt i världen inte av den nåt mer... :yoparty

Spring igång den! :hihi

Om inte det fungerar skulle jag kunna sätta något på att det är batteriet. Tickandet brukar vara startrelät som öppnar men sen finns det inte tillräckligt med ström för att vrida startmotorn. Har du mätt upp så att det är ok? Du kan ju haft sån otur att det pajade direkt. Är det 12v? Isf ska det vara över 13v om det är ok. Testa med startkablar annars.

Zormin skrev:
Spring igång den! :hihi

Om inte det fungerar skulle jag kunna sätta något på att det är batteriet. Tickandet brukar vara startrelät som öppnar men sen finns det inte tillräckligt med ström för att vrida startmotorn. Har du mätt upp så att det är ok? Du kan ju haft sån otur att det pajade direkt. Är det 12v? Isf ska det vara över 13v om det är ok. Testa med startkablar annars.

Jo det e 12v, har inte mätt upp den ännu. Kanske skulle knyta fast ett bilbatteri där bak istället, bättre viktfördelning och mer kräm.
Får se om skiten startar så dottern kan öva knäskrap i rondellerna. :yoparty
Undrar vad "tjejerna" i blått säger om det???

ÄNTLIGEN!!!!!!!!! :banana :banana :banana
En lödning hade släppt i startmotorn. Fick ju prova den på riktigt nu........några varv runt kvarteret för att avsluta med en 2minuters burnis.....sen började grannarna gasta av någon anledning.....borde ju glädjas av andras lycka :)
Dax att ta dottern på en tur i morgon.
Tack ändå för tipsen jag fick :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...