Dainese Safty-Pro

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ni som har erfaerheter ni vill dela med er av ang. Dainese Safty-Pro

Kvalitétsmässigt, ngn som klotat och har erfarenhet av dess verkliga syfte?
Rörlighet? Stället ska användas för motard åkning.

osv. fyll på med vad som kan vara värt att veta!

Tack på förhand!

Blev av med min space safety væst i somras, och funderar starkt på att køpa en safety pro....enda som jag kan tænka mig ær att det kan bli knepigt att få på sig skinnstællet, men rørligheten tror jag ær ypperlig eftersom jag vet flera som kør cross med det.

Låter ju super! Aldrig fel med puckel vilket verkar saknas på de flesta ställ anpassade till motard

Jag vet inte riktigt vad detta är men antar att det är en sån där "tröja" med skydd i. Jag har UFO:s variant av den när jag kör cross (och en Säkerhetsväst eller vad det heter från Daineese när jag kör motard). Funderar faktist på att köra med crossgrejjerna under skinnstället och plocka ur ev skydd i skinstället. Den jag har skyddar ju revbenen lite bättre med och de får ju ta stryk ibland (har brutit själv..)

- Johan

Chris Husky skrev:
Ni som har erfaerheter ni vill dela med er av ang. Dainese Safty-Pro

Kvalitétsmässigt, ngn som klotat och har erfarenhet av dess verkliga syfte?
Rörlighet? Stället ska användas för motard åkning.

osv. fyll på med vad som kan vara värt att veta!

Tack på förhand!

mr_rockster skrev:
Jag vet inte riktigt vad detta är men antar att det är en sån där "tröja" med skydd i. Jag har UFO:s variant av den när jag kör cross (och en Säkerhetsväst eller vad det heter från Daineese när jag kör motard). Funderar faktist på att köra med crossgrejjerna under skinnstället och plocka ur ev skydd i skinstället. Den jag har skyddar ju revbenen lite bättre med och de får ju ta stryk ibland (har brutit själv..)

- Johan

Nä det är ett skinställ!

Men jag går i samma funderingar som du! Har bara safty-väst från Daineese nu. Man kan ju plocka väck ryggskyddet från västen och använda det separat, men då förlorar man ju ngt som håller skyddet på plats vid skudrorna och som du säger vid revbenen. Skulle det inte gå få på sig stället över axelskydd mm funderar jag på att slakta västen från armar så man iaf har skyddet kvar för bröst & rygg

Riktigt bra ställ...

Jag hade ett Safety Pro skinnställ som jag lånade ut till polaren... Jag sa till honom att vara försiktig men dum fan vurpade på E20 Vajer räcken å allt i nästan 200... Han klarade sig med ont i knät å lite blåmärken...

Det är bra med skydd å dom är riktigt sköna det är dock inte så stor puckel
som på tex Pro Tech som jag har nu det är lite mera stretch i det nya men
Safety Pro är helt klart ett smidigt ställ...

Haha...jag trodde oxå du menade "trøjan"....ska læsa min læxa lite bættre næsta gång :baklæxesmiley

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025