Delar med mig av en upplevelse

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
Hej

Tänkte dela med mig om en tråkig sak som jag och pojkvännen var med om igår. Jag och han var ute och övningskörde. Vi körde mot Marstrand och tillbaka.Vi tog färjan över.

På väg tillbaka mot färjan körde vi lugnt och fint (höll 70 på 70väg). Han körde framför mig och jag några meter bakom honom. Bakom mig körde en bil som låg otroligt nära och jag märkte att han ville köra om. Men på motsatt sida hade vi väldigt många mötande. Plötsligt ser jag att killen bakom mig kör om oss samtidigt som en annan kör om i mötande trafik. Men idioten avbryter inte sin omkörning om oss och för att inte krocka med bilen som kommer emot honom väjer han åt sidan in framför min pojkvän så att det bara är MAX 1 meter tillgodo. Så min kille väjer lite åt sidan för hade han inte gjort det hade han kört krockat med idioten.

I det ögonblicket är jag fylld med ilska och mitt hjärta bara bankade så att jag bara ville skrika. Jag bara skakade på huvudet men bestämde mig för att köra om min kille och skälla ut idioten så att han inte hann smita. Jag gasar på och tutar och blinkar med helljusen så att han ska stanna men han stannar inte så jag kör till sidan av hans bil och ber honom ta ner fönstret och stanna för jag vill ta ett snack med honom. Låt mig säga också att idioten är en 80 årig gubbe med attityd.

Jag parkerar hojen framför hans bil och ilskan fylls på mer och mer och går fram och säger att han borde skaffa sig hörapparat men framför allt glasögon. Då säger han nej nej nej. Då säger jag vadå nej nej nej, din jävla kuksugare var inte kaxig mot mig!!
I bilen sitter det två äldre kvinnor som verkar lika nonchalanta som han. Jag skriker på honom och säger att det är idioter som han som får oss MCfolk att fara illa ut. Det är inte vi som är vårdslösa. Vi håller våra hastigheter och plats på vägen och han borde fan köra om vem som helst egentligen då han inte undsätter andra för en risk. Jag sa att jag har en mor och en far och syskon och jag vill inte råka illa ut pga idioter som du i trafiken. Då säger han att vi borde hålla oss mer åt sidan för att lämna plats för bilar så att de lättare kan köra om. Din jävla korkade gubbe sa jag, vi är inga mopeder utan Motorcyklister och vi har lika mycket rätt till hela banan som du har.

Då plötsligt kommer min kille bakom och parkerar sin hoj och går fram till honom lugnt och fint och säger: Ursäkta mig men ser du inte min övningskörningsväst? Just därför borde du visa lite mer hänsyn i trafiken än normalt. Han är alltid så lugn i sådana tillfällen men mig kan ingen köra över!!! Jag hotade honom med att han inte har sett det sista av mig och tog sedan kort på honom och hans regnummer. DÅ blev han skitskraj och bad om ursäkt flera gånger om och att han ska tänka sig för nästa gång.

Längre fram mot färjan ser vi honom också men då vinkar han fint och vänskapligt.

IDIOT!!!!!!!:mad:

Jag vet vad du menar. Man blir skärrad, tänker på vad som KUNDE ha hänt, adrenalinet pumpar och sedan blir det en total urladdning. Vi fungerar olika men jag hade reagerat precis som du. Skönt att höra att allt gick bra i alla fall och att inget allvarligt inträffade. :krama Den sista idioten bakom ratten är ännu inte född och tyvärr fylls de hela tiden på underifrån...

Och vart fick du luft ifrån? Känner jag dig eller?:va
Håll er till ämnet, har ni inget vettigt att säga så föreslår jag att ni håller det för er själva.

Beklagar det som inträffade, men vill nog påpeka att du inte behöver vara otrevlig mot folk här - så vinner du inga sympatier. :tummenupp

Beklagar det som inträffade, men vill nog påpeka att du inte behöver vara otrevlig mot folk här - så vinner du inga sympatier. :tummenupp

Tack ska du ha men jag blir jag behandlad fel behandlar jag folk precis som de behandlat mig. Svårare så är det inte. Visa respekt gör jag för dem som förtjänar det.

:tummenupp

Helt rätt, jag hade nog också blivit skogstokig framförallt när han käftar emot, det är inte lätt att hålla diplomatisk fasad när man varit en hårsmån från en olycka pga att nån pajas inte har koll på verkligheten.

Kortet på gubben hade varit kul o få se däremot :)

Såg en kul omkörning förra veckan på väg hem från Marstrand mot Kungälv, några kilometer efter att vi lämnat Marstrand skall en BMW framför oss köra om en Audi. Jag ser de gula västarna vid vägkanten. Det gjorde inte han.:D

Last edited:
Och vart fick du luft ifrån? Känner jag dig eller?:va
Håll er till ämnet, har ni inget vettigt att säga så föreslår jag att ni håller det för er själva.

1. Får inget, tar vad jag behöver då luften är fri.

2. Nej

3: Och i ett genusperspektiv från min sida så är det vettigt:brinnerup

Sen är även GBG delen öppen att läsa och skriva i av alla 48 917 medlemmar hur otäckt det än kan verka:tummenupp

Last edited:
Snöviten.
Du e isf bättre än jag.
För ett antal år sen höll jag på å bli ihjälkörd av ett rattfyllo på "bron" som leder från 158an ner på söderleden å fick av ngn outgrundlig anledning stopp på aset med enbart moppen min innan han lämnade påfartsträckan.
Antar väl att han packad som han var ville spela hjälte med "knutten".
Den fan fick för sig att börja svinga på mig utan att jag sagt ett ord eller gjort en reflektion där vid vägkanten,å vi kan la milt sagt säga att det vart lite liv för han somna styggt å snabbt som effekt av första smällen av min Arai han fick lite väl hastigt i näsan.
Snuten hade åsikter när de väl dök upp,vilket iofs gick hyggligt fort,men när de väl insåg hur packad hjälten i Audin var vart det inget som helst snack mer.
Kort sagt,världen e i sanning befolkad av idioter.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025