Köpte för ett par veckor sedan min drömhoj. Ett Monster. Ducati Monster 750 dark -01. ...alla har olika smak, jag vet och det är det jag tänkte berätta om..
Stolt åker jag någon dag efter inköpet ner till flickvännens syster och hennes familj för att fika(nåja, för att visa hojen).
Väl där står jag stolt utanför och skiner med hojen då systerns lilla son kommer ut. En motorgalen fyraåring. Efter ett par snabba blickar sitter han några sekunder senare på hojen och kläcker då ur sig:
- Den hade ju varit snyggare om den haft likadana blinkers där fram!
-
va, vaffan, ungjävel.. ljudet då, den fina mattsvarta lacken, det nakna chassit, mina kolfiberburkar.. vad säger du!? (tänkte jag)
Han kikade i tystnad på hojen i ca trettio sekunder innan han inleder med å säga så.. Kan ju knappt kika på hojen nu utan att höra hans små illvilliga ord eka i mitt huvud. En fyraåring ska säga:
- vilken tuff motorcykel farbror har!
- OOOoojjj! Den går snabbt va?
..eller
- åh.. den där måste jag få åka med på..
INTE
- Den hade ju vart snyggare med likadana blinkers...
Stolt åker jag någon dag efter inköpet ner till flickvännens syster och hennes familj för att fika(nåja, för att visa hojen).
Väl där står jag stolt utanför och skiner med hojen då systerns lilla son kommer ut. En motorgalen fyraåring. Efter ett par snabba blickar sitter han några sekunder senare på hojen och kläcker då ur sig:
- Den hade ju varit snyggare om den haft likadana blinkers där fram!
-
va, vaffan, ungjävel.. ljudet då, den fina mattsvarta lacken, det nakna chassit, mina kolfiberburkar.. vad säger du!? (tänkte jag)Han kikade i tystnad på hojen i ca trettio sekunder innan han inleder med å säga så.. Kan ju knappt kika på hojen nu utan att höra hans små illvilliga ord eka i mitt huvud. En fyraåring ska säga:
- vilken tuff motorcykel farbror har!
- OOOoojjj! Den går snabbt va?
..eller
- åh.. den där måste jag få åka med på..
INTE
- Den hade ju vart snyggare med likadana blinkers...