Delar till Fireblade 96:a

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Hej!

Jag la hojen häromdan och nu står den på verkstaden. Det jag undrar lite över är vad man kan förvänta sig för kostnad, så jag tänkte höra lite här vad ni anser om priser och så... Jag kör en Fireblade -96:a.

Det som ska bytas på min hoj är, ny blinkers (1 st), ny sidospegel (1st), ny dekal till vänster underkåpa (RR eller vad det står), nytt kopplingshandtag och till sist lite lackjobb på kåpan.

Mellan tummen och det andra fingret, vad borde detta kalaset gå på, anser ni? (Bara för att ha något att jämföra med när jag ska snacka med dom på verkstaden :fakta )

/Christian

ja blinkerserna kan du ju passa på o byta ut till mini.. dom går väl på runt 250-300... en spegel kan du hitta på Lelles.. till billig peng.

Klistermärken är inte billigt.. ja bytte den som sitter i bak på sidan... ca 30 cm lång o 4 cm hög, står CBR på den.. fick pröjsa 245:- för den ... o vadå verkstad ?? de där fixar du själv :fakta

köp ej klistermärken. Lite onödigt.

1000kr max om du anstränger dig.
Ring runt lite skrottippar. Dem har alltid bromshandtag å grejs i Ok skick.

Tack för infon! :tummenupp

Nu har jag lite kött på benen, när jag snackar med dom.

Ambulans: Du har rätt, jag skulle kunna göra det själv :) Men jag lät dom kolla bara så att inte framgaffel m.m blivit skadat...

Om de kommer med en saftig nota på 4-5 tusen, så kan dom räkna med bråk :smasha
(Är det ok att hänga ut dom då? :brynad )

chrismalm skrev:
Tack för infon! :tummenupp

Nu har jag lite kött på benen, när jag snackar med dom.

Ambulans: Du har rätt, jag skulle kunna göra det själv :) Men jag lät dom kolla bara så att inte framgaffel m.m blivit skadat...

Om de kommer med en saftig nota på 4-5 tusen, så kan dom räkna med bråk :smasha
(Är det ok att hänga ut dom då? :brynad )

ja men kom i håg att lämnar du den på en verkstad som monterar originaldelar.. så kommer priset att se helt annorlunda ut.

Jag skulle göra det där själv om ja va du.. inte så dyrt , o inte alls särskilt svårt :tummenupp

Pratade precis med verkstadskillen och jag fixar blinkers, sidospegel och kopplingshandtag.

Men jag tycket att dekaler + lackjobb var för dyrt. Lackeraren skulle ha ca 4.000 för jobbet. :skrämd

Nu undrar jag om någon kan tipsa mig om vart jag kan vända mig för lackjobbet + dekaler? (I Skåne då alltså ;) )

Jag lyssnar på alla tips :cool:

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...