Datorn startar inte.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Hej!
Min dator har varit väldigt skumm det senaste dygnet, inatt så låste den sig totalt, så när jag vaknade stog klockan på 05:57 och när jag rörde musen, hände inget, den va total död.

Sen hände det en gång till i förmiddags, fast då hade dne bara stått still i 1 timme ungefär.
Och sen så för ungefär 45 minuter sedan så skulle jag defragmentera den, i hopp om att det skulle hjälpa.
Men icke, den låste sig lika dant igen, och nu vill den inte ens starta:3freak

den stannar, där jag kan välja:
ESC för Boot menyn.
F1 för Setup
F10 för System recovery

Men problemet är att inget händer när jag försöker komma in på nått av dem.
Så vad gör jag nu?

Ta av locket och BLÅS bort dammet (bra träning för dina lungor), dammsug för allt i världen INTE då det genererar statisk elektricitet som skadar datorns delar. Din dator går förmodligen för het. Med kåpan/locket borta - se efter om alla inbyggda fläktar snurrar.

Öppna START->KÖR och skriv in CMD och tryck ENTER, skriv/kör sen "TASKLIST /V" (utan citationstecken) och klistra sen in resultat här på sporthoj så vi får se vilka processer du har körandes.

Last edited:
3190945 Ta av locket och BLÅS bort dammet (bra träning för dina lungor), dammsug för allt i världen INTE då det genererar statisk elektricitet som skadar datorns delar. Din dator går förmodligen för het. Med kåpan/locket borta - se efter om alla inbyggda fläktar snurrar.

Öppna START->KÖR och skriv in CMD och tryck ENTER, skriv/kör sen "TASKLIST /V" (utan citationstecken) och klistra sen in resultat här på sporthoj så vi får se vilka processer du har körandes.
Löste sig mha av Norton antivirus skiva..efter typ 10 försök ville den förstå att den hade en skiva..

Det hade inte fungerat innan, då jag inte kom in i windows ens..och nu känns det inte lönt..

Men det som jag inte fattar är varför den inte ville starta/hängde sig när jag försökte starta..:va Att inget hände när jag försökte komma in i setupen och boot menyn..:gnissla

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!