Det är nu 2009

Kommer du köra mer på bana eller mer på gata 2009?

• Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Jaha! Gott folk... Gott nytt år först och främst :)

Vi är nu i året 2009 och vi har fortfarande ingen MC som drivs på diesel och sporthojar lever fortfarande kvar även fast man kan tro att de är på väg att sållas ut om man ska följa nollvisionens planer.

Vill bara påminna alla att köra "lugnt" i år och försöka få myndigheterna att inte önska bort MC helt från vägen det här eller kommande åren.

Hur ser det ut, kommer du köra mer bana eller mer på gatan i år?

Kan vara intressant att veta vart trenden är på väg för sportsegmentet.

Jag ska fortsätta köra på gata, ungefär lika mycket som förra året. Jag ska även fortsätta att köra supersport för det är c00l.
Eftersom jag kör lugnt på rätt ställen kommer jag att leva i minst 100 år till.

Kommer köra mer på gata då jag ska börja pendla med hojen till jobbet.
Förhoppningsvis mer på bana oxå då jag blivit antagen som instruktör i SMC:)

Eftersom jag bara körde halva säsongen förra året kommer gatåkat öka en hel del, jag tänker dessutom försöka komma iväg på mc semester. Men jag har även tänkt att åka på minst ett par bandagar alt smc kurser, dels för att lära mig köra bättre dels för att jag vill prova nya banor....

Kan hända att jag kör min första bankörning detta år. Får se hur tiden räcker till. Men jag hoppas iallafall köra lite mer på gata än dom ca 170 milen det blev 2008. Det är ju skamligt lite.

Jag har sålt min gat/banhoj och kommer således att köra mindre, tyvärr.
Men jag kanske köper en ny,....

Jag 'är spytrött på vägarna häromkring, har åkt dem hundratals gånger. Skogen har mer att erbjuda nu känns det som - obegränsat med vägar/stigar/gegghål :-D

körde 1200mil förra året, så jag hoppas på mer i år. Bana skall också avverkas så mycket som hinns med.

Har kört 2700 mil gata 2008 med hojen

Säsong 2009 hoppas jag det blir minst 6 bankörningar, ny hoj, hojsemester
och liscens.

All of the above? :va

Tog kortet 2008 och 2008 blev en kort säsong för mig.
Det är nästan som att 2008 var lite uppvärmning och 2009 är min första riktiga säsong.
Ska definitivt bli mer gata 2009, annars känns det som ett misslyckande. Bara man slipper börja 2009 med att bli av med jobbet, köra ihjäl sig eller dyl. så borde det inte vara några problem att hinna med mer än de ~ 180-190 mil som blev 2008.
Har även tänkt att få in en BKK och kanske någon mer kurs eller annan form av bankörning 2009. Bortsett från vägverkets låg- och hög-fartsbana (för kortet) så blev det ingen bana alls för mig 2008.

Verkar gå att kryssa i flera alternativ.
Väljer alla alternativ då (förutom "Lägger av"), även om "Blir mitt första år" blir halvsanning/tolkningsfråga.

2009 blir första året på mc för min del.

Blir en hel del gat och landsvägskörning då jag har börjat planera lite mindre semestrar på hojen i vårt avlånga land :)

Kommer troligen köra lite mer bana. Finns några banor i södra Sverige jag inte provat ännu tex Anderstorp och Knutstorp. Men antal gatmil blir inte färre, gillar nämligen gatåkat! :)

Ska försöka hålla mig borta ifrån folks trädgårdar :rolleyes:
Därför fler bandagar inbokade :tummenupp

Swedie, du har bara letat dåligt, det finns ett flertal dieslar på marknaden, allt från Einfield Bullet till crossmoppar och touringraketer.
Det är väl just bara sportsegmentet det är klent i.

http://www.dieselbike.net/

Så länge ekonomin tillåter kommer jag försöka köra mer på bana, har redan bokat två dagar vilket tangera förra säsongens bandagar ;), så det är mycket möjligt att det blir en ökning på 200-300% banåkning för min del.
Men jag kommer fortfarande köra lika mycket på gatan men som en säkrare förare. Åker hoj så mycket jag kan till jobbet även om det är krångligt när man ska ha kostym på sig.

Jag kör som tidigare - kanske 2-3 gånger om året.

Resten av dagarna regnar det eller blåser som fan.
Man borde lägga av helt egentligen....

Blir mitt första år på hoj, om man bortser från övningskörningen och de två "testvändorna" jag tog på hojen innan snön kom.

Tänkte köra en broms och kurvkurs men övrig banåka får förmodligen vänta tills mitt körkort uppgraderats så jag kan köpa en tung hoj.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage