den fartgalne fadern

Shit, 6 månader på kåken. En jävligt korkad move från faderns sida!

det var helt klart i överkant

tur som satan att vi inte har en lika hård polisstat som i england

Så 200 blås med en grabbhalva där bak är ok så länge man har justa poliser ? Vart tog det sunda förnuftet vägen ?:confused:

Last edited:
Minns när jag åkte bak på farsans cykel 87 då skrek man att han skulle toppa den "kör fortare bla bla bla" tills gubben tröttnade o drog på. Hade ju varit pinsamt om han åkt in i 6mån för det =)

6 månader för fortkörning är löjligt, men det dröjer nog inte länge innan stasi etablerar sig ordentligt här hemma me ska i se.

lite smått i överkant att ge 6 månaders fängelse för det. Killen blev väl instruerad att hålla i sig får man väl hoppas

Nog för att killen förtjänar straff, men jag vet inte om rätt väg är att lämna ungen pappalös i ett halvår. Måste väl finnas andra straff som känns lika mycket?

Last edited:
Inte så smart gjort av fadern.
Är inte direkt förvånad då ungefär hela England består av inavel.

Straffet var ganska hårt, men han förtjänar det säkert.

Men vafan? 200 är ingen fart för en modern sporthoj, eller ens en äldre. Och Ungen var väl sjutton år om jag hörde rätt, får lite ´håller sig fast med endast sina små händer vid fartvidundret´vibbar här. Jag har både blivit skjutsad och skjutsat i farter över 200, och har svårt att se det allvarliga i situationen. Oansvarigt och illa valt tillfälle, Absolut! Motsvarande 6 mån i fängelse? inte öht på samma skala!

Men vafan? 200 är ingen fart för en modern sporthoj, eller ens en äldre. Och Ungen var väl sjutton år om jag hörde rätt, får lite ´håller sig fast med endast sina små händer vid fartvidundret´vibbar här. Jag har både blivit skjutsad och skjutsat i farter över 200, och har svårt att se det allvarliga i situationen. Oansvarigt och illa valt tillfälle, Absolut! Motsvarande 6 mån i fängelse? inte öht på samma skala!

Så det är ingen fara att vurpa i 200 utan vare sig handskar eller riktiga skyddskläder? Såg dessutom blött ut på videon.

Hoppas du inte menar allvar?

Vad tycker du är ett lämpligt straff när man utsätter ett barn för den risken?

Tveksamt att ungen inte var fullt medveten om vad som skulle hända. Löjligt att sitta o moralpredika för någon kört i 200.

Räck upp handen alla som håller lagliga hastigheter när ni är ute o kör hoj.

Tveksamt att ungen inte var fullt medveten om vad som skulle hända. Löjligt att sitta o moralpredika för någon kört i 200.

Räck upp handen alla som håller lagliga hastigheter när ni är ute o kör hoj.

Det handlar inte om att köra i 200 eller inte. Det handlar om att utsätta barn för risker..

Ett fjortonårigt barn kan inte ta beslutet huruvida han skall åka i 200 eller inte. Man är inte mogen nog att göra den riskbedömningen vid den åldern.

"Så det är ingen fara att vurpa i 200 utan vare sig handskar eller riktiga skyddskläder? Såg dessutom blött ut på videon."

Hmm, spelar nog ingen roll om man har handskar eller inte.

"Så det är ingen fara att vurpa i 200 utan vare sig handskar eller riktiga skyddskläder? Såg dessutom blött ut på videon."

Hmm, spelar nog ingen roll om man har handskar eller inte.

Jag tycker självklart inte att det rättfärdigar att köra i 200 med en unge bak oavsett helställ, men det är extra korkat att göra det.

Vad är det du vill ha sagt?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...