Denna film såg jag...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Denna DVD såg jag...

Vilken DVD har du sett nyss? Var den bra eller dålig?

Vet att jag borde föregå med gott exempel och börja med ett eget tips men jag saknar filmer att se nu! Låt oss hålla oss till filmtips som man faktiskt kan hyra(eller ladda ner) och se på direkten i denna tråd.

Söker alltså bara DVD-förslag och INTE filmer som bara finns på bio eller som screners med usel kvalitet. Dessa kan vi vänta med eller ta i någon annan tråd t.ex denna http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211291

Last edited:
Skyline såg jag nyss. Totalt värdelös som handlar om elaka utomjordingar som beemar upp alla människor i sina skepp och suger ut deras hjärnor. Det gör dom med något sorts hi-tec blått ljus som också orsakar bristningar i ansiktet på dom som ser in i det.

Sen kommer armén och krigar, men det går åt tjottahejti. Sen i slutet ligger en snubbe och en brud inne i skeppet. där är det askladdigt och konstigt, hon är gravid och skeppet vill typ pilla på henne men då kommer ett monster som är hennes kompis och slår skeppet.

Sen är den äntligen slut

Ja såg I am number four nyligen å eftersom ja gillar genren så måste ja erkänna att ja tyckte den va hyffsad...

Skyline såg jag nyss. Totalt värdelös som handlar om elaka utomjordingar som beemar upp alla människor i sina skepp och suger ut deras hjärnor. Det gör dom med något sorts hi-tec blått ljus som också orsakar bristningar i ansiktet på dom som ser in i det.

Sen kommer armén och krigar, men det går åt tjottahejti. Sen i slutet ligger en snubbe och en brud inne i skeppet. där är det askladdigt och konstigt, hon är gravid och skeppet vill typ pilla på henne men då kommer ett monster som är hennes kompis och slår skeppet.

Sen är den äntligen slut

Monstret är typ hennes kille, helt konstigt.
Riktig dyngfilm.

Jag såg The way back som handlar om hur några Gulagfångar försöker ta sig till Indien. Riktigt bra film, hade inte så höga förväntningar förvisso men den överraskade ganska så rejält.

Nude nunes with big guns såg jag....

Låter bättre än vad det är.

Last edited:
Monstret är typ hennes kille, helt konstigt.
Riktig dyngfilm.

Jamen hans hjärna har fått en annan färg än alla andra hjärnor av någon anledning, så när dom sätter in den i ett monster blir han snäll, typ.

The Kings Speech såg jag för någon vecka sedan och den var riktigt bra.

Rekommenderar The Way Back som flera andra!

Såg 200mph (fast and the furius 12?) häromdagen. Gillar man värdelösa filmer med dåliga skådespelare så kan jag rekommendera den. Fan vilken skitfilm det var (som väntat).

Battle Los Angeles.

Fy fan vilken skitfilm. äckligt patriotisk, VARENDA klysha är med - alltså inte ens ett försök till lagom dos eller att undvika dom, utan dom summerar klyshor från tio tidigare krigsfilmer och pressar in dom i en film.
Utomjordingar har tagit sig flera galaxer hit för att ta över våran planet/resurser - så är dom totalt blåsta, helt sämst på krigsföring (går normalt framåt, tar knappt skydd) - deras vapen är knappt mer avancerade än en vanlig fotsoldats vapen (M16/Ak5 och liknande).

Människorna är inte så mycket smartare heller - ett tag i början tror dom inte ens att utomjordingarna har flygstöd... VA FAN!? Dom har ju precis FLYGIT till våran planet, va fan tror ni dom bara har fotsoldater sen?... jisses...

Självklart flippar en kille ut, en annan skriker på honom, säger att han ska visst klara sig igenom det här, poff så mår alla fint igen.

Den lilla styrkan man följer har en ledare, han springer iväg på egna små McGyver-uppdrag utan att säga något. Han placerar sig också som "KSP-skytt" på en "Sisu" - jävligt troligt att man placerar sin ledare så sårbart...

Och självklart dyker det upp en civil snygg tjej upp också.

Ja just det, några miljoner människor dör, men det bryr sig ingen om direkt, däremot när EN av deras blir skadad och dör, då jävlar bli man ledsen, förbannad, flippar ur osv.

Och så det traditionella att det är intensiva strider som fan, någon sular iväg en handgranat, dödar tre av tidigare 50 fiender, helt plötsligt finns det tid att jubla och ropa lite US Marine Corp. slogans och inte en kula avfyras från någon sida, det är så himla tyst och lugnt helt plötsligt, sen brakar allt loss igen...

Den här filmen får tre döda kamelen på en skalla mellan tre döda kamaler och tvåhundratjugofyra kilo guld... :mad:

Last edited:
För många år sedan läste jag en bok Mr Nice som är en självbiografi av Howard Marks. Även om jag är långt ifrån någon drogliberal tyckte jag att boken var väldigt underhållande att läsa. Av en händelse såg jag att man släppte den på bio och nu även DVD. Hyrde den förra helgen. Även om jag håller boken högre kan jag rekommendera filmen.

Såg 200mph (fast and the furius 12?) häromdagen. Gillar man värdelösa filmer med dåliga skådespelare så kan jag rekommendera den. Fan vilken skitfilm det var (som väntat).

Jag hade inga större förväntningar men tyckte faktiskt den var helt ok.
Ser man en sån film så får man släppa verkligheten för en stund och helt enkelt försöka se andra saker som kan tänkas vara underhållande.

Mycket action, en hel del roliga kommentarer och lite motorljud, bästa Fast and the Furious jag sett iaf.
Sen att ett dragrace mellan 2 rödljus varar 62 sekunder (ja, jag räknade) det får man blunda lite för...

Hot Tub Time Machine

Har man 59kr och 1½ timme som man inte har något bättre att göra på kanske man kan se den. Men det är inte ett tips på något bra som man borde se.

Little Red Ridinghood... Helt ok, varre har man ju sett. Var inte helt forutsagbar, aven om den bidde lite cheesy har och var.

Hot Tub Time Machine

Har man 59kr och 1½ timme som man inte har något bättre att göra på kanske man kan se den. Men det är inte ett tips på något bra som man borde se.

Ha ha, jo men lite rolig var den allt.

The Mechanic med Jason Statham är faktiskt helt OK

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP