dB-killer till Akra helsystem

Bradly

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Hoj
KTM 660
Någon som tillverkat db- killer(KTM 660) till detta system och lyckats få ner det till rimlig ljudnivå. Skall visseligen enbart användas om omgivningen kräver det eller på besiktning.
Får eventuellt hem en prototyp idag som ska provas, e bara lite nyfiken om någon annan testat och lyckats som kan ge tips.

Bradly skrev:
Någon som tillverkat db- killer(KTM 660) till detta system och lyckats få ner det till rimlig ljudnivå. Skall visseligen enbart användas om omgivningen kräver det eller på besiktning.
Får eventuellt hem en prototyp idag som ska provas, e bara lite nyfiken om någon annan testat och lyckats som kan ge tips.

Men... fick inte du med några sådana till systemet när det köptes då? Det fick iaf jag. :va Iofs inte just till en KTM men ändå.

Sysyemet satt på hojen när jag köpte den och det var ingen killer med, och där är inget hål under dämparen för någon låsskruv heller, funkar ju knapast å bara trycka in den utan att låsa den med en skruv?
Till Akra slipon vet jag att det medföljer men blev osäker på helsystemet står viseligen på hemsidan att det inte är lagligt för "road use" så då kanske det inte medföljer.

Last edited:
Bradly skrev:
Sysyemet satt på hojen när jag köpte den och det var ingen killer med, och där är inget hål under dämparen för någon låsskruv heller, funkar ju knapast å bara trycka in den utan att låsa den med en skruv?
Till Akra slipon vet jag att det medföljer men blev osäker på helsystemet står viseligen på hemsidan att det inte är lagligt för "road use" så då kanske det inte medföljer.

Jag har byggt. Skicka ett PM så kan jag bjuda på en bild och lite mått.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman