Daytrading

Enklast är nog ett Avanza konto finns lite olika, välj ett som passar dig.
När du sen vill ha lite mer av allt så är reuters konto enormt bra med alla kurser på både warranter och optioner i realtid.

Rikkard skrev:
Va fan är att daytrada??? :confused: :confused: :confused: :va

Kortsiktiga placeringar av pengar, köper och säljer aktier, ofta samma dag... Därav daytrading.
Hitta på ett bättre ord om det är så och ring Sture Alen så kanske han kan fixa till det där. :tungan

henrikkrueger skrev:
Kortsiktiga placeringar av pengar, köper och säljer aktier, ofta samma dag... Därav daytrading.
Hitta på ett bättre ord om det är så och ring Sture Alen så kanske han kan fixa till det där. :tungan

Aha!

Svårt att komma på nåt så här på en gång men vad sägs om "Fifififilura"?

Förresten, har du Stures nummer?

Avanza strular mycket men när det fungerar så är det enligt mig den bästa internetmäklaren.

Annars kan jag rekommendera Aktiedirekt om det rör sig om lite mindra summor, pga. det låga courtaget och enkelheten.

Har iofs lagt av nu men när jag pysslade med daytrading gick det ganska fint, nästan 300% plus på två månader :)

-Rosen- skrev:
prata med Mr.R han sysslar väl med sånt :va

jag är insatt dock inte riktigt av daytrading, för många risker när det är kortsiktiga placeringar med stort kapital. Men det händer att jag slänger in lite placeringar under en veckas tid.

kaZmur skrev:
Avanza strular mycket men när det fungerar så är det enligt mig den bästa internetmäklaren.

Annars kan jag rekommendera Aktiedirekt om det rör sig om lite mindra summor, pga. det låga courtaget och enkelheten.

Har iofs lagt av nu men när jag pysslade med daytrading gick det ganska fint, nästan 300% plus på två månader :)

Jovisst, men procenten räknas inte i verkliga livet annat på system.

Om man så lyckas med 3% i månaden kontinuerligt så är ens lycka gjord.

Dagshandlare är annars ett svenskt ord. En överväldigande majoritet av dagshandlarna förlorar pengar. Ungefär som i poker.

Dagshandlaren kan jag inte säga att jag är, köpte min första aktie för en vecka sedan som gick ner ganska mycket när jag handlade den, men nu ligger jag på +33% så det har gått rätt bra den första veckan. Förhoppningsvis kommer den fortsätta uppåt nu när dom har gått ihop med nytt företag. Får väl se hur det går, roligt är det IAF och om man kan ha roligt och gå +/- 0:- så är väl inte det helt fel heller, så länge det inte kostar en massa pengar är det ju lugnt.
Men att det går uppåt är ju att föredra ;)

Trading

henrikkrueger skrev:
Hej
Funderar på att börja daytrada lite smått. Någon som har tips på bra sidor att använda sig av?

MVH
Henrik

Avanza är en bra och billig nätmäklare. Om man ska daytrada med framgång så ska man helst ha ganska stora summor att handla med. Då kan man exempelvis köpa 6000 Föreningssparbanken för 113,50 idag och sälja dem en krona dyrare och tjäna 3000 kr efter courtage och skatt.

Min erfarenhet är att det är lönsammare att "swingtrada" dvs. köpa en aktie och hålla på den i några dagar innan den säljs.

Om man vill ta lite större risker med mindre kapital för att tjäna pengar så är köp/säljoptioner ett bra alternativ. En köpoption kan stiga 100% medans den underliggande aktien bara går upp 5-10%.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti