Demontera sidostöd på Aprilia RSV4-R Aprc -11

dukka

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2011
Hoj
2011 Aprilia RSV4-R APRC, 2006 Ducati S2R 1000
Demontera sidostöd på Aprilia RSV4-R Aprc -11 **LÖST**

Hej. håller på att meckar om hojen för att mer vara dedikerad till bankörning. Undrar lite om sidostödet, måste man klippa i kablarna för att demontera sidostödet? Räcker det bara till att ta bort stödet med kontakten? En annan fråga som dyker upp är all varningar man får när man plockat bort blinkers lampor mm, kan man stänga av just dessa? Vill ju fortfarande få varning om oljetryck mm.

Mvh
Göran

Last edited:
Demontera stödet med två st skruv på baksidan av tanken. Plocka bort kutsen och sadeln, locka bort sidopaneler under tanken lossa på tanken och lyft upp den, sen är det bara att följa kabeln och koppla bort den. Märks att hojen helst vill vara på banan :). Andra felmeddelanden har jag ingen koll på.

Man måste bygla kontakten. Smart som jag var så testade jag inte att lägga i växel först :/. Hur som. Bygla kontakten som sitter på hojen under tanken.

hej. har vatt o provkört denna aprilia och jag blev helt såld, funderar på att köpa. kommer jag bli nöjd ?

Galet nöjd! När du valt att gå in i en kurva med denna hoj så går den som ett lok. Eller, känns mer som att när du tänkt att svänga så ligger du redan i kurvan :). Otroligt stabil och behaglig. Jag har även precis drevat om och gått över till 520, detta förändrade karaktären totalt på hojen till att bli ännu bättre. 1an är ju väldigt lång orginal.

Jag tog bort kontakterna från orginalet och klämde dit egna. Same same, och det fungerade bra. Så det blev samma sak. Man vill ju gärna göra det själv så långt det går :).

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka