Dax att utse Årets...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Snart har alla tävlingar genomförts för 2011 i roadracing och det har blivit dags utse årets Arrangör, Förare och Funktionär.

Vem anser du ska koras till 2011 års Arrangör, Förare eller Funktionär?

Skicka in ditt förslag senast 1 november till marie.landh@svemo.se
Länk

// genom Jannica, adjungerad i RR-sektionen

Mailat det självklara namnet på förare i min ögon Jesper Pellijeff. Men skulle inte förvåna mig om Svemo sållar bort honom. Känns som han är motarbetad av Svemo.

Jesper får min röst också. Men som andra sagt innan, blir han väl struken. Svemo är pinsamma.

Jesper Pellijeff fick min röst med. Har man presterat så bra i den åldern, hur kommer det då va om några år med träning och stöd i sin framfart.

Berätta varför nurå!!!

Det är inte detta som denna tråden handla om som han blev struken från.

Det var från det här-> Citat: Förare från 24 nationer är på väg till Aragon i Spanien för nästa veckas Red Bull MotoGP Rookies Cup Selection Event, chansen för att delta i 2012 Cup. Från hela världen och bredden i Europas snabbaste tonåringar.
Under uttagningen kommer 15 förare av 100 att inbjudas till att delta i Rookies Cup 2012, tyvärr finns inte längre den möjligheten för Jesper Pellijeff som är inbjuden till eventet men stoppad att gå vidare..... pga. sin ålder... :Slut citat

Men men, det kanske löser sig ändå :tungan
Årets förare är han ju fortfarande med i :)

13-årsgränsen för att få köra RBMRC är stenhård och är satt av FIM. Den dagen du fyller 13 får du tävla. Men man får vara från 12år när man ansöker till Cupen. Så inga regler som är satta av SVEMO.

Är samma för Stinius Viking Ödegård. Han kvalade in till EM via SO men där har dom 14-årsgräns. Han är bara 13 och får alltså inte köra i helgen. Inte heller SVEMO eller NMU fel att man är stenhårda på reglerna på UEM och FIM.

SVEMO kör också stenhårt på sina åldersgränser. Det sen man haft problem med förare och föräldrar för ca 6-8 år sen. Så det är omöjligt att söka dispans på sin ålder numera. Så åldersregeln är något som gäller för alla. Norge har dock 12 som åldersgräns för 125GP då man även kör en junior-Cup. Så där kunde Jesper köra pga andra regler i annat land.

SVEMO kör också stenhårt på sina åldersgränser. Det sen man haft problem med förare och föräldrar för ca 6-8 år sen. Så det är omöjligt att söka dispans på sin ålder numera. Så åldersregeln är något som gäller för alla. Norge har dock 12 som åldersgräns för 125GP då man även kör en junior-Cup. Så där kunde Jesper köra pga andra regler i annat land.

Förutom att svemo satte stopp för det till sista racet också, jesper fick inte tävla i Norge efter att svemo varit i farten och kontaktat norrmännen. De tyckte inte man skulle få tävla i norge på andra premisser än i sverige :/

Förutom att svemo satte stopp för det till sista racet också, jesper fick inte tävla i Norge efter att svemo varit i farten och kontaktat norrmännen. De tyckte inte man skulle få tävla i norge på andra premisser än i sverige :/

Förståligt på ett sätt då Svenska licenserna är skrivna till Svenska försäkringsbolag och Svemo just då hade fullt upp med att försöka förklara dom 3 olika dödfallen som skedde i somras med unga crossförare. Var nog inte rätt tillfälle att diskutera lägre åldrar på att få köra. Var nog snarare höjda åldrar som diskuterats.

Det är inte FIM som stoppar Jeppe, det är SVEMO. Slutdiskuterat !!
FIM ville ha med Jeppe, men fick inte för SVEMO.

Efter skandalen med David förra året, flyttade jag min licens till Norge. Återigen har SVEMO visat mig det var rätt beslut!!

Killen är 12 år och har sina bästa år framför sig. Nästa år kommer han att vara ännu bättre och chansen att komma med i RBR ökar.

Det är inte FIM som stoppar Jeppe, det är SVEMO. Slutdiskuterat !! FIM ville ha med Jeppe, men fick inte för SVEMO.
Har du helt missat de dödsfall som Axxexs nämner?
Inte konstigt att Svemo agerar som de gör!

Som vanligt ett korkat svar ifrån dig Sandström!

Har du ett behov av att skriva minst 1 svar i alla trådar på sporthoj? Om du inte vet vad du snackar om, så för fan håll käften, eller sitter du i SVEMOS styrelse?

Det är ingen nykomling vi pratar om här.

Fakta:
Han har totalt krossat allt motstånd i 125 Junior klassen.
Så till den grad att klassen blivit uppdelad i 2 olika klasser,
så att dom andra förarna inte ska behöva skämmas när dom blir så
frånåkta. Dessutom körde han ifrån alla svenskar i 125 racer, när
tävlingen gick i Norge. ( I Sverige får han inte köra 125 racer
för han är fortfarande för ung).

jesper har startat i 56 Race och vunnit 43 av dem, 50 pall platser
inom RR och Totalsegrare i 3 Cup/serier och några Nordiska Mästerskap
samt total 3a i Nordiska mästerskapet 125GP o i Norges Cup 125std.
Inte en krasch i något Race, 2 avbrutna pga tekniska problem.

// Pontus

Killen är 12 år och har sina bästa år framför sig. Nästa år kommer han att vara ännu bättre och chansen att komma med i RBR ökar.

Har du helt missat de dödsfall som Axxexs nämner?
Inte konstigt att Svemo agerar som de gör!

Som vanligt ett korkat svar ifrån dig Sandström!
Men inte ens hälften så korkat som dina alltför vanliga personangrepp. Om du inte kan acceptera att folk tycker och tänker annorlunda och inte klarar av att diskutera som en vuxen är det kanske du som ska hålla käf...

Men kan inte du, som vet, förklara för oss andra varför Svemo sätter stopp för honom?

...
Fakta:
Dessutom körde han ifrån alla svenskar i 125 racer, när
tävlingen gick i Norge.
...

Du menar alltså att han körde ifrån sig själv då? Eller vad är det du menar?

Egentligen har det väl mindre betydelse hur duktig killen är? Om det nu finns regler som säger att han inte får köra för att han är för ung då är det så det är.

OM han kraschar och skadar sig (shit happens! Han kan bli påkörd tex) och svemo har tillåtit honom deltaga i en tävling han egentligen inte får deltaga i så lär dom få det ganska hett om öronen. Kommer killens försäkring att gälla? Hur kommer media se på saken när det precis har dött 3 unga förare? Dom kommer troligtvis inte skita i det iaf...

Om jag har missat hur reglerna funkar så upplys mig gärna.

Hahaha ni e ju alla vuxna GUBBAR o skriver som i 125 forumet :)
Ni är ju ganska trevliga på banan. Fortsätt va det på sh me ;)
Så kan vi ungtuppar som inte kan hävda oss på banan stå för tramset på sh :P

Fakta:
Han har totalt krossat allt motstånd i 125 Junior klassen.
Så till den grad att klassen blivit uppdelad i 2 olika klasser,
så att dom andra förarna inte ska behöva skämmas när dom blir så
frånåkta.

// Pontus

Visst är Jesper duktig :) Men du utelämnar väldigt mycket i din så kallade fakta.

Sluta bråka pojkar :smasha Gå in och rösta istället, så NÅN blir årets nånting annat än surkärring, för då kan t.om jag få pris.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back