demontering av kopplingskorg, husqvarna

speedbas

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husqvarna 570te 01`
Hej,
jag undrar om nån kan tippsa mej om hur jag ska göra för att demontera kopplingskorgen på min 570te 01`? åt vilket håll är muttern gängad, höger el vänster? hur har ni gjort för att hålla emot så att korgen inte ska snurra?
:)

På min var den vänstergängad, dvs vanlig gängning. ( 610 -00 ) Det är samma motor.

Använd muttermaskin, förstör inte korgen genom att försöka spjärna emot med massa jox. Det blir bara dyrt.

På min var den vänstergängad, dvs vanlig gängning. ( 610 -00 ) Det är samma motor.

Använd muttermaskin, förstör inte korgen genom att försöka spjärna emot med massa jox. Det blir bara dyrt.

okej!
det funkade med mutter maskin! men jag får inte ur den "yttre" delen av korgen, det verkar som att kuggen på undersidan tar i blocket på vägen ur, går det att ta ur den delen också?

okej!
det funkade med mutter maskin! men jag får inte ur den "yttre" delen av korgen, det verkar som att kuggen på undersidan tar i blocket på vägen ur, går det att ta ur den delen också?

Jag antar att du bara har tagit av den yttre lilla runda kåpan?
Du måste av med hela den stora transkåpan som kicken och växelpetaraxlarna går in i. Sedan kan du få loss kopplingskorgen.

När du ska tillbaka med transkåpan, så kolla att du får in "piggen" i kåpan imellan fjäder på växelmekanismen. Annars kommer fjädern gå sönder. Du ser vad jag menar om du kollar på kåpan.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back