den gick på 2cyl hur ska jag göra nu???

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
hej idag tog jag ur stiffterna på min sunka det stank bensin om två stifft av fyra för innan när jag skulle starta den så gick den bara på två cyl så det måste ju vara stiffterna som gått åt helvete tänkte nu höra hur jag ska göra nu innan jag sätter i dom nya ska jag köra på start motorn å pumpa ur dom två cyl om det ligger kvar soppa i dom eller ska jag bara sätta i dom och prova eller kan det vara så att det ligger soppa kvar i cyl och surar ner stifftena igen hjälp mig fort så jag får igång den snart uppkörning och jag måste öva

Vet inte hur din motor fungerar riktigt, men om du har sånt tändsystem som har en tändspole till 2 cylindrar, skulle ju anledningen till att den bara går på 2 cylindrar vara att en av tändspolarna gett sig. Ger den gnista på alla 4 tändkablarna?

Misstänker att din är som min och isåfall bör cylle 1,4 eller 2,3 skita sig om spolarna e kassa!

/ Hannes

Skruva i nya stift och starta. Och använd punktknappen ibland. :7peta

ja det är två spolar men det är cyl 3,4 som stiffterna stank soppa så spolen kan det nog inte vara i sånna fall har båda ballat ur och det kan ju inte tänkas men vad menar URRninja med punktknappen då?? har jag alldrig hört förr inte någon som vet om det kan sammlas mycket soppa i cyl så att stiffterna blir sur direkt efter som det inte förbränndes eller skickar den ut soppan i avgassystemet vore ju bra och veta också

korpe skrev:
ja det är två spolar men det är cyl 3,4 som stiffterna stank soppa så spolen kan det nog inte vara i sånna fall har båda ballat ur och det kan ju inte tänkas men vad menar URRninja med punktknappen då?? har jag alldrig hört förr inte någon som vet om det kan sammlas mycket soppa i cyl så att stiffterna blir sur direkt efter som det inte förbränndes eller skickar den ut soppan i avgassystemet vore ju bra och veta också
URRninja menar med största säkerhet den knappen på ditt tangentbord som det är en liten punkt på. :gnissla

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna