DC++ flaskhals för bredbandet?

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
När jag kör DC++ så kruppar min internetuppkoppling. Dock inte direkt, den kan stå och tanka i nån timme sen helt plötsligt slår det till, den tankar i aldrig i mer än 10kb/sec och vägrar IE att fungera normalt. Det blir kort och gott olidligt långsamt på internet.

Vad i helvete kan detta bero på? DC (vanliga) skapade aldrig detta syndrom.

//Fredda :mad: :confused:

Eftersom man måste ha DC++ på alla sweden hubbar dær neomodus klienter ær førbjudna, så tror jag inte det ær den som gør det....dom ær ju hastighetsgalna allihopa dær :hihi

Jag kør DC++ och kan køra fullt øs på min lina (300 kb/s) hur længe som helst...ibland så ær den konstig ++ men det ær bara att stænga den och starta upp så ær den frisk igen :D

Fredda66 skrev:
När jag kör DC++ så kruppar min internetuppkoppling. Dock inte direkt, den kan stå och tanka i nån timme sen helt plötsligt slår det till, den tankar i aldrig i mer än 10kb/sec och vägrar IE att fungera normalt. Det blir kort och gott olidligt långsamt på internet.

Vad har du för leverantör ?
ComHem ?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=20567
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=27706

Fredda66 skrev:

Sjunker din hastighet när någon tankar från dig?

Fredda66 skrev:
Är inte det självklart?

//Fredda

Det jag undrade var om uppkopplingen började strula när någon laddar från dig.

Jag fick det problemet med DC++, löste detta med att bocka i "Use small send buffer" under settings/advanced.

RG skrev:

Jag fick det problemet med DC++, löste detta med att bocka i "Use small send buffer" under settings/advanced.

Ah man tackar ett konkret förslag på åtgärd!
Har inte tänkt på om det kan bero på att någon laddar ifrån mig, det står hökar i kö och börjar tanka så fort jag drar igång programmet så felsökning på den nivån har ännu inte fungerat..
Men jag skall absolut testa ditt förslag!

Tack

//Fredda

det stämmer att dc kan sega ner hastigheten en del.

Fast:

1.) Den du tankar ifrån kanske tankar eller har fler folk som tankar ifrån denne.

2.) Den som du tankar ifrån kanske har sämre lina än du.

3.) Du själv kanske har folk som tankar ifrån dig eller du tankar ifrån nån mer.

KalleKulspruta skrev:
det stämmer att dc kan sega ner hastigheten en del.

Fast:

1.) Den du tankar ifrån kanske tankar eller har fler folk som tankar ifrån denne.

2.) Den som du tankar ifrån kanske har sämre lina än du.

3.) Du själv kanske har folk som tankar ifrån dig eller du tankar ifrån nån mer.

Kan inte göra annat än att :)

Om det vorre så enkelt lovar jag att jag inte skulle göra en tråd av detta problem...

//Fredda

RG skrev:

Gjort samma sak jag med, det blev bättre.. men funkar ändå inte så väldans bra om jag har (för) många slots öppna typ över 5 eller något... Hade 9 slottar ett tag och alla blir ju tagna direkt och då efter en stund så sackade mina nednaddningar, omstart av dC++ hjälpte en stund.. sen gick jag ur ett par hubbar och körde bara på 3 slots istället.. så då funkade det mycket bättre

Fredda66 skrev:
Kan inte göra annat än att :)

Om det vorre så enkelt lovar jag att jag inte skulle göra en tråd av detta problem...

//Fredda

ojdå, läste inte så noga...

Bulan skrev:
Gjort samma sak jag med, det blev bättre.. men funkar ändå inte så väldans bra om jag har (för) många slots öppna typ över 5 eller något... Hade 9 slottar ett tag och alla blir ju tagna direkt och då efter en stund så sackade mina nednaddningar, omstart av dC++ hjälpte en stund.. sen gick jag ur ett par hubbar och körde bara på 3 slots istället.. så då funkade det mycket bättre

Samma här, kör helst med max 3slots. Vanliga DC fungerade dock bättre.

Nu har jag återgått till vanliga DC, det kommer inte riktigt överens med Microsoft.NET frameworks alla gånger, men när man väl tankar går det som det ska iaf.

Att minska till "small buffer" hjälte icke, har inte hunnit testa att minska min slotar, kruxet är ofta att hubbarna sparkar ut en då, 3slots per hub brukar vara regel och 3 hubbar = 9 slotar.

Aja, jag kör gamla hederliga ett tag nu, vilket då gör att jag inte inte kommer vara särskilt tillgänglig på sporthoj.dyndns.org

//Fredda

Last edited:
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...