Har kollat runt lite här bland trådar som rör detta ämne men inte hittat
nått bra svar..
Det är så att jag ska byta olja i min gpz och har köpt en olja som en
mc-handlare rekomnderade. Problemet är bara att en kompis köpte
samma olja av samma handlare o fick duktiga problem med sin koppling!
Han hällde i den i sin CB 750 -98 med slirade koppling som resultat.
Han bytte olja o den slutade slira.
Nu är ju min hoj några år äldre o lite annorlunda motor men jag blev duktigt
nojjig efter vad som hände me CB:n..
Oljan i fråga är ELF 10W40 semi-synthetic. Någon med erfarenheter med
den och med likvärdig hoj som gpz:an? Kan jag hälla på den eller ska jag
försöka byta? Finns det kanske någon olja som rent av ger bättre "bett"
i kopplingen?
nått bra svar..
Det är så att jag ska byta olja i min gpz och har köpt en olja som en
mc-handlare rekomnderade. Problemet är bara att en kompis köpte
samma olja av samma handlare o fick duktiga problem med sin koppling!
Han hällde i den i sin CB 750 -98 med slirade koppling som resultat.
Han bytte olja o den slutade slira.
Nu är ju min hoj några år äldre o lite annorlunda motor men jag blev duktigt
nojjig efter vad som hände me CB:n..
Oljan i fråga är ELF 10W40 semi-synthetic. Någon med erfarenheter med
den och med likvärdig hoj som gpz:an? Kan jag hälla på den eller ska jag
försöka byta? Finns det kanske någon olja som rent av ger bättre "bett"
i kopplingen?