"Desmodromic turn throttle"/gashantag med dubbla vajrar

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Efter att ha införskaffat nya flatside-förgasare med 2 (gas och retur) vajrar så behöver jag nu ett gashandtag för 2 vajrar, men det verkar vara svårt att hitta på internet eller så använder jag fel sökord. Har provat lite varianter på orden både på svenska och engelska utan något bättre resultat. Hittade dessa "Desmodromic turn throttle" (gick inte att göra en direktlänk) på en italiensksida som det närmsta det jag söker. Om det nu inte finns någon närmare butik med dessa prylar, är då www.redracingparts.com okej att beställa ifrån? Måste väl ändå finnas sånna handtag/rullar i närheten av Uppsala?

MVH Henrik :)

Bifogat

• Desmodromic turn throttle.jpg
    Desmodromic turn throttle.jpg
    4.6 KB · Visningar: 347
Det sitter ett sånt på farsans original klr 600. Så någon Kawasaki försäljare borde kunna fixa fram något passande.

Kanske till någon hjälp.

Mvh Bosse

Jag är inte säker, men de flesta större sporthojar har väl dubbla vajrar? Hör med skrotarna kanske?

Duells.....

Hos Duells finns ett antal olika varianter......tex:

Cross
Motsvarande original nya KTM, Husaberg samt passar alla japanska crossmaskiner. Max. trottellyft 48,5 mm (36 mm/66[[DEGREE]]) 2 takt 5-065. Max. trottellyft 43 mm (36 mm/82[[DEGREE]]) 4-takt 5-068.

Artikelnr Benämning Cirkapris
5-065 Gashandtag 2-takt 495,00 kr
5-068 Gashandtag 4-takt 495,00 kr

Kolla med vilken mc-handlare som helst...dom tar hem.

KentW

PacMan skrev:
Jag är inte säker, men de flesta större sporthojar har väl dubbla vajrar? Hör med skrotarna kanske?
Bra tips, ska kolla upp saken.

Kent W skrev:
Hos Duells finns ett antal olika varianter......tex:

Cross
Motsvarande original nya KTM, Husaberg samt passar alla japanska crossmaskiner. Max. trottellyft 48,5 mm (36 mm/66[[DEGREE]]) 2 takt 5-065. Max. trottellyft 43 mm (36 mm/82[[DEGREE]]) 4-takt 5-068.

Artikelnr Benämning Cirkapris
5-065 Gashandtag 2-takt 495,00 kr
5-068 Gashandtag 4-takt 495,00 kr

Kolla med vilken mc-handlare som helst...dom tar hem.

KentW

Det framgår ju inte att de är för gas och retur vajrar. Eller är det jag som inte kan läsa? Eller ska man ta det förgivet när det gäller crossar kanske? :va

Blir nog ett köp innom Sverige, vinsten att köpa utomlands minskar ju med större fraktkostnad om man bara köper 1 sak. Det handtaget som brink länkade till, ingår då vajer med mera?

Standard med sådana handtag (tur/retur-vajer) till bl.a. KTM:s hojar. Bara att svänga in till Lelles och tjacka ett...

Åk till närmsta hojskrot och köp ett begagnat från en ZXR750... eller liknande. Om inte måtten och utformningen är jättenoga finns det troligen massor att välja bland...
Sitter ett på min TRX till exempel, men det vill jag såklart ha kvar ett tag till :tomten

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back