Daytona 600

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Provkörning av daytona 600

Jahapp imorrn e de dags, ska åka in och prova den getingliknande daytona 600.

E det någon som äger eller har provkört den lilla läcker bit?

Hoppas att den är "pigg" så det inte är som min slöa lilla båge. :7peta

Snpunkter osv. uppskattas då jag är väldigt sugen på denna hoj. :kär

Last edited:
PIX skrev:

Jag provflög en för ett par veckor sedan på MCVaruhuset.

Motor:
Piggare än TT'n, sämre mellanregister än en R6'a. Som alla 600'or stendöd under 8500 varv, men där efter sliter den upp till varvstoppet utan att dippa.

Bromsar:
Brutalt bra bromsar, mattas inte trots min idiotkörning. :D Två fingrar max.

Vägegenskaper:
Kännbart bättre viktfördelning jämfört med TT, beter sig inte som en packad kamel när man går från hård gas till hård broms. Hojjen sätter sig dock lite väl mycket när man lägger ner den hårt, förmodligen bara en liten justering av dämparna som behövs.

Jag måste erkänna att jag är lite sugen jag med, om inte annat för att komma undan nuvarande försäkringsocker.

Givetvis beror det på vad man har för referenser - jag som inte ägt någon riktig sporthoj tyckte att den var fantastisk grym när jag körde den. Mitt testexemplar hade Triumphs kolfiberdämpareoch tillhörande om-mappning. Jag hade ett konstant flin från öra till öra under hela turen.

Det som slog mig mest var att man ändå satt riktigt bekvämt trots att den kändes som en riktig sporthoj med prestanda därefter. Jag tror att det är en av de punkter där den skiljer sig mest från sina japanska konkurrenter.

HaHaHa... ny hoj igen pixxis??

Jahapp som det kan gå.

Kommer till affären och ska hämta hojen men då kommer min polare på att han inte har sitt körkort med sej. :kocko Jaja tänker jag de kan vi nog fixa försökte då skriva de på mej istället men då sa föreståndaren att han inte ville låna ut den på grund av att min polare då inte hade kk. :mad: :huvet

Jaja de får bli nästa helg istället.

PIX skrev:
Jahapp som det kan gå.

Kommer till affären och ska hämta hojen men då kommer min polare på att han inte har sitt körkort med sej. :kocko Jaja tänker jag de kan vi nog fixa försökte då skriva de på mej istället men då sa föreståndaren att han inte ville låna ut den på grund av att min polare då inte hade kk. :mad: :huvet

Jaja de får bli nästa helg istället.

öhh, fattar ingenting...?

Ok förklaring följer.

Det var jag och min polare som skulle prova denna hoj, men eftersom min polare inte hade kortet med sej så tyckte vi att vi kan vänta tills nästa helg.

Jag tyckte inte det skulle vara så kul att prova när min polare inte kunde.

Alltså har du inget kort attvisa vid provkörning så blir de inget. :mattias

daytona

PIX skrev:

jo jag äger en,kom idag hem från en resa till umeå och till baka till gbg.tycker om hojen som fan bytt till kn filter och slip on (triumph egna) så nu tycker jag den går riktigt bra,är 1,80 och sitter bra som fan och den har bra vägegenskaper,kommer som fan vid 8000 varv! men den e ju strax under japanerna i prestanda men det e det värt tackvare försäkringen ,lycka till! :yoparty

Äger en röd en. Kommit tillbaka från 250mil i Norge med en slutsatts. Kurvegenskaperna är det inget fel på :Rockbanan
Ett tipps är att byta slip on, då den inte låter så kul annars.

800mil i år & fortfarande helnöjd.

/Zone

PS. Det är inte utan att man ler när man betalar försäkringen. DS

Zone skrev:
Äger en röd en. Kommit tillbaka från 250mil i Norge med en slutsatts. Kurvegenskaperna är det inget fel på :Rockbanan
Ett tipps är att byta slip on, då den inte låter så kul annars.

800mil i år & fortfarande helnöjd.

/Zone

PS. Det är inte utan att man ler när man betalar försäkringen. DS

Hur funkar det med att slanga en D600'a? Bara att koppla upp som alla andra eller?

Fenix skrev:
Hur funkar det med att slanga en D600'a? Bara att koppla upp som alla andra eller?

Funkar att koppla upp. Ska dock dreva om när jag får tag på ett drev. Kollat runt, men handlarna säger att det inte kommit drev än, för ny modell på hoj. :huvet
Om någon vet var jag kan få tag på ett? :Bugar vill inte göra ett själv.

/Zone

www.jacklilley.com hade *inte* och där brukar det finnas prylar så du får nog vänta. Skicka ett mail och kolla med dem. Köpte ruta m.m. till min gamla TT600 därifrån.

Zone skrev:
Funkar att koppla upp. Ska dock dreva om när jag får tag på ett drev. Kollat runt, men handlarna säger att det inte kommit drev än, för ny modell på hoj. :huvet
Om någon vet var jag kan få tag på ett? :Bugar vill inte göra ett själv.
/Zone

Nån som vet om det kommit nya grejer till D600 i år (rör,drev......whatever)?
Har vart ute med den förra helgen...... nice!

Hur är det med dena försäkring, självrisken ligger alltså på 9000kr vagnskada....om man då är 20år är det dubbla självrisken då som det är i hondas nya märkesförsäkring? Eller är det någon allmän gräns för att teckna triumph försäkring, att man måste vara över 25 lr liknande?

jompa54 skrev:
Hur är det med dena försäkring, självrisken ligger alltså på 9000kr vagnskada....om man då är 20år är det dubbla självrisken då som det är i hondas nya märkesförsäkring? Eller är det någon allmän gräns för att teckna triumph försäkring, att man måste vara över 25 lr liknande?
8415:- eller 6780:- beroende på vart man bor. Man måste vara 25 år för att få teckna försäkringen, man betalar dubbel självrisk på vagnskada tills dess man fyllt 30 år (12000 istället för 6000)*.

*) taget ur minnet, kan ha förändrats något.

sgtpepper skrev:
8415:- eller 6780:- beroende på vart man bor. Man måste vara 25 år för att få teckna försäkringen, man betalar dubbel självrisk på vagnskada tills dess man fyllt 30 år (12000 istället för 6000)*.

*) taget ur minnet, kan ha förändrats något.

Jaha då sprack den drömmen för några år framåt...

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP