Det bästa däcket för inspirerad gatkörning? ****

Bästa däcket för inspirerad gatkörning?

• Antal röstningar
    0

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Bästa däcket för inspirerad gatkörning? *2006*

Vilket är det bästa däcket för inspirerad gatkörning samt Bulten?

Pirelli Diablo Corsa III
Pirelli Dragon Evo Corsa
Metzeler Sportec M3
Metzeler Rennsport RS2
Metzeler Racetec
Michelin Pilot Power 2ct
Michelin Power Race
Dunlop D208RR
Dunlop Qualifier
Annat alternativ.. Bridgestone, Continental..

För och nackdelar, i både torrt och vått.
Bra grepp prioriteras över livslängd och pris.

bobo.JPG

Last edited:
Röstade på Dunlop då jag har orubbat förtroende för dem efter en del banåka.
Har haft framhjulssläpp med Michelin.
Pirelli Diablo har jag oxå stort förtroende för.

Ett däck som jag däremot aldrig kört men TROR är mkt bra är Metzlers M3.

Vilka av däcken är konigare i formen, för enklare/snabbare nerlägg med tyngre hojjar såsom ZX7R eller liknande..

Är inte snabb eller erfaren nog att uttala mig, men jag har Metzeler Sportec M3 på hojen nu, kört ett par bandagar med detta och jag tycker de har väldigt bra känsla samt inger fötroende.

Fürstenhoff skrev:
2335527 Kommer en story i från helgens besök på Nürburg ring som garanterat ger er ett däck att köpa - Dunlop Qualifier - eller vad säger ni om mängder av varv under 8 minuter samt dryga 40 varv a 20.8km i race tempo (under 3 dagar och däckena ser fortfarande ut som nya!!:Bugar

Ett däck som visat super prestanda på ALLA sätt - storyn/tråden skrivs just nu!!:tummenupp

/Fürstenhoff.
Menar du att det ska kunna hålla mer än dom 200 mil som alla andra race däck verkar göra?

Satt ett bankört Metzeler Racetech på min hoj då jag köpte den i september 2005. Vet inte hur långt det hade gått då jag tog över. Nu har jag kört ~600 mil inkl. 2 bandagar och NU är däcket rätt slut.

Inte ett enda släpp elle konstigheter under dessa mil. Suveränt däck. Röstade f.ö. på samtliga Pirelli och Metzeler då jag uteslutande har bra erfarenheter från dessa.

Bankörda däck roxx.

Fürstenhoff skrev:
2335551...film kommer garanterat på dessa varv...
OT: Hur har ni lyckats filma på Ringen då detta är förbjudet numera? Var grindvakterna slappa eller hade ni någon sorts deal?

hållundan skrev:
2335559 Satt ett bankört Metzeler Racetech på min hoj då jag köpte den i september 2005. Vet inte hur långt det hade gått då jag tog över. Nu har jag kört ~600 mil inkl. 2 bandagar och NU är däcket rätt slut.

Inte ett enda släpp elle konstigheter under dessa mil. Suveränt däck. Röstade f.ö. på samtliga Pirelli och Metzeler då jag uteslutande har bra erfarenheter från dessa.

Bankörda däck roxx.

Kan inte annat än hålla med. Satte på ett Racetec med på min som varit på bana... Maken till grepp har inte jag haft. Har kört ca 450 mil på det och nu börjar väl däcket ge upp vad gäller mönster. Har dock inte kört mer på bana med det.
Vet inte hur det är i regn med däcket då jag inte haft tillfälle att testa i regn. Har du någon erfarenhet av greppet på blött underlag med Racetec??
:)

Har Pilot Power fram, känns en aning hårt i gummit jämfört med bak.. och litar inte på det till hundra.. bak har jag ett racetech k1 som gjort sitt..sidorna utan mönster och gummit helt uppruggat..

vilken mjukhet ska man ha på däcken om man vill ha absolut bästa fäste.. tänkte på däckets arbetstemperaturer osv.. på gatkörning lär det dock inte komma i närheten av samma temperaturer som på bana.. så man kanske köra med; fram soft/medium bak eller tom soft/soft.. :3freak

slicks!

jag har nått slicks på och det är helt sjukt bra grepp i!

Fürstenhoff skrev:
2335527 Kommer en story i från helgens besök på Nürburg ring som garanterat ger er ett däck att köpa - Dunlop Qualifier - eller vad säger ni om mängder av varv under 8 minuter samt dryga 40 varv a 20.8km i race tempo (under 3 dagar och däckena ser fortfarande ut som nya!!:Bugar

Ett däck som visat super prestanda på ALLA sätt - storyn/tråden skrivs just nu!!:tummenupp

/Fürstenhoff.
Intressant, snart klar? *ivrig*

Mitt förtroende för Michelin och deras gatdäck är :zpy
Givetvis beror det på hur och var du kör. Funkar bra till gatkörning men så fort dom stressas 4-5 varv på bana så släpper "skiten" utan förvarning. Testade nyligen Dunlop 208RR. Tycker dom ger mycket bättre grepp / feedback innan det börjar släppa vid aggressiv körning. Samt så stortrvis dom även efter 20 håriga varv på bana

Nästa leverans sulor får bli ett par klibbiga slicks! :yoparty

Hade ett par dunlop 208 rr men bytte nyligen till dunlop qualifiers efter punktering.
Sækert skitbra dæck men jag har inte alls samma førtroende før dom som 208rr.
Har bara kørt en vecka så det ær sækert dærfør. Har fått två små slæpp i sakta kurvor något jag inte upplevde med de gamla dæcken.
De fick jævligt dålig kritik i nyaste fast bikes. De sågade dæcken rakt av :(
"On the ultra-shit standard fit Dunlop Qualifiers the R6 felt rubbish..." etc etc

Men men, har hørt bra saker hær från forumet så jag væljer att tro det var ett bra køp :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti