db killer till ett yoshimura

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Hej! någon som vet vart man kan få tag i en db-killer till en yoshimura burk?

yoshimura har inget själv men han rekommendera internet typ ansträng dig.
Han har tagit ledigt iffrån alla 4 takt o 2 takt o 1 stånkor men i vanlig SH anda så ger han dig funktioner SÖK (för helvete)
Han önskar dig även lycka till i ditt framtida sökande.
lev väl.:tummenupp

yoshimura har inget själv men han rekommendera internet typ ansträng dig.
Han har tagit ledigt iffrån alla 4 takt o 2 takt o 1 stånkor men i vanlig SH anda så ger han dig funktioner SÖK (för helvete)
Han önskar dig även lycka till i ditt framtida sökande.
lev väl.:tummenupp

Yoshimura har vist en db-killer! Jag vet för jag har en! Svara inte på saker du inte vet något om!

trs-ins.jpg

Last edited:
Vart köpte du din, eller kom den med dämparna/systemet? De som följde med mina burkar är bara ett "sound kit" eller vad de nu kallade dem och de har absolut ingen verkan...

Det är inget problem att få tag i dem till Yoshi USA burkarna.
Det kan närmaste återförsäljare som handlar med BoOve få tag i.
Gennerellt sett så är artikelnumret "typ av burk"-INS-K. Dvs T.ex TRS-INS-K

Har du ett Yoshi Japan så är det lite knepigare, mät innerdiametern på pipen så kan ÅF ringa och kolla vilken det ska vara.

Japp, till Yoshi Japan är det som sagt lite pilligare. Där heter modellerna SD14 och SD16 (om mitt minne inte sviker). Dessa har samma ytterdiameter men olika längd där SD 16 är längre. Jag har inga problem att besiktiga min knarr med SD14 monterad och då har jag ändå helsystem i raceversion. Ytterdiametern kan behöva justeras en aning för att passa, men då sitter den perfekt sedan. Hål för infästning får man borra själv om man tycker det behövs. Generalagenten, Boove, vet vad som passar. Ring dem!

bikeshop.se köpte jag till min yoshi trioval singleside(japon) burk och den ser ut exakt som den Holmgren visade, maila snubben, han har koll!

Se på fasen! Tack för alla tips!
Jag behöver iofs inte besikta än på många år och jag har heller inte blivit avplockad från Torpet, Rudskogen eller Kinnekulle då jag kört utan insatser men det skadar ju inte att ha ett par utifall att :)

Vart köpte du din, eller kom den med dämparna/systemet? De som följde med mina burkar är bara ett "sound kit" eller vad de nu kallade dem och de har absolut ingen verkan...

Jag beställde min från nilssonsmc i Hbg. Jag har ett Japan Yoshimura helsystem på min K6:a, Har dock byggt om min db killer lite med ett längre rör så att den tar bort ännu mer ljud, blev av plockad på anderstorp utan Db-killer, 104 decibell :D

//Björn

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...