Datorn lever sitt eget liv

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Min burk har börjat leva sitt eget liv. Försöker jag lyssna på något sänker den direkt volymen till min. Höjer jag till säg 50% kan jag se hur den själv, utan min hjälp, sänker volymen till 0.

Ibland när jag skriver börjar den skriva ut bokstäver som den själv vill. Främst bokstaven C brukar dyka upp. Ibland försvinner möjligheten att skriva helt. Jag trycker men inget händer. Samtidigt brukar dubbelklickfunktionen i windows försvinna. Dubbeklickar jag på något på skrivbordet händer antningen inget eller så får jag bara upp "properties" för den ikon jag klickat på..

edit1:
Jag har nu upptäckt ytterligare några "features".
När jag pekar på en länk här på SH ska jag normalt få se ett par ord ur inlägget som länken pekar på(iaf i forumen). Detta funkar inte alls utan texten blinkar bara till.

Samma sak om jag försöker ALT+TABba, då blinkar bara rutan med de aktiva programen förbi. Det går alltså inte at ALT+TABba efterom rutan försvinner innan jag hunnit TABba fram nästa fönster.

Snälla Bullen, hjälp mig!
Det är inte personen i brevet som medverkar i filmen.

Last edited:
Bärgren skrev:
2409579 Hacker?:brynad

Jag har scannat efter spyware med både AdAware och Spybot, båda med senaste uppdateringarna.

Jag har dessutom alltid haft en brandvägg installerad, ZoneLabs ZoneAlarm.

lorkan skrev:
2409925 Formatera och se om problemet kvarstår?

Om du har ont i foten, går du till doktorn och ber honom amputera från knät direkt eller ber du honom ta en titt och möjligen hitta en enklare lösning för att bota symptomet?

korvgubbe skrev:
Jag har tre datororer med win xp pro och de gånger det varit problem med någon hårdvara så har windows uppfört sig konstigt. Bl a dubbelklickfunktionen som inte funkat.

korvgubbe skrev:
2408919 Höjer jag till säg 50% kan jag se hur den själv, utan min hjälp, sänker volymen till 0.

Ibland när jag skriver börjar den skriva ut bokstäver som den själv vill.
Det är inte så att du har lite schizofrena anlag och jävlas med dig själv? Kolla vad dina händer gör när volymen sänks. :rolleyes:

Skojar bara. Vill du veta att inga konstiga program körs på din dator kan jag kolla på logg åt dig om du vill.

Orca69 skrev:
2410127
Skojar bara. Vill du veta att inga ckonstiga program körs på din dator kan jag kolla på logg åt dig om du vill.

Kan program köras utan att man ser processen i aktivitetshanteraren? För den listan har jag kollat igenom ett par gånger utan att hitta något misstänkt..

korvgubbe skrev:
2410407 Kan program köras utan att man ser processen i aktivitetshanteraren? För den listan har jag kollat igenom ett par gånger utan att hitta något misstänkt..

Ja, det kan de.

Är du säker på att det inte är en kristdemokrat som infiltrerat din dator på uppdrag av Markus? :D

Ontopic: Vad använder du för tangentbord/mus? Det låter nästan som om det är kortis någonstans, tänker på om du har ett sånt där flashigt multimediakeyboard/mus med volymkontroll och annat meningslöst lull-lull. Prova ett annat tangentbord+mus. Kör du trådlöst eller trådbundet?

Last edited:
man ser inte alla processer om man bara drar upp crtlaltdelete. man måste gå in nånstans som administratör o sen vidare, nån annan kan säkert förklara bättre. det brukar va runt 100processer igång, men man ser bara 40 lr så om man tryckr ctrl alt delete. testa även att ta hem "blacklight" från f-secure. en rootkitdestroyer

Skalman skrev:
2410596
Ontopic: Vad använder du för tangentbord/mus?

Det är en "bärbar" dator. Jag kör med det inbyggda tangentbordet och en trådlös mus. ska testa att enbart köra touchpad och inbyggda tangentbordet för att se om det blir någon skillnad.

Jag kör nätverkskabel så där finns inget trådlöst som kan spöka.

Ska testa att ta hem några logprogram som visar vad som körs.

vilken dator är det?

jag jobbar för ett dator märke och vet vad våra datorer kan hitta på ibland.

Kungen skrev:
2429673 vilken dator är det?

jag jobbar för ett dator märke och vet vad våra datorer kan hitta på ibland.

Det är en HP Pavilion zd7000

Jag har upptäckt en sak den gör mer än andra och det är att skriva ut bokstaven C. När den väl sätter igång så ploppar det ut C:n och siffror och dessutom börjar den markera texten, radera den, flytta bak markören så man plötsligt skriver mitt i det man redan skrivit o.s.v.

Knackar jag då till C så skärper den till sig en liten stund..

Volyminställningen sänker den hela tiden.. om jag håller in volymknappen på plus(den fysiska på själva datorn) samtidigt som jag höjer volymen i ljudinställningarna så stannar volymen där jag sätter den(i windows).. Så snart jag släpper knappen med fingret så börjar den sänka ljudet igen..

ALT+Tab funkar inte alls utan den programrutan flashar bara till i nån hundradels sekund...

Kanske kan prova att inaktivera det inbyggda tangentbordet och se om problemet kvarstår när du använder ett externt?

Jag kör på en pavilion zv5000 hemma men har aldrig haft något liknande problem. Min Dell däremot... Där lossnar knappar till höger och vänster. Ser iaf ut som om man jobbat hårt... :D

testa externt keyboard
annars blås maskinen och ring supporten..

korvgubbe skrev:
2409931 Om du har ont i foten, går du till doktorn och ber honom amputera från knät direkt eller ber du honom ta en titt och möjligen hitta en enklare lösning för att bota symptomet?

Nåja Korvis, nu tar du väl ändå i lite. Spara all data du vill ha kvar, och formatera skiten. Så är antagligen problemet löst och du slipper lägga massa tid på att lösa olika nördars expertutlåtanden som först måste tydas till svenska och sedan utföras på datorn.

Vill du köra hoj eller pilla i burken?

Förresten håller Smallsocks med mig. Eller jag håller med honom.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2443854&postcount=15

Last edited:
lorkan skrev:
2444034 du slipper lägga massa tid på att lösa olika nördars expertutlåtanden som först måste tydas till svenska och sedan utföras på datorn.

Jag är ju nörd själv så jag brukar kirra översättningen! :)

Men eftersom ingen verkar ha någon direkt susning om vad det kan bero på lutar det en ominstallation.

Back