Dainese SMR skinnställ?

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Håller på att leta efter ett bättre beg skinnställ men såg en kampanj på Dainese motardställ. Är det någon som testat detta och kan skriva lite? Vad jag förstått så ska de vara smidigare att röra sig i jmfrt vanliga och det låter ju bra till motard men samtidigt verkar motardställ ngt billigare än vanliga. Pga det undrar man om skydden är lika bra, skinnet lika slitstarkt osv....

Köp ett beg. vanligt skinställ istället! Kanske i framtiden du byter hoj och då står du där med ett motardställ.

Finns det ingen på forumet som har detta ställ??? Undrar även hur storlekarna är då jag förmodligen får skicka efter ett...

mada skrev:
Finns det ingen på forumet som har detta ställ??? Undrar även hur storlekarna är då jag förmodligen får skicka efter ett...
Jag har inget själv men jag känner ett par som kör med dom och är mycket nöjda. Hållbarheten verkar riktigt bra då framför allt ett av ställen är välvurpat utan att ha gått sönder någonstans.

Ytterligare fördelar med just Dainesestället är att skydden går att plocka ur (om man skulle vilja köra med egna skydd) och fodret också går att ta ur (för tvätt). Detta kan man iofs göra på ett par andra ställ också men....

Kolla även Supermoto Magazines test

.

mada skrev:

Det är skitbra ställ, jättemånga kör med det!
Bara slå till! :tummenupp
(det tål att vurpa med också...)

Lyfter denna tråden lite pga rådfrågan. Är det någon som vet ungefärlig passande storlek på 175cm och 88kg. Vet att det är svårt att gissa. Men någon som är i ungefärlig längd/storlek borde det väl finnas.

Stället gäller Dainese SMR.

WestW skrev:
Stället saknar väl knäpuckar?
Kanske inte så praktiskt om man åker sporthoj.

Hyffsat praktiskt på en motard villket jag kommer tävla med i år.

Ten-0 skrev:
Hyffsat praktiskt på en motard villket jag kommer tävla med i år.

Jag har ett S.M.R st.52.
Är 180cm o väger runt 85 pannor. Så ett 52 borde sitta som en smäck på dig me :tummenupp

yates skrev:
Jag har ett S.M.R st.52.
Är 180cm o väger runt 85 pannor. Så ett 52 borde sitta som en smäck på dig me :tummenupp

Då kör jag på det, tack för hjälpen.

Nja...jag är 181 och väger ca 87 och köpte ett 54 som sitter tajt som f. Tror nog det kommer töja sig så detblir bra men 52 hade nog blivit väl bra. Ställen är också ganska korta i benen.

/Marcus

yates skrev:
Jag har ett S.M.R st.52.

mada skrev:
Nja...jag är 181 och väger ca 87 och köpte ett 54 som sitter tajt som f. Tror nog det kommer töja sig så detblir bra men 52 hade nog blivit väl bra. Ställen är också ganska korta i benen.

/Marcus

Mitt e oxå lite kort i benen men de känns lite som de kvittar. Hade ett dainese 54 innan som satt perfekt när jag köpte de, för att nu sitta som en sopsäck på kroppen :huvet
Kan knappt andas med 52:an nu men de töjer sig ju snabbt :tummenupp

Last edited:
Back