Delorto förgasare ?

Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Halloj på er alla, jag har en lite fråga om någon har någon info om delorto racing förgasare.
Jag veta att det sitter på bmw hojar,mopeder bla och gokart men då som solo förgasare inte som ett sett om 4.
Det är så att jag har sökt efter ett sett Rs36 till min golf motor och då har en kille hört av sig och säger att han har ett sett med racing delorto förgasare.
Jag vet just nu ingen betäckning på dom en,för han hade dom inte hemma och kom inte ihåg.
Skulle vara lite kul att höra om någon har någon erfarenhet av delorto förgasare.
Mvh Jonas

Såvida du inte ska sätta golfmotorn i hojen bör du ställa frågan på zatzy :tungan

nu ska vi väl inte vara så känsliga? Är väl en intressant fråga?

heliac skrev:
Såvida du inte ska sätta golfmotorn i hojen bör du ställa frågan på zatzy :tungan
Det är så att det är Delorto hoj förgasare jag frågar om. Och då är inte Zatzy det bästa stället att fråga på. Förstått.

Jonas Gardèus skrev:
Det är så att det är Delorto hoj förgasare jag frågar om. Och då är inte Zatzy det bästa stället att fråga på. Förstått.

Framgick det av ditt inlägg att det rörde sig om mc-förgasare då?

Jonas Gardèus skrev:
Halloj på er alla, jag har en lite fråga om någon har någon info om delorto racing förgasare.
Jag veta att det sitter på bmw hojar,mopeder bla och gokart men då som solo förgasare inte som ett sett om 4.
Det är så att jag har sökt efter ett sett Rs36 till min golf motor och då har en kille hört av sig och säger att han har ett sett med racing delorto förgasare.
Jag vet just nu ingen betäckning på dom en,för han hade dom inte hemma och kom inte ihåg.
Skulle vara lite kul att höra om någon har någon erfarenhet av delorto förgasare.
Mvh Jonas

De enda D´lorto som jag sett satt på någon riktigt gammal kawa 1000, tror att det var racing på den tiden men knappast up to date idag.

De var av rundtrotteltyp och ej vacuum, såg väl ut att härstamma från 60-70 talet, de D´ålorto som sitter på BMW är ju vacumm förgasare.

Men de kanske finns nyare versioner, kolla bara upp att du kan få tag i munstycken och reservdelar.

Färnbo skrev:
De enda D´lorto som jag sett satt på någon riktigt gammal kawa 1000, tror att det var racing på den tiden men knappast up to date idag.

De var av rundtrotteltyp och ej vacuum, såg väl ut att härstamma från 60-70 talet, de D´ålorto som sitter på BMW är ju vacumm förgasare.

Men de kanske finns nyare versioner, kolla bara upp att du kan få tag i munstycken och reservdelar.

Jag skall få se dom på måndag, då ska jag kolla vad det är för någon sort.
Han säger att det är flatside förgasare, men vem vet ?
Jag har sökt massor på nätet men inte hittat någon info ( märkligt ).

Förgasarna heter Dellorto PHF 34B, är det någon som har varit i kontakt med dessa förgasarna.

Det är rundtrottel och tvångsstyrda och suttit på en 1300cc kawa dragbike.

Skulle vara kul med lite info, på nätet kan man bara läsa om solo förgasare med vajer och inte som brygga.

Verkar vara väldigt sällsynta och dom jag har tittat på har ändast gått ett par gånger på strippen och är i ny skick.

Om det inte är så att de är svinbilliga så köp en RS-brygga istället, då vet du att det går att få munstycken. Kan ju vara dumt att köpa något som man senare kanske inte kan använda. Är bryggarrangemanget hemmagjort?

heliac skrev:
Om det inte är så att de är svinbilliga så köp en RS-brygga istället, då vet du att det går att få munstycken. Kan ju vara dumt att köpa något som man senare kanske inte kan använda. Är bryggarrangemanget hemmagjort?
Nix den är inte hemmagjord,
Mikunis munstycken passar det är samma.
Skall nog köpa den, är ju i ny skick och det är kul med saker som inte alla andra har.

Jonas Gardèus skrev:
Nix den är inte hemmagjord,
Mikunis munstycken passar det är samma.
Skall nog köpa den, är ju i ny skick och det är kul med saker som inte alla andra har.

tror jag också hört de är samma med munstyckena men så va de inte för mig

PHBE 38 tror jag min hette

lettat på Dellortos hemsida eller?

www.dellorto.it

enhjuling skrev:
Ja, fast dom sitter i en brygga och det är en axel som lyfter trottlarna inte en vajer på varje.Det sitter andra trottellock som axeln sitter i.
Jag har studerat den hemsidan också, tycker att förgasarna ser så råa ut på ytan. Dom jag har varit och tittet på är slätare och finare.
Skall också kolla imorgon hur det är med munstycken om det passar med mikunins.
Efter som jag skall ha dom på en min bilmotor så måste jag sänka bränsletrycket,är det någon som kan rekomedera ett tryck som jag kan ställa regulator på ?

Laverda har sådanna förgasare. Troligtvis MotoGuzzi också.
Biscaya Racing har munstycken och lite enklare delar till Dellorto.

sitter delorto 40mm på KTM 640 rally tror jag.
Men detta kanske inte var intresant

Hej jag har en lite dålig bild som jag fick av Jonas som jag lägger upp.
sh.JPG

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back