Dellorto

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Tja, jag har nu beställt ett giannelli effektsystem till hondan. Jag undrar ifall det finns några återförsäljare till Dellorto i Sverige, då jag skulle behöva beställa några munstycken?

Annars vet jag ett engelskt företag, men vore smidigare med ett ifrån sverige..

/ Nicklas

Det sitter Dellortoförgasare på de flesta moderna mopederna, så det finns munstycken hos praktiskt taget alla företag som säljer moppeprylar. :D

Flummo skrev:
2298973 Det sitter Dellortoförgasare på de flesta moderna mopederna, så det finns munstycken hos praktiskt taget alla företag som säljer moppeprylar. :D

Dellortomunstyckena som sitter i mopeder är mindre och passar därför inte. Iallafall inte i min förgasare.

flexbert skrev:
2299043 Dellortomunstyckena som sitter i mopeder är mindre och passar därför inte. Iallafall inte i min förgasare.

Nej, moped munstycken passar inte då dom har ca 6 mm gänga, jag måste ha på 10mm

Har mailat addemoto nu och väntar på svar.. :)

BTW, Vet någon vilket munstycke som ungefär är lagom till endast effektsystem? Vet att d är olika från motorer men bara ifall någon kundesäga vad den har på sin maskin :)

Annars beställer jag väl hem ett redigt gäng munstycken :P :)

Jag fann aldrig några munstycken till min dellorto, tror nog att du har en likadan som jag hade. 28 mm. Jag beställde munstycken från addemoto + sulas MC. Båda två skickade munstycken som var för små, 6 eller 8 mm. De var de största dom hade sa dom.
Jag beställde även "dellorto BIG" från easyparts, jag fick 6 mm :S

Så jag köpte en 30 mm Mikuni istället.

Med andra ord, de är svåra att få tag på.

/Robin

jopp är inte helt lätt å få tag i . min lokala hojdealer som säljer aprilia å moppar å annat strunt kunde inte fixa fram det :7peta

MRJaggu skrev:
2300923 jopp är inte helt lätt å få tag i . min lokala hojdealer som säljer aprilia å moppar å annat strunt kunde inte fixa fram det :7peta

OK :S hmm :( , ska höra med d engelska företaget om deras passar, fast d borde ju göra d, eftersom dom bara säljer Dellorto grejer, hoppas iaf..

Annars blir d jobbigt.. :mad:

Jaggu, hur gjorde du med bestyckningen då?
vill helst inte köpa en ny förgasare.. :/

_Nille_ skrev:
2301059 OK :S hmm :( , ska höra med d engelska företaget om deras passar, fast d borde ju göra d, eftersom dom bara säljer Dellorto grejer, hoppas iaf..

Annars blir d jobbigt.. :mad:

Jaggu, hur gjorde du med bestyckningen då?
vill helst inte köpa en ny förgasare.. :/

Fick tag i rätt prylar i Norge, dyrare men d va d värt, kanonservice i affären jag handlade av också.

Annars har jag en billig fugg 4sale :hihi

MRJaggu skrev:
2301112 Fick tag i rätt prylar i Norge, dyrare men d va d värt, kanonservice i affären jag handlade av också.

Annars har jag en billig fugg 4sale :hihi

oko.. SKa kolla me England först :tummenupp

hur mkt ska du ha för förgasaren? :tungan :Rockbanan

MRJaggu skrev:
2301157 två femmor å en tia :hihi
priset är diskuterbart

Hälit :yoparty :tummenupp

BTW, vad hade du för munstycke i me trimröret på?

HAhaha, var ute å kolla idag på munstycket,då jag trodde d var högst otroligt att inga ÅF hade dom munstyckena till Dellorto förgasare, Det hela visade sig att d som jag hela tiden trodde varit själva munstycket var istlt bara en "adapter" till huvudmunstycket :näsblod :4skrika :7peta
Så d visade sig att jag skulle ha 6mm gänga, Btw, då fungerar ju moppemunstycken ^^ :P :banana :hihi

Last edited:
Nån som vet om Addemoto har sommar stängt ( semester med andra ord :hihi ) :P ??

Har skickat en order och en fråga, men inte fått nått svar fasten jag skicka på arbetstid..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph