Den stolte hojägaren Smaug...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Idag blev min gode vän Smaug hojägare för första gången sedan han hade 125a. Efter att jag hade trakaserat honom med diverse hojsnack så kände han sig nog tvingad att införskaffa en motorcykel. Och det gjorde han med bravur, säker bara för att djävlas så gick han och köpte en både snyggare och snabbare hoj än mig :gnissla
Så nu har vår käre Smaug köpt en Kawwa ZX9-R, jag får leva enligt talesättet att en 600 är snabbare än en 900 på krokig väg, alltså kommer vi bara åka på krokiga vägar i sommar :arsele
Jag kan ju fortfarande skylla på att jag får gasa under 8000 varv då jag fortfarande håller på med inkörningen....
Så ser ni en kille med kvasimodopuckel på svart/lilametallic kawwa så är det smaug.

///M

t-rex skrev:
Skulle inte du sälja? Eller har du sett ljuset?

Ett svagt sken lyser faktiskt långt borta i tunneln :D
Kändes faktiskt mycket roligare idag när jag och Smaug körde.
Kanske byter hoj...eller hoppar helt...vet inte än...hojen e inte såld vilket gör att jag fortsätter köra:)

///M

Sådärja! Så när värmen nu kommit på riktigt (till helgen tänkte jag...) och du har kört hoj "på riktigt" så kommer det en tråd om hur dum du var som ville sälja? :D

Ses på vägen!

t-rex skrev:
Sådärja! Så när värmen nu kommit på riktigt (till helgen tänkte jag...) och du har kört hoj "på riktigt" så kommer det en tråd om hur dum du var som ville sälja? :D

Ses på vägen!

Jag skulle nog vilja byta hoj till en billigare, kanske en för 40kkr. Tycker den jag har är lite för dyr...
Men ja, det känns roligare nu:)
Särskilt när smaug har hoj.
//M

Klart grabben ska ha båge. Mingves led bara av tillfällig sinnesförvirring. Lätt hänt vid blixtförälskelser... :lol

Mingves skrev:
Jag skulle nog vilja byta hoj till en billigare, kanske en för 40kkr. Tycker den jag har är lite för dyr...
Men ja, det känns roligare nu:)
Särskilt när smaug har hoj.
//M

Du vet vad du skall köpa...

<--------

Smaug skrev:
Seså, du får köra in hojen du har först...
Jo men jag vill ha en billigare hoj. Tror att om jag kunde kapa 30kkr så skulle det kännas bättre:)

Men nu var det smaug som stod i centrum:) Inte jag :yoparty

///M

Last edited:
Mingves skrev:
Jo men jag vill ha en billigare hoj. Tror att om jag kunde kapa 30kkr så skulle det kännas bättre:)

///M
Grattis Smaug till den fina hojen, och Grattis Mingves för att du sett ljuset!!! :tummenupp

Nja, jag tror det var SH som sa "Nu jävlar får du stirrra in i lampan pojkvasker" :rolleyes:

gladh

För satiken Mats. jag blir tvungen att säga - Vad var det jag sa!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=36215&page=4&pp=20&highlight=motard

och dessutom komplettera med ett übergayigt qoutande av mig själv:

Chrille skrev:
....
Det är SÅ roligt men det du glömmer är att det är SÅ roligt med äldre hojar också. Skippa spännkvällarna på Avenyn när puckade akademikerbrudar välter hojen för dig så är det inte så noga att ha en hoj med machofaktor...

Köper du en tio år gammal hoj så är den så billig att det inte finns anledning att försäkra högre än trafik. Sätt dig med Bikekatalogen och inse att det finns en otrolig mängd kul hojar.
........

Köp en hoj för femtio eller mindre som går att trafikförsäkra till en rimlig kostnad, skaffa ett riktigt garage för en del av pengarna som du sparar och ha kortet i ett par år. Sen kommer du i en bättre sits.

Att inte kunna köpa nåt sketfräck -00 eller nyare innebär ju inte att du måste ta fram din gamle Crescent Compact(var det silverfärgad den var?) igen.

Jösses vad du velar. Är du inte snäll så ska jag berätta om första gången du åkte vattenskidor!

Mingves skrev:

///M

Det du vinner i inköpspris torkar du på försäkringskostnad.

"Jag e hellre utan än har en gammal harv.... "

Som jag förstod det i en tidigare tråd inkluderade "gammal harv" allt som är äldre än några år. Men ditt velande är ganska underhållande trots allt :hihi

Last edited:
Masterlord skrev:
Grattis Smaug till den fina hojen, och Grattis Mingves för att du sett ljuset!!! :tummenupp
Tack, det är en -96 så den är väl inte riktigt lika fin som din, men den rockar rätt fett ändå :yoparty !

Det var inte ljuset Mingves såg, det var stjärnor efter en rejäl smäll...

Banco skrev:
"Jag e hellre utan än har en gammal harv.... "

Som jag förstod det i en tidigare tråd inkluderade "gammal harv" allt som är äldre än några år. Men ditt velande är ganska underhållande trots allt :hihi

Jag tror Mingves omvärderade det där med gammal harv efter att ha torrgasat lite på kawwan. Vi var ute och körde lite igår och vid rödljusena var han där hela tiden och skulle gasa. Tror det kan bli en biker av honom också... :)

Chrille skrev:
Jösses vad du velar. Är du inte snäll så ska jag berätta om första gången du åkte vattenskidor!

Var du med då????
Kommer inte ens ihåg det själv....var den Anders J o Jonas S?
///M

Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

&nbsp; Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back