den går varmt LC4á

Har du nån bild? Hur ser stiftet ut? Min (med acra helsystem) är blå långt bak..

floodi skrev:
hela krökjäklen är blå , vad göra? är det vanligt?

Ar hojen ny?

Alla nya LC4:or som jag har sett, har de forsta 50 milen blivit riktigt ordentligt bla om krokarna. Mina blev roda efter hard korning men nar de svalnade blev de bla igen. Ingen fara pa taket. Tror det beror pa dels materialet i krokarna o att motorn inte ar inkord annu.

Blatt ar flott, sa var nojd!

Min krök är med blå, liksom den som satt på 640n. Och på Zeb & The Wanderers 660s.

Är det bara dom första krökarna så är det helt ok.

Resten av "rören" skall bli gulaktiga då är det i sin ordning.

På min 640 är det samma sak gult 2-3 cm sen helt tokblått 20 cm å crom resten av vägen.

Är hojen avstrypt ? Ombestyckad ? Till en början går de gärna varmt, men annars med rätt bestyckning så är det bara den första lilla biten av krökarna som ska bli blå.

Mitt är blått med, så bara o gasa!!!!!!!! :yoparty

Fundera på att modda min lite mer, tips mottages mer än gärna!

Bifogat

• 660.jpg
    660.jpg
    128.3 KB · Visningar: 184
MHK skrev:
Mitt är blått med, så bara o gasa!!!!!!!! :yoparty

Fundera på att modda min lite mer, tips mottages mer än gärna!
Hm... Mycket blått är det....
Vill minnas att man ska höja nålen för att få bukt med det.
Sök lite på forumet så lär du hitta svar på det. :)

Vill ni se på blått så kolla in min :banana men min är däremot fortfarande strypt inför uppkörningen

Bifogat

• DSCN3402.JPG
    DSCN3402.JPG
    125.4 KB · Visningar: 162
Det är helt rätt att det är vanligt med blå krökar och t.o.m. att röret bak emot ramen/fotbromsen är blått men det är _inte_ ok, dom som ser ut så går för varmt/snålt. Typ 10 cm blått är ok, inte mer.

För dom med Keihin FCR41MX så.....
Förutsatt att SASen är borta så upp en eller två storlekar på lågfartsmunstycket och ställ blandskruven någonstans mellan 1,5 och 2 varv, där får man gå på känsla (om man inte har en bänk då förstås). Har man sen öppnat luftburken och slängt på slipon så behövs ju av den anledningen en eller två storlekar på högfarten åxå. De 625/660'or vi pillat på verkar funka bäst med 45 på lågfarten, 165/168 på högfarten och blandskruven typ 1,6 varv ut.

Man kan även kolla på KTM Sommer som har en del tips gällande bestyckning för olika grader av trimmning. Kolla typiskt detta dokument som har ett par läsvärda tabeller.

.

Spider skrev:
Det är helt rätt att det är vanligt med blå krökar och t.o.m. att röret bak emot ramen/fotbromsen är blått men det är _inte_ ok, dom som ser ut så går för varmt/snålt. Typ 10 cm blått är ok, inte mer.

För dom med Keihin FCR41MX så.....
Förutsatt att SASen är borta så upp en eller två storlekar på lågfartsmunstycket och ställ blandskruven någonstans mellan 1,5 och 2 varv, där får man gå på känsla (om man inte har en bänk då förstås). Har man sen öppnat luftburken och slängt på slipon så behövs ju av den anledningen en eller två storlekar på högfarten åxå. De 625/660'or vi pillat på verkar funka bäst med 45 på lågfarten, 165/168 på högfarten och blandskruven typ 1,6 varv ut.

Man kan även kolla på KTM Sommer som har en del tips gällande bestyckning för olika grader av trimmning. Kolla typiskt detta dokument som har ett par läsvärda tabeller.

.

tack så hemskt mycket :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma