Dator strul

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Nu strular min dator jävel med mig, jag blir snart galen. Jag har testat allt.
Jag har en Hp pavillion DV6505eo notebook

Webcamen funkar inte, har inte gjort på flera månader trots att HPs suport har hjälpt mig via chatt 3 ggr, dem ger bara upp efter ett tag.

Nu har ljudet lagt av när jag har winamp eller mediaplayern på, varför vet jag inte, det slutade fungera i samband med att jag kopplade in en annan webcam eftersom den inbyggda som sagt inte fungerade.

Då la ljudet ner, samt de blåa touch knapparna som är nån snabbfunktion för qicktime player. De lyser båa och fina, men när man ex trycker på "mute" knappen så ska den lysa orange istället. det gör den inte längre- den fortsätter att vara blå.
Ljudet funkar om man "testar" det i kontrollpanelen, men likförbannat så fungerar det inte när jag startar något program.

Datorn är köpt på Siba på Avenyn, dem har ingen mailadress som jag kan hitta, och dem hänvisar till HP supporten, som är kass. Och jag är i Norge så jag vill inte ringa ett dyrt samtal hem och skälla på dem till förmodligen ingen nytta.

Är det någon som kan hjälpa mig via msn eller kanske ett samtal? För jag får inte ordning på det :(

kör in en recovery skiva, jag har just lagt upp en på pirat bukten, tyvärr måste du banta den själv på något sätt eller ha en dual layer skiva

@Uffe, ta länken via Pm istället tack.

Last edited by a moderator:
kör in en recovery skiva, jag har just lagt upp en på pirat bukten, tyvärr måste du banta den själv på något sätt eller ha en dual layer skiva

det då? Bantar den menar jag.... :va

Alltså, jag ær inget datageni någonstans.. så ALLT behøver førklaras oerhørt simpelt.

Last edited by a moderator:
Missus, du kan bränna ut en egen Recovery-skiva genom att kika bland alternativen i Start-Menyn eller använda F10/F11 eller F12 för att återställa vid uppstart. Du bör bränna ut en Recovery-skiva för att förekomma en torskad hårddisk.

Onödig info, Recovery-partitionen ligger som en gömd partition sist på hårddisken, inställd som typ "db" (concurrent cpm) partition, omdöps vid Restore av Dells BIOS till typ FAT32 och man brukar komma åt den genom att trycka F10/F11/F12 eller liknande vid uppstart. De använder ett egen-brand'ad Symantec Ghost program (recover.exe) och lägger på en hårt komprimera .GHO fil.

F11 brukar det vara på HP. Men se till o spara allt du vill ha kvar, då allt försvinner om du kör om systemet.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8