Damien som systerson

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Köpte för ett par veckor sedan min drömhoj. Ett Monster. Ducati Monster 750 dark -01. ...alla har olika smak, jag vet och det är det jag tänkte berätta om..

Stolt åker jag någon dag efter inköpet ner till flickvännens syster och hennes familj för att fika(nåja, för att visa hojen).
Väl där står jag stolt utanför och skiner med hojen då systerns lilla son kommer ut. En motorgalen fyraåring. Efter ett par snabba blickar sitter han några sekunder senare på hojen och kläcker då ur sig:
- Den hade ju varit snyggare om den haft likadana blinkers där fram!

- :4skrika va, vaffan, ungjävel.. ljudet då, den fina mattsvarta lacken, det nakna chassit, mina kolfiberburkar.. vad säger du!? (tänkte jag)

Han kikade i tystnad på hojen i ca trettio sekunder innan han inleder med å säga så.. Kan ju knappt kika på hojen nu utan att höra hans små illvilliga ord eka i mitt huvud. En fyraåring ska säga:
- vilken tuff motorcykel farbror har!
- OOOoojjj! Den går snabbt va?
..eller
- åh.. den där måste jag få åka med på..
INTE
- Den hade ju vart snyggare med likadana blinkers...

Bifogat

• blinkers.jpg
    blinkers.jpg
    41 KB · Visningar: 351
Vilket av paren? ..måste erkänna att orginalblinkersarna iofs är stora men tycker nästan de är snyggare än miniblinkersarna som sitter fram. Nån som har tips på snygga blinkers till ett Monster?

korvgubbe skrev:

Jag är ledsen korvgubbe, men jag är benägen att hålla med grabben... :D :p :hej

I övrigt är det en nice hoj!

Jag har två par LP11 att sälja om du är intresserad? De är nya i kartong.

Länk

/L

Jag kan iofs hålla med honom till viss del. är inte så oerhört förtjust i kombinationen. Men det handlar ju om principen. Småkillar ska bli impade och inte ha så förbannat bra blick för detaljer!

Lurch skrev:
Jag har två par LP11 att sälja om du är intresserad? De är nya i kartong.

Länk

/L
Vad ska du ha för dem då?

korvgubbe skrev:
Jag kan iofs hålla med honom till viss del. är inte så oerhört förtjust i kombinationen. Men det handlar ju om principen. Småkillar ska bli impade och inte ha så förbannat bra blick för detaljer!
Låter som en kille som kommer jobba på bilprovningen...

Jag tycker grabben har fel :rolleyes:
Du fick ju med orginal blinkerserna fram ju... bara att sätta dit dom.

Finns ett par ruskigt fina blinker som ligger i ett glasskåp inne på Ducce i stan. silver.. men dom kostade typ 1800:- paret :skrämd

Nöjd annars?
Hoppas att den inte har bråkat med dig

korvgubbe skrev:

Stolt åker jag någon dag efter inköpet ner till flickvännens syster och hennes familj för att fika(nåja, för att visa hojen).
Väl där står jag stolt utanför och skiner med hojen då systerns lilla son kommer ut. En motorgalen fyraåring. Efter ett par snabba blickar sitter han några sekunder senare på hojen och kläcker då ur sig:

:D :D :D :D :D

Cool unge! Han kommer garanterat bli en jäkel på att bygga hoj när han blir lite äldre! Hoppas att mina ungar blir sådana om jag får några i framtiden! :tummenupp

Se bara till att hålla honom ifrån kromträsket! :fakta

McB skrev:
Ja, var är dagens ungdom på väg egentligen? På min tid var det minsann lögner som gällde. :brynad

Men det har du väll ändå inte slutat med :confused:

Odu Korvis, byt blinkers
inte för att jag är nogon form av posör, men du verkar ju må dåligt av det :hej

Jo, jag fick det men har inte bekymrat migom att sätta dit dem ännu.. Får se om jag lyssnar på fyraåringen...

1800? svettigt!!.. njae, då kör jag hellre orginal..

Jadå, fortfarande nöjd. Har inte haft några probs ännu. Du då? Blivit någon ny hoj eller brände du pengarna på sprit och kvinnor?

Lartes skrev:
Jag tycker grabben har fel :rolleyes:
Du fick ju med orginal blinkerserna fram ju... bara att sätta dit dom.

Finns ett par ruskigt fina blinker som ligger i ett glasskåp inne på Ducce i stan. silver.. men dom kostade typ 1800:- paret :skrämd

Nöjd annars?
Hoppas att den inte har bråkat med dig

korvgubbe skrev:
Jo, jag fick det men har inte bekymrat migom att sätta dit dem ännu.. Får se om jag lyssnar på fyraåringen...

1800? svettigt!!.. njae, då kör jag hellre orginal..

Jadå, fortfarande nöjd. Har inte haft några probs ännu. Du då? Blivit någon ny hoj eller brände du pengarna på sprit och kvinnor?

Nejdå letar nu moppe blir dock ingen iår utan till nästa säsong.

Tur att den tar hand om dig det är en mysig båge :bow
Saknar den faktiskt en hel del :gråta

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN